2020-12-04, 14:26
Medlem
ModerRotas avatar
Tavlan på nationalmuseet må vara en kopia. Men dådet är förfärligt dålig stil ändå.
Citera
2020-12-04, 14:49
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag noterade att Nationalmuseum inte hade något ersättningskrav men jag hoppas att det kommer senare. Jag kan nog tycka att det är ganska rimligt att man själv betalar för sin skadegörelse än att låta alla andra göra det.
Reagerade också på det. Som skattebetalare vill inte jag stå för arbetet att restaurera konstverket. Sen borde skadestånd utgå för skadan han åsamkat tavelramen, som nu inte längre är i originalskick. Det enda kännbara straff fjanten kommer få är antagligen när han visar sin fula nuna på stan. Näsringen ser ut att vara i guld så kan säkert någon blatte i bandhagen befria kräket från.
Citera
2020-12-04, 14:51
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Tavlan på nationalmuseet må vara en kopia. Men dådet är förfärligt dålig stil ändå.
Det är en replica av samme konstnär och har antagligen samma värde som den första målningen han gjorde med likadant motiv.
Citera
2020-12-04, 16:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Ett lämpligt straff vore kanske att hänga upp Terry på nationalmuseum, så kan andra efterblivna "kids" fästa klistermärken på honom under si sådär en vecka.
Citera
2020-12-04, 16:23
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaddarenIRoven
Det måste handla om en psykiskt sjuk person som ger sig på en tavla.

Då var han ju vänsterbliven på riktigt!

Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Ändå glädjande att ordningsvakterna låtit batongerna ha en monolog med honom.
Det blir väl det mest kännbara straffet är jag rädd.

Ett tydligt budskap till de som funderar på att försöka sig på liknande tilltag.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2020-12-04 kl. 16:34.
Citera
2020-12-04, 17:03
Medlem
Hinterstoissers avatar
Man undrar hur illa däran tavlan är efter attacken. Kommer den gå att restaurera?
Citera
2020-12-04, 17:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
En vänsterextremist som går på museum? Det var inte illa pinkat.

Det beror på att det är fri entré, hade det kostat 80 kr att gå in så hade det sannolikt fått honom att avstå.
Citera
2020-12-04, 17:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ett lämpligt straff vore kanske att hänga upp Terry på nationalmuseum, så kan andra efterblivna "kids" fästa klistermärken på honom under si sådär en vecka.

Nej det är i så fall Moderna museet han ska hänga på!
Citera
2020-12-04, 17:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nej det är i så fall Moderna museet han ska hänga på!

Jaha, ja du får ursäkta. Jag vet inte riktigt var man brukar hänga vänsterextremister nu för tiden.
Citera
2020-12-04, 17:30
Medlem
Majasmokers avatar
När som förvånar & irriterar mig är att denne terrorist-Terry faktiskt tycks tala sanning när han säger att de först bara tänkte köra ut honom. Idiotvakterna hade sett honom klistra dit märket men ändå tänkte de bara köra ut honom. Eh, va?! Sen kom deras kollega Napoleon (underbart) & sa att han ska gripas eftersom det är "en skadegörelse".

Vadå, kunde de första vakterna inte begripa det av sig själva? Jävla korkskallar!
Citera
2020-12-04, 17:38
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinterstoisser
Man undrar hur illa däran tavlan är efter attacken. Kommer den gå att restaurera?
Här kommer bilder hur den ser ut nu.

Före med klistermärke: https://gyazo.com/aefb0838934c6543724e9351f34a6cb1
Efter utan klistermärke: https://gyazo.com/cbbd050b3ae2261268680ad15cf3ff4e
Restauration: https://gyazo.com/6bfbb1767fe2b4d9eb49e2745ad3b89c

Bonus - bild på gärningsmannen: https://gyazo.com/b7d3cbfefef059f18a22cdff2a922a60
Citera
2020-12-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Haha, verkligen lyckad "aktion"! Måste ha varit ett missförstånd om att Nordfront var hans idoler.

När man googlar namnet verkar misstänkt GM jobba med film. Samma Terry eller bara en namne?
Missförståndet är det du som står för....
Det som avses är att Nordfronts stora idol är Karl XII - därför ville den vänstervridne terroristen förstöra tavlan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in