Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Enligt din källa så är det 10 procent av kvinnorna och 4 procent av männen som uppger att de "slog först". För låga siffror att dra de slutsatser du gör.
vilka slutsatser då? att kvinnor är mer benägna att ta till våld i nära relationer.
Det finns internationella studier och även meta studier som landar i samma slutsatts,
Men visst, (yngre) svenska kvinnor är väldigt våldsamma i nära relationer. även i jmf med sina våldsamma systrar i andra många andra länder.
Citat:
Om fördelningen hade gällt något till kvinnors fördel hade du nog förkastat siffrorna som väldigt låga. Jag förkastar siffrorna som väldigt låga vad det än må gälla.
ja om jag inte kunde hitta korelarande jämförbar data, Jag förkastar ju inte att kvinnor våldtas trots att det är exceptionellt få som döms för brottet i förhållande till antal anmälningar.
Citat:
I den förra tråden menade du på att både manliga och kvinnliga offer egentligen är förövare. Utan att ge någon källa till ditt påstående.
Falskt.
Citat:
Klart jag reagerar på det. När du dessutom slänger ur dig allvarliga anklagelser gällande att kvinnor som lever på skyddade boenden egentligen är förövare. Även detta påstår du utan att visa någon källa. Sedan ignorerar du oss som vet något om saken.
varför ska jag ge dig en källa på något jag aldrig skrivit eller påståt,
Att kvