• 1
  • 2
2020-12-11, 08:09
r det ngon som har erfarenhet utav denna bank? Har tnkt lna lite ver 60k fr samla ln men har lst bara negativa om usel kundservice, folk lskar ju klaga p det lilla minsta s tnkte vad r helheten ska man verkligen lita p omdme som skrivs ?

Sen undrar jag ocks ifall om betalar tillbaka snabbare blir lnet billigare? Fr det totala kostanden r 80k efter 3 rs period. Sg att man betalar tillbaka under ett r blir det d mindre n den totala kostanden?
Citera
2020-12-11, 08:13
Medlem
SanktPeters avatar
Ingen personligen. Men jag sg p Lyxfllan att en deltagare lnat dr. Vill minnas att rntan var fruktansvrt hg p just Komplett Bank -lnet
Citera
2020-12-11, 08:16
Citat:
Ursprungligen postat av SanktPeter
Ingen personligen. Men jag sg p Lyxfllan att en deltagare lnat dr. Vill minnas att rntan var fruktansvrt hg p just Komplett Bank -lnet

Den jag har ftt ligger p 21%. r det hg? Eller vad r hg och lg?

Har ett annat ln som ligger p 26% s tanken jag ska betala av de andra lnen.
Citera
2020-12-11, 08:32
Medlem
SanktPeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r

21% r sjukt hgt. Du kommer f allvarliga problem i framtiden om du tar lnet. S avst.
Allt ver 5% r hgt. 1-4% r normalt.

Det du gr istllet r att du frgar en anhrig om de kan tnka sig g i borgen fr ett hopbaksln p din bank. Din riktiga bank allts. Dr kan du f en normal rnta.
Om du har ln och r fri frn anmrkningar behver du inte en borgenr
Senast redigerad av SanktPeter 2020-12-11 kl. 08:35.
Citera
2020-12-11, 08:40
Citat:
21% r sjukt hgt. Du kommer f allvarliga problem i framtiden om du tar lnet. S avst.
Allt ver 5% r hgt. 1-4% r normalt.

Det du gr istllet r att du frgar en anhrig om de kan tnka sig g i borgen fr ett hopbaksln p din bank. Din riktiga bank allts. Dr kan du f en normal rnta.
Om du har ln och r fri frn anmrkningar behver du inte en borgenr

Hur r det ens mjligt med f samla ln p 5%?

Har 50k hos tv lngivare vars rnta ligger p 21-24%.

Har ln o allt men ingen beviljar mig lgre rnta allt jag har ftt r det.
Citera
2020-12-11, 08:45
Medlem
SanktPeters avatar
5,23% har du hos Swedbank exempelvis.
https://www.swedbank.se/privat/priva...ekt-ansok.html
Nordea, SEB med flera har skert liknande rntor. Se till att betala av dina dyrare ln
Citera
2020-12-11, 08:51
Citat:
5,23% har du hos Swedbank exempelvis.
https://www.swedbank.se/privat/priva...ekt-ansok.html
Nordea, SEB med flera har skert liknande rntor. Se till att betala av dina dyrare ln

Skte hos Swedbank fick avslag med hnvisning till hg kreditvrdighet o jag skulle vnta nra mnader.

De frstrde till o med min UC riskanalys med att jag skulle ha lnat 80k som jag dessutom fick avslag p.
Citera
2020-12-11, 08:55
Medlem
SanktPeters avatar
Citat:
Skte hos Swedbank fick avslag med hnvisning till hg kreditvrdighet o jag skulle vnta nra mnader.

De frstrde till o med min UC riskanalys med att jag skulle ha lnat 80k som jag dessutom fick avslag p.
Liten rttelse: Din kreditvrdighet r lg. Inte hg.
Du fr frska igen med en medlntagare/borgenr. Frga en nrstende med ordnad ekonomi. Slj din systemkamera som du skrivit om tidigare och amortera med pengarna. Gr exakt som p Lyxfllan
Citera
2020-12-11, 09:11
Citat:
Liten rttelse: Din kreditvrdighet r lg. Inte hg.
Du fr frska igen med en medlntagare/borgenr. Frga en nrstende med ordnad ekonomi. Slj din systemkamera som du skrivit om tidigare och amortera med pengarna. Gr exakt som p Lyxfllan

Var kan jag hitta om att man kan slja nnting och amortera eller medlntagare/borgenr hos Swedbank? Isf borde det vara sista utvgen.
Citera
2020-12-11, 09:18
Medlem
SanktPeters avatar
Citat:
Var kan jag hitta om att man kan slja nnting och amortera eller medlntagare/borgenr hos Swedbank? Isf borde det vara sista utvgen.
Att slja saker och amortera var tips ifrn mig fr att lindra din situation. Det r inget som banken kollar.

Du br kontakta banken nr du har en medlntagare/borgenr redo. Du och borgenren kommer behva ka till bankkontoret och skriva p papper i person hos bankmannen
Citera
2020-12-11, 09:22
Medlem
Citat:

Citat:
Hur r det ens mjligt med f samla ln p 5%?

Har 50k hos tv lngivare vars rnta ligger p 21-24%.

Har ln o allt men ingen beviljar mig lgre rnta allt jag har ftt r det.

Hur jvla dum i huvudet r man om man tar ett ln p ver 20% rnta? r serist chockad ver det jag lst i den hr trden. Hur tnkte ni?
Citera
2020-12-11, 09:23
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:

Du har LG kreditvrdighet pga lnen du tagit eller tidigare skuldhistorik. Betala s mycket du kan nu och kontakta banken om ngra mnader. Lev p existensminimum om du mste: det kommer lna sig nr du gr ner frn 21-24% till bankens rnta. Fortstt ha kontakt med din bank och se till att det r en personlig kontakt du har, det kan gra skillnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in