Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-10, 20:06
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
195 cm lång
Hans vän som gjorde sällskap och sedan fotade honom vid tavlan är till och med längre!!
Han står en bit från väggen och fotot är taget strax underifrån. 190 högst skulle jag säga. I det här fallet är längd ganska obehövligt signalement. Han är väldigt lätt att känna igen ändå.
Citera
2020-12-10, 22:30
  #206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Svt.se......
"Lyckligtvis var det en ganska försynt marodör, säger Kulturnyheternas konstkritiker Dennis Dahlqvist. "
Syftar alltså på att han satte klistermärket på en skylt på ramen och inte på själva konstverket.
Citera
2020-12-11, 01:27
  #207
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poven-xd
Jag tillsammans med många andra historiker beundrar Karl XII. Om du ens bemödat dig att läsa en bråkdel av det matrial som finns tillgängligt hade förståt varför. Otroligt skrattretande att du påstår dig "läst historia" och "förstått vilken person han var". Med din uppenbara dysleksi tvivlar jag på att du
ens lyckas ta dig igenom en bamse tidning. Ha en fin dag på samhall imorgon!
Baserat på ditt inlägg antar jag att svenska inte är ditt förstaspråk. Hur kommer det sig att du beundrar Karl XII? Inget fel med detta, men är t ex inte Gustav II Adolf en bra mycket mer beundransvärd person?
Citera
2020-12-11, 08:07
  #208
Medlem
Hatbrott?
Karl XII seglade ju enligt uppgift gärna akterut.
Citera
2020-12-11, 10:39
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaddarenIRoven
Det måste handla om en psykiskt sjuk person som ger sig på en tavla.

Nej, det handlar om en politiskt hjärntvättad som förstör det han anser är fel.

Det är ingen skillnad på det här när ISIS förstörde gamla tempel och statyer i Irak/Syrien, vänsterextrema förstör statyer i USA och England för att dom är "rasistiska" eller nazisternas bokbål.
Citera
2020-12-12, 13:44
  #210
Medlem
Myschs avatar
https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/322371

Nu har Aftonbladet tagit upp det. Det trodde man aldrig
Citera
2021-02-25, 21:43
  #211
Medlem
Dömd. Villkorligt och dagsböter.

https://youtu.be/AbFj_32BGhE
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback