2020-11-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Så du menar att alla vittnen och expert utlåtanden är påhittade historier av Trump supportrar?
Vittnena har till stor del inte handlat om valfusk. Ett vittnesmål var t ex att högtalarsystemet var för högt. Det vittnesmål som en av Trumpadvokaterna valde att pusha på i rätten var en dam som hade hört någon prata om att denne hade hört någon prata om att begå valfusk - alltså hörsägen i tredje person. Domaren i det fallet var inte superimponerad:
HEARNE: Right. I would say, Your Honor, in terms of the hearsay point, this is a firsthand factual statement made by Ms. Connarn, and she has made that statement based on her own firsthand physical evidence and knowledge --
STEPHENS: “I heard somebody else say something.” Tell me why that’s not hearsay. Come on, now.
HEARNE: Well it’s a firsthand statement of her physical –
STEPHENS: It’s an out-of-court statement offered where the truth of the matter is asserted, right?

och det finns vittnesrapporter som bör tas på allvar. Var en kvinna som kände sig hotad i vallokalen då en snubbe i BLM-tröja hade sagt något kaxigt till henne - det är absolut fel och den tönten ska låta folk rösta utan påhopp men det är inte ett bevis på utbrett valfusk. Det Rudy ska bevisa är att tiotals miljoner röster manipulerats innan, under, eller efter rösträkningen, i minst swingstaterna men egentligen i samtliga stater - och hittills har inga vittnesmål för det hållit i en domstol.
2020-11-30, 17:22
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Så du menar att alla vittnen och expertutlåtanden är påhittade historier av Trump supportrar?

Det är bättre att du ställer frågan till dej själv. Vilka vittnen är bäst? Kanske topp 3.
Vilka expertutlåtanden är bäst. Jag tycker det är jävligt rörigt.

Mike Pence
2020-11-30, 17:27
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag tror poströsterna ser lite annorlunda ut.

Kan så vara.

Enligt denna artikel är det tekniskt möjligt men enligt lag förbjudet i Georgia.

https://www.ledger-enquirer.com/news/politics-government/election/article247371684.html

Tyvärr vill de att man stänger av adblock.

Det känns lite konstigt, för det betyder alltså att det är möjligt att koppla en valsedel till en individ, antingen med en underskrift eller numrerade valsedlar: konstigt system, men USA är ju lite eljest också.
2020-11-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Oavsett vad man tycker .. Det här är jävligt häftigt. Smart kille att sätta ihop på en timme i en SC2 map editor.

40 min bort

LIVE: Arizona State Legislature Holds Public Hearing on 2020 Election
https://www.youtube.com/watch?v=rri6flxaXww&ab_channel=RightSideBroadcasti ngNetwork&fbclid=IwAR3D4o3nG6ytDsZ55clF0dZX4UOeZ_r QF1Dqj4i3O7yDBLTeoPcVrWuYDZI

Ett helt rum fullt med Mr Rump fantaster ja...

The Arizona Legislature is not in session and Senate President Karen Fann said neither she nor House Speaker Rusty Bowers, authorized fellow Republican lawmakers to hold a hearing at the Capitol on the election.

“So they found a site off-site to hold it,” Fann said.

The planned gathering drew scorn from some Democrats.

“Might as well have a boat parade and call it a legislative hearing. This unsanctioned unofficial circus sideshow will have no bearing or impact on @JoeBiden’s victory in Arizona,” the Democratic Caucus of the Arizona House said in its Twitter feed.
2020-11-30, 17:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Håller med.

Försök sedan att få med hälften av befolkningen att stödja Harris. Ett enat folk kan de glömma, hur mycket de än försöker locka med att nu ska de vara sams, att guvernementet bryr sig om och är till även dem. Ingen kommer att tro dem. Det kommer att protesteras - om folk orkar utöver det dagliga slitet.

Det kommer att bli bråk i vilket fall som helst men kanske att det skulle bli lättare för motsatta sidan att tolerera sakernas tillstånd om stort valfusk och förräderi kan bevisas. Det är långt dit än, om det nu ligger till så.

Skulle anklagelserna om valfusk motbevisas så lär väl många bli åtalade (och dömda) för att ha dragit igång allt detta?
Nu känns det som att du trollar?
Om någon ropar "valfusk" och sedan inte kan bevisa detta så måste man väl anse att påståendet är motbevisat?!

Eller menar du att man skall bevisa att något "inte har skett", något som är logiskt omöjligt?!
2020-11-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Mmmkay, så din smarta plan är vräk på med massor med röster i massa delstater så det inte kan bli frågetecken eftersom vinsten är med så bred marginal? Subtil strategi.
Din smarta plan är ju att göra detta, fast i tiondels procent mindre volym så att det garanterat blir omräkningar, samtidigt som man måste lämna ett pappersspår i form av falska kuvert, men inte posta de falska rösterna så att de räknas enligt det vanliga förfarandet utan att jönsonligan-bryta sig in i röstskåpet efter att rösterna räknats för man också hackat systemet till att visa ett röstantal som inte stämmer med de fysiska rösterna (men lågt nog så man garanterar omräkning). Dessutom väljer man att förändra rösterna så sent att det under själva valnatten ser ut som att Trump tar hem det så att han får luft under vingarna när han ropar valfusk (vilket han gjort i fyra år så det visste alla att han skulle göra).

