2020-12-11, 08:26
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det är ingen stat som tillkommit. Kartan är till för att förvilla, ses tydligt då man på den blå sidan bara tagit med de anklagade, man har inkluderat även då någon FRÅN en stat lämnat in amicus brief.
Den enda riktiga källan är de stater som lämnat in amicus brief här:
https://www.supremecourt.gov/search.aspx?filename=/docket/docketfiles/html/public/22o155.html

Stämmer denna kartan!?

https://i.paste.pics/06177445fb17e510a5fef1657257c1fc.png?trs=ba4964bdd 591b3f57076fd9a7568ace8ca12607a995a27a399c3251098e 6d338
2020-12-11, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
EXCLUSIVE: FBI Criminal Probe Tracks 500,000 Counterfeit Biden Ballots in Four Key Battleground States

https://truepundit.com/exclusive-fbi-criminal-probe-tracks-500000-counterfeit-biden-ballots-in-four-key-battleground-states /

c:a 34 min in på podden.

Han pratar också om Texas caset, om hur det ställer saken i ett glasklart ljus.

Problemet med denna är att det finns en massa desinformation just nu. Jag tänker vänta tills FBI lämnar över officiell information till åklagare. Hoppas givetvis att det är sant...
2020-12-11, 08:32
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Ser du inte problemet som framställs, enligt konstitutionen så ska alla val inom alla stater framgå med ett jämlikt sätt, men om man ändrar inom staten på det vis att det kan påverka valresultatet så har republiken slutat att fungera.

Det är det som är grejen, en stats representant (Demokrat) bestämde plötsligt att underskrifter inte var nödvändigt, en annan stat där massutskick av icke efterfrågade valsedlar var olagliga men som utan lagändring pötsligt skickades ut. Det är dessa förrändring som Texas + 17 stater reagerar emot. De har alltså ändrat förutsättningarna för valet för att nå en önskad utkomst. För över förfarandet till Sverige och fråga er om det skulle vara OK för Stockholms län att kanske inte distrubuera SDs valsedlar.
2020-12-11, 08:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De gjorde samma som de andra staterna eller liknande. Det är ju guvernören som uttalar sig. Han känner förmodligen till vad som händer i hans stat.

Vilka ändringar gjordes?
2020-12-11, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Nu är det ju Biden och en helt tom down ballot.
Dessutom är dom döda.

Jag har fortfarande inte förstått om du driver med de värsta galningarna, eller om du faktiskt tror på det du skriver?

Oavsett, kan du belägga något av det du påstod nu? Dvs miljontals döda som röstat med tom down-ballot?
2020-12-11, 08:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det är det som är grejen, en stats representant (Demokrat) bestämde plötsligt att underskrifter inte var nödvändigt, en annan stat där massutskick av icke efterfrågade valsedlar var olagliga men som utan lagändring pötsligt skickades ut. Det är dessa förrändring som Texas + 17 stater reagerar emot. De har alltså ändrat förutsättningarna för valet för att nå en önskad utkomst. För över förfarandet till Sverige och fråga er om det skulle vara OK för Stockholms län att kanske inte distrubuera SDs valsedlar.
Nu får du rätta mig om jag har fel.
Men detta är väl inget nytt?!
Staterna har väl alltid haft olika hantering/regler. T.ex. för registrering, utskick, identifikation etc?!

GOP brukar vara för att staterna själva har stor frihet.
De är nu villiga att överge en republikansk kärnfråga för att försöka ogiltigförklara valet.
2020-12-11, 08:43
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu får du rätta mig om jag har fel.
Men detta är väl inget nytt?!
Staterna har väl alltid haft olika hantering/regler. T.ex. för registrering, utskick, identifikation etc?!

GOP brukar vara för att staterna själva har stor frihet.
De är nu villiga att överge en republikansk kärnfråga för att försöka ogiltigförklara valet.

Dessa reglera ÄNDRADES inför detta val. Där i ligger problemet. De kan inte ändra lagarna i staten.
2020-12-11, 08:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vilka ändringar gjordes?

Det står på sidan fyra i länken ovan, men i korthet, guvernören utfärdade regler den 25 mars för att underlätta att man skulle kunna rösta på ett säkert sätt.

Förändringarna har också varit uppe i domstol i staten, där Trumps folk ville få bort de nya reglerna, men domstolen dömde till guvernörens fördel.

Om du läser lite längre ner, så står det också att enligt delstatens lagar har guvernören rätt att ta till åtgärder vid nödlägen och katastrofer.

Vad jag något har skrivit om de senaste två dagarna är just det att de olika staterna har sina egna konstitutioner, som kan innebära att delstatsförsamlingar i katastrofsituationer inte måste tillfrågas. Det är möjligt att det finns sådana regler i PAMIGAWI. Guvernörer och domstolar tycker ju uppenbarligen att allt har gått rätt till där också.
2020-12-11, 08:49
Medlem
Stig-Britts avatar
Här är en mer välgjord karta som jag hoppas stämmer:

https://i.4cdn.org/pol/1607666309999.png
2020-12-11, 08:55
Medlem
Stig-Britts avatar
Varför har inte Biden deltagit på svarandens sida som Trump gjort på käranden? Vad kan vara anledningen för Biden till att delta eller inte delta?
2020-12-11, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Varför har inte Biden deltagit på svarandens sida som Trump gjort på käranden? Vad kan vara anledningen för Biden till att delta eller inte delta?

Det är en riktigt bra fråga. Hidin Biden ligger lågt i källaren för tillfället..
2020-12-11, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt

Varför skulle han det? Tiden är på hans sida. Det är bara att förhala det lite så rinner allt ut i sanden och han blir president den 20:e.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in