Citat:
Ursprungligen postat av
Snobird
När hände detta? Varför vet du så lite om din egen familj inte ens var din far arbetade?
När hände detta och hur gammal är du? Ungefär var i Sverige var det? Lever din mor och har ni kontakt? Om så varför inte fråga henne?
Har du syskon, är de med i sekten och finna den kvar? Alternativt bör du kunna fråga dem.
Staden måste finnas kvar och om mer än dina föräldrar var med i sekten borde någon veta något. Både din far och prästen åtalades för brott. Sådant finns i officiella register.
Så börja där...
Utöver detta finns ingen kristen sekt jag känner till som förespråkar saker som telekinesi. Inom new age förvisso.
"Präst" är en titel inom Svenska och katolska kyrkan. I frikyrkor kallas det "pastor". Inga kristna sekter talar vad jag vet latin i rituella sammanhang förutom opus Dei.
Jag vet vad min pappa hade för yrke, men också att han ibland inte verkade jobba. Har hållit en del sådana detaljer lite vaga för jag vill inte att nån bekant snubblar in i tråden och listar ut vem jag är..
Har också reagerat på att de använde just präst.. och jag har en minnesbild jag behöver reda ut som gör att jag plötsligt får för mig att han varit just präst.. alltså i kyrkan.. men å andra sidan kan vem som helst göra en prästkrage av en bit papper. Men vist fan han jag sett honom någon gång med prästkrage. (Eller så lägger min hjärna tills ett för att det verkar logiskt).
Jag ska faktiskt försöka begära ut förundersökning och dom i min pappas sista fall. Kanske finns prästen omnämnd där. Är lite osäker på hur man gör bara, men borde gå att hitta på hans personnummer på nått sätt.
Opus Dei tror jag aldrig varit riktigt aktiva i Sverige på det sättet..