Citat:
Ursprungligen postat av
404error-sensum
Jag förstod det som ett evigt krig.. Han, och andra medlemmar, hjälpte människor att bli av med demoner.
Han kunde tex få ett telefonsamtal och vara tvungen att åka. Några dagar senare kom han hem. Ibland visade han upp klösmärken, en gång hade han ett köttsår stort som en femkrona på överarmen där en besatt (människa besatt av demon) bitit honom.
Han visade teckningar på demoner som han sett eftersom man kunde se dem när de lämnade en kropp.
Ibland var de en grupp som utförde de här exorcimerna, ibland bara han och prästen.
Han pratade ofta om "ballansen". Att man aldrig kunde förföra ondskan, men man kunde neutralisera den med ljuset. Fritt från ondska kunde jorden aldrig bli men med ljuset kunde man frigöra människan från den.
Men vafan vet jag, han kanske åkte iväg och käkade svamp i nån skogsdunge och sen kom hem med de här historierna.
Men jag mins skadorna väldigt väl, de skrämde mig otroligt mycket som barn.
Jag tycker det låter som att din far har begått övergrepp mot andra människor mot deras vilja. I samband med det han ”kallat” demonutdrivning. Därav sår och rivmärken.
Får också en stark indikation på att han led av schizofreni.
Att din mamma inte vill prata om det här har sannolikt med att göra att det bedrivits olaglig verksamhet. Och att hon känner till det. Fegt av henne att inte prata med dig om detta. Hon har trots allt förstört en del av ditt liv.
Jag skulle inte ge mig utan fortsätta konfrontera henne tills hon talar. Och göra det riktigt jobbigt för henne tills hon inte orkar med att vara tyst.