2020-12-11, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Frågan är då varför enbart fokusera på fyra (?) stater och inte hela landet. Borde inte grundläggande demokratiska minimikrav gälla alla

Jo, om jag fick välja skulle alla delstater som avvikit från grundläggande krav på rättssäkra val dras inför Scotus. Att avskaffa krav på säkra val är detsamma som att avskaffa demokratin. Men i nuläget får jag glädja mig åt att åtminstone vissa stater slåss för demokratin. Förhoppningsvis leder allt detta kaos till att Scotus på ett tydligt sätt fastslår minimikrav på hur val ska gå till för att godtas som legitima.
2020-12-11, 09:31
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Dessa reglera ÄNDRADES inför detta val. Där i ligger problemet. De kan inte ändra lagarna i staten.
Alla stater ändrar lagar, inklusive Texas. Det är liksom det de gör.
2020-12-11, 09:33
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
De får gärna anpassa sig efter pandemin men det skall följa gällande lagar. Enskilda domare har inte rätt att kringgå lagar oavsett hur mycket pandemi det är. Skulle Sverige anpassa valförfarandet till en pandemi så tar jag för givet att de följer alla lagar.

Vad som är ännu värre är att de i flera stater haft olika regler för olika countys vilket medfört att betydligt fler röster räknades som godkända i övervägande demokratiska områden.

USA har sina egna regler och delstaterna sköter själva valprocessen.
2020-12-11, 09:34
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross

Handlar inte en stor del av tvisten om att man ändrade reglerna för mail-in ballots, medan konstitutionen bara medger 4 undantag för hur man får ändra lagen gällande omröstning, och att pandemi och tillhörande problem inte är ett av undantagen!?
2020-12-11, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jo, om jag fick välja skulle alla delstater som avvikit från grundläggande krav på rättssäkra val dras inför Scotus. Att avskaffa krav på säkra val är detsamma som att avskaffa demokratin. Men i nuläget får jag glädja mig åt att åtminstone vissa stater slåss för demokratin. Förhoppningsvis leder allt detta kaos till att Scotus på ett tydligt sätt fastslår minimikrav på hur val ska gå till för att godtas som legitima.
I Kalifornien behöver du inte ens legitimera dig för att rösta. Du kan bara dyka upp med din valsedel, hävda att du heter ett namn och sedan rösta, du behöver endast visa id om du röstar för första gången.

Vilket betyder att vem som helst kan rösta åt någon annan som tidigare röstat.
2020-12-11, 09:43
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:

Ja, stater kan ändra lagar. Men inga lagar ändrades. Massutskick av valsedlar (ballots) skedde medans det är olagligt att göra detta. Vilken delstat det nu var som gjorde det vet jag inte, det står i stämningen (om någon kan fylla i detta vore jag tacksam). Det är därför Texas med andra stämmer dessa stater för att ha agerat olagligt vilket skulle betyda att röster ogiltigförklaras t ex.
2020-12-11, 09:50
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Det är lite komiskt hur svenska vänstern försöker få amerikanska valet till att vara säkert över huvud taget - det är det inte ens ett vanligt år! Man behöver inte ID för att rösta i många delstater och i andra räcker det med en elräkning, om du inte poströstar förstås då endast tillgång till valsedeln krävs. Lägg därpå till årets massiva antal poströster med sänkt granskningsnivå ...

Georgia och Wisconsin har strikta krav på ID-kontroll.
2020-12-11, 10:02
Medlem
Citat:
Ja, men de har inte följt processen för det i vissa fall.
2020-12-11, 10:06
Medlem
AreYouBacks avatar
Valfusket och hur media hjälpte till, Tim Pool är förbannad.

https://www.youtube.com/watch?v=G_bZsaNdxEU

MSM har vetat om sanningen om Hunter/Joe och Ukraina. Det här är en del av det stora valfusket, de har undanhållit kunskaper de haft för folket till Bidens fördel. Demokraterna startade krigsrättsåtalet för att skyla över Bidens affärer i Ukraina (Barishma).
2020-12-11, 10:07
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Scytl säger att de inte har något kontor/server i Tyskland sedan 2019.

En knarklangare säger att han inte langar knark....

Självklart så ljuger Scytl när det fastnat med handen i kakburken i detta massiva valfusket.
2020-12-11, 10:07
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Ja, men de har inte följt processen för det i vissa fall.

Följde Texas processen? Till skillnad från andra stater
2020-12-11, 10:11
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Nytt inlägg från Trump på Twitter för ungefär fem minuter sedan. Han skriver att ingen presidentkandidat som vann Iowa, Florida och Ohio har någonsin varit i närheten av att förlora presidentvalet. Han tillägger att han vann alla dessa tre med en stor marginal.

No Presidential candidate ever came even close to losing an Election who won Iowa, Florida and Ohio. I won all three, by a lot!
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1337195257776238592

Har det någonsin hänt att en presidentkandidat vunnit popular vote med mer än 7miljoner röster och ändå förlorat valet p.g.a. färre elektorer sammanlagt i delstaterna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in