2020-12-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Bara fel på siffrorna, det skall vara Karl VIII, det är en av de fiktiva Karl som Karl IX fick inskrivet i sin rakt nedstigande kungliga ättelinje från Adam & Eva för att nå samma status som Påven.
Nja, Karl VIII var nog reell även om han inte brukar omnämnas med talet. Karl IX var Gustav Vasas son och närmast föregående Karl var Karl Knutsson Bonde. Före honom fanns Karl Sverkersson, men övriga Karlar är fiktiva.
Citera
2020-12-10, 19:29
Medlem
finns det källa på att det är en vänsterextrem eller på att detta öht har skett?

att inte vara nasist gör liksom inte en automatiskt till vänsterextrem.
Citera
2020-12-10, 19:30
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Han har erkänt att han burit kniv på allmän plats, men hans förklaring till varför han burit kniv är att han har den i jobbet. Rubriken i denna tråd har överdrivit den detaljen en smula.

Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Terry har ju uppenbart signalerat ett latent uppsåt att begå mord.

Han klistrar upp lappar med texten "IT'S OK TO KILL NAZIS" och bilden med en kniv som sticker i en skalle. Samtidigt som han går knivbeväpnad på nationalmuseum. Han signalerar uppenbart ett uppsåt att döda. Samtidigt som han signalerar någon form av acceptans för lättvindiga mord. Det måste givetvis ses som alvarligt att gå runt knivbeväpnad och sätta upp lappar som anspelar på just knivmord.

När han förstår att vakterna tänker hålla kvar honom tills polisen kommer försöker han göra våldsamt motstånd och fly. Han kunde absolut försökt att kniva någon av vakterna.

Samtidigt har han flera andra klistermärken, ett där en (förmodad) non-white försöker slå en vit kvinna med en cykel och texten "good night white pride" och en där en (förmodad) non-white skjuter en vit man, med samma text.

Oj, det var värre än jag först trodde. Kniv.
Skönt att han inte använde den mot vakterna. Kunde slutat illa...

Var finns info om "flera andra klistermärken"?
Citera
2020-12-10, 19:32
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Flertalet gånger har jag hört det. Men det har nog undvikits med flit ännu fler gånger....
De valde vänsterextrem och inte "Antifa" denna gång.
Flertalet gånger? Du ljuger! Som tur är så finns programmen kvar på nätet och du kan motbevisa mig...
Citera
2020-12-10, 19:35
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Oj, det var värre än jag först trodde. Kniv.
Skönt att han inte använde den mot vakterna. Kunde slutat illa...

Var finns info om "flera andra klistermärken"?

Det finns bilder i FUP:en.
Citera
2020-12-10, 19:40
Medlem
"Väktaren" borde få sparken, vad gör ens fånen? Står där och glor medan mannen går fram och petar runt på tavlan igen.
Citera
2020-12-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
finns det källa på att det är en vänsterextrem eller på att detta öht har skett?

Eehhh..? Att Sveriges Radio ens tar ordet ’vänsterextrem’ i sin mun. Och, ganska detaljerat, återger vad som hänt ger en ’viss’ tyngd. Som du kanske vet är det ett faktum att svenska stadsmedia, sedan dess begynnelse, präglats av vänstervridenhet.

DET är ett demokratiproblem som internets fria åsiktsforum (likt detta) satt luppen på. Och detta har ju påverkat hela samhällsdebatten. Idag finns det sossar, de som förespråkar en stramare invandringspolitik, som för ett par år sedan hade blivit stämplade som ’brunskjortor’. Vi ser resultat idag (sjuk överrepresantion vad gäller våldsbrott och sexualbrott från ’folk’ med invandrarbakgrund) över stigmat att adressera den frågan. Som majoriteten ser men inte de ’goda’ politikerna inte ser. Fram tills nyligen. Men nu börjar det bli off topic. Fast ändå inte.
Citera
2020-12-10, 19:49
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Det finns bilder i FUP:en.
Tack!
Jag hittade FUP nu i tråden. Bättre än aftonbladet!
"Det blev lite brottning eftersom han försökte ta sig loss och komma ut. Vi var fyra kollegor tror jag som fick hjälpas åt för att hålla honom fast. Han krängde kraftigt med kroppen och försökte slita sig loss och vi var tvungna att kämpa för att hålla honom kvar. Det blev svettigt eftersom han tog i så mycket. Men sedan lugnade han ner sig och mina kollegor tog med honom till rummet bakom dit jag inte följde med. Han hade en kompis med sig också, men han gjorde ingenting, jag vet inte var han tog vägen."

Jag missade att kniv nämns redan i rubriken

hehe...vakterna trodde det var en nasse!
"Min kollega ropar ut på radion att någon har klistrat ett nazistmärke på en tavla "

Antifa vet att kvalite lönar sig! :-)
"Karen uppger att en kollega till henne var den som tog av plattan från tavlan, kollegan lyckades inte ta bort klistermärket då klistret var så kraftigt.Karen uppger att det var hon som fick restaurera plattan. Karen uppger att hon jobbade ca 4-5 timmar med att ta bort klistermärket."
Senast redigerad av gofigur 2020-12-10 kl. 19:58.
Citera
2020-12-10, 19:51
Medlem
pege70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf

Jag är inte "nasist" (vad det nu ens är), men jag har heller inte klistermärken med "It is ok to kill Nazis".

Så, nej, per automatik är man kanske inte vänsterbliven bara för att man inte är nasse, men har man såna klistermärken på sig så kan vi nog utgå från att personen är grav idiot på en av ytterkanterna.
Citera
2020-12-10, 19:52
Medlem
halaltarzans avatar
Svt.se......

Citat:
– Lyckligtvis var det en ganska försynt marodör, säger Kulturnyheternas konstkritiker Dennis Dahlqvist.

https://www.svt.se/kultur/dennis-dah...orsynt-marodor
Citera
2020-12-10, 19:55
Bannlyst
Så ger han sej på Karl XII likfärd. Tavla är en väldig värdefullt kulturellt för hela Svenska folket.

Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Tydligen en "kulturarbetare". Har medverkat som "produktionsassistent" och "platsassistent" vid inspelningen av ett par mästerverk.

http://www.svenskfilmdatabas.se/sv/i...&itemid=459892
http://www.svenskfilmdatabas.se/sv/i...m&itemid=80721
Citera
2020-12-10, 19:58
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaroc
Nja, Karl VIII var nog reell även om han inte brukar omnämnas med talet. Karl IX var Gustav Vasas son och närmast föregående Karl var Karl Knutsson Bonde. Före honom fanns Karl Sverkersson, men övriga Karlar är fiktiva.

Nej, vare sig Bonde eller Sverkersson benämndes aldrig med nummer, det var Karl IXs historieskrivare som skapade numreringen för att höja hans status. Att det förekommit kungar tidigare med namnet Karl råder det ju inget tvivel om, numreringen är en annan historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in