Citat:
Ursprungligen postat av
FBerntsson
Nej, men det finns ju alltid en massa orättvisor och konstigheter att protestera mot. Detta har precis blivit akut och fått uppmärksamhet. Därför är det inte konstigt att stämningen kommer nu. Därför är det inte riktigt rättvist att hävda att det måste släppas igenom nu eftersom folk haft ett par månader på sig att klaga.
Vi får se hur det går. Jag är ju inte jurist och kan inte riktigt bedöma det. Konsekvenserna av att släppa igenom det blir dock precis som Texas skriver. Det är meningslöst för vanliga hederliga människor att rösta och för ärliga politiker att ställa upp i val.
Absolut.
Jag reagerar bara mot hyckleriet hos en del.
"Om SCOTUS inte dömer till Texas fördel då är det slut med landet. Man kan inte skita i konstitutionen på det sättet!"
Ingen av de som skriver så hade varit upprörda över detta om Trump hade vunnit valet. Det hade varit en icke-fråga att följa just denna del av konstitutionen då.
Däremot har de inga problem alls med tanken på att ogiltigförklara miljontals röster som är lagda enligt de regler som har förmedlats innan valet. Jag har för mig att detta med rösträtt nämns någonstans i konstitutionen också?
Go figure.