2020-12-11, 16:43
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96
På deras hemsida står det även att Annie Lööf är kompis med bryssel-pedofilen.
Finns det belägg för det?

Enligt Lööf var det en flyktig Facebook-bekant, eller något i den stilen. De sågs i Almedalen 2018.

Jag menar däremot att mycket pekar på att de kan ha lärt känna varandra redan runt 2002-2003 då norrmannen, Federley och Lööf (då Johansson) var aktiva i den nordiska centerrörelsen. Ole Morten Geting slutade i och för sig sitt uppdrag som ordförande 2001 så inget binder dem, men det är fullt möjligt. En journalist kan ju börja med att ställa frågor om den här tiden.

Jag menar nu inte att de var på pedifilläger tillsammans den här tiden, utan det intressant är att se först och främst se om 1. Lööf talar sanning och om 2. Federley och norrmannens bekantskap är från denna tid.
Citera
2020-12-11, 16:43
Medlem
mr.demons avatar
Avgick han verkligen frivilligt eller tvingade trumps dotter bort honom?
Citera
2020-12-11, 16:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Federley försvinner och då sätter man in lilla Emma. Känns förtroendeingivande att skicka en person som aldrig jobbat med politik till Bryssel.

Citat från Aftonbladet

Emma Wiesner tar Federleys plats
När Fredrick Federley lämnar EU-parlamentet blir det Emma Wiesner, 28, som tar hans plats.

– Jag har egentligen inte jobbat med politik förut, säger hon till TT.
Citera
2020-12-11, 16:50
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Noterar sådär i förbigåendet att samtliga avsnitt av Bryssel Calling ligger kvar på SVTPlay:

https://www.svtplay.se/bryssel-calling

På spåret rensades upp snabbt vad jag minns. Undrar vad som skiljer sig i policies?

Frågar åt en kompis!
Federley har inte gjort något brottsligt.
Citera
2020-12-11, 16:52
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Federley försvinner och då sätter man in lilla Emma. Känns förtroendeingivande att skicka en person som aldrig jobbat med politik till Bryssel.

Citat från Aftonbladet

När Fredrick Federley lämnar EU-parlamentet blir det Emma Wiesner, 28, som tar hans plats.

Hur kan man göra så? Hon är väl inte invald där?
Citera
2020-12-11, 16:53
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Hänger det på mig kommer han aldrig undan! Detta är en händelse jag kommer att bränna krut på tills FF är död!

Du får skriva vad du vill men jag skulle inte skriva något som kan missuppfattas att du önskar hans död. Sådant kommer han bara att utnyttja i sin roll som offer. Det behövs inte, han kommer att ruttna bort av sig själv. Med en narcissist gäller det att ha tålamod, hålla dem på avstånd om de finns i din närhet, låta dem snubbla runt i sin egen skit och njuta av deras nederlag. Han kommer sprattla vidare, uppblåst av sitt ego och alla, för honom, oförrätter. Men han kommer bara dras längre och länge ner i sin egen mentala skit. Han har han inget att se fram emot. Det är vår tröst.
Citera
2020-12-11, 16:57
Medlem
yz44s avatar
Någon som vet hur mycket pengar det kostade Centern att bli av med FF?
Citera
2020-12-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur kan man göra så? Hon är väl inte invald där?

Hon var tredje namn på valsedeln
Citera
2020-12-11, 16:58
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Citat från Aftonbladet

Ja, i bästa fall kan hon bygga kontakter i parlamentet till nästa val. Men då ska centern också få några röster.

Emma Wiesener har i vart fall en ingenjörsutbildning och har jobbat med energifrågor, för bl.a. Svenskt näringsliv i Bryssel. Men det finns inget som säger att hon får göra det i parlamentet nu. Det lutar väl åt att hon får tal Federleys jordbruksfrågor, om hon ens får det.
Citera
2020-12-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du får skriva vad du vill men jag skulle inte skriva något som kan missuppfattas att du önskar hans död. Sådant kommer han bara att utnyttja i sin roll som offer. Det behövs inte, han kommer att ruttna bort av sig själv. Med en narcissist gäller det att ha tålamod, hålla dem på avstånd om de finns i din närhet, låta dem snubbla runt i sin egen skit och njuta av deras nederlag. Han kommer sprattla vidare, uppblåst av sitt ego och alla, för honom, oförrätter. Men han kommer bara dras längre och länge ner i sin egen mentala skit. Han har han inget att se fram emot. Det är vår tröst.

Det fetade är talande för den för jävliga lynchstämningen i den här tråden. Det är alltså inte fel i sig att mordhota - annat än att det FF kan "utnyttja det".
Det var av allt att döma helt rätt att han avgick. Sen får vi se hur uppriktig omtanken om dottern är i tråden. Det svämmar ju över av barnkärlek, hänsyn och nyanser här.
Citera
2020-12-11, 17:02
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det är tydligen olika bedömningsmallar som gäller på svt. Någon skriver rasistiska grejer om judar på flashback för fyra år sedan. Färdiginspelade avsnitt av på spåret, en dyr produktion, anses så farliga att dom måste dras in.

Jag tycker själv att det är skitlöjligt att stryka färdiga avsnitt oavsett anledning.

Pedofili finns väl tydligen med som okej i SVT värdegrund uppenbarligen
Citera
2020-12-11, 17:03
Bannlyst
Hade det inte varit för påtryckningar utifrån så hade Annie Lööf och Centerpartiet låtit Federley sitta kvar, vidrigt är bara förnamnet.

Hoppas både Centerpartiet och Miljöpartiet åker under 4,0% spärren nästa val.
Pedofilvurmare som Centerpartiet ska inte ha något som helst inflytande i Svensk riksdag.
Senast redigerad av ytmamz 2020-12-11 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in