Min teori är ju såklart att inget av detta skett då inte ett enda bevis har hållit i rätten för den här tiotusentalsmanna-operationen som ni beskriver, men att din teori om att blanda in hackare, inbrottstjuvar, smutsiga rösträknare (de får ju inte avslöja att sina distrikt får nya siffror!) och republikanska guvernörer (som blockar att alla dessa smoking guns i form av kuverter någonsin får se solen igen) faktiskt skett ännu mindre
2020-11-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Lite OT men det är en tanke jag har varit inne på.
Det kanske är värt att offra valhemligheten för att behålla förtroendet för att valet går rätt till?
Av två onda ting kanske det är det minst dåliga...

Vad var det Trump hade för sig efter förra valet? Någon som minns? Något om att han ville ha delstaternas uppgifter av röstlängderna och om folk var registrerade som D, R eller I. Tror inte han fick igenom det, men man kan ju fundera över vad han hade tänkt göra med de uppgifterna?

Men en stor disclaimer att jag har drömt alltihop.
2020-11-30, 17:36
Medlem
Gusselbys avatar
Nä nu tycker jag att Giuliani bär iväg med sådant som han borde låta bli här. Så snackade han inte förra gången i Gettysburg. Han borde hålla låda mindre om sådant som inte har bevisats och bara låter som åsikter, tala om det som vittnesmålen handlar och låta vittnena komma fram istället. Just nu förstör han för sig själv och Trump och co.
2020-11-30, 17:38
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu känns det som att du trollar?
Om någon ropar "valfusk" och sedan inte kan bevisa detta så måste man väl anse att påståendet är motbevisat?!

Eller menar du att man skall bevisa att något "inte har skett", något som är logiskt omöjligt?!
Eller att valfusk kan påvisas alls menar jag. Uttryckte mig kanske klumpigt. Du förstod nog.
2020-11-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batman4ever
https://gellerreport.com/2020/11/lt-gen-mcinerney-us-special-forces-attacked-cia-server-farm-in-germany-in-server-seizure-operation-5 -soldiers-killed-servers-secured.html/?s=09

General McInerney är ju en känd lögnare och blev till och med utsparkad från foxnews.
2020-11-30, 17:41
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Kan så vara.

Enligt denna artikel är det tekniskt möjligt men enligt lag förbjudet i Georgia.

https://www.ledger-enquirer.com/news/politics-government/election/article247371684.html

Tyvärr vill de att man stänger av adblock.

Det känns lite konstigt, för det betyder alltså att det är möjligt att koppla en valsedel till en individ, antingen med en underskrift eller numrerade valsedlar: konstigt system, men USA är ju lite eljest också.

Sen är det viktigt att antalet kuvert stämmer överens med inkomna poströster. Att det faktiskt finns en underskrift överhuvudtaget. Måste man dumpa 100k röster mitt i natten så finns där förmodligen inget kuvert.

Vi har hört om röstsedlar som varit ovikta.

Jag frågade igår om någon kan förklara det här stycket.

Citat:
The Trump campaign contended Friday that by not allowing the separating out of additional categories of absentee ballot envelopes and ballots, the recount process had not allowed the campaign to know exactly how many ballots and envelopes it is objecting to.

Men jag drar mina egna slutsatser istället.

Länk till artikeln, omräkning i wisconsin.
https://www.jsonline.com/story/news/politics/elections/2020/11/27/milwaukee-county-recount-wraps-up-biden-adding-his-margin/6428186002/
2020-11-30, 17:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men man kan inte låta sig styras av människor som totalt saknar verklighetsförankring och har fria fantasier. Inget samhälle kan överleva sådant. Därför är det synd att president Trump uppmuntrar till sina följare att falla in i den här konspirationen om att flera miljoner röster är fel. Fast följarna borde kunna se att inga bevis tas upp i domstol. Det handlar bara om att Trump ska må bra, för Trump. Varför en massa gossar med knäbyxor spring häcken av sig för det förstår jag inte. Har man ingen självaktning eller vad är det?
Allt kommer inte uteslutande från Trump, vettu. Han är ingen allsmäktig ledare, men han har blivit en symbol för en rörelse som i viss utsträckning söker konfrontation. Miljoner amerikaner lever sina liv som vanligt oavsett vem som är president, men så finns ett antal element på både höger- och vänsterkanten som ser presidentvalet som en ödesfråga. Det får man leva med även som "Average Joe".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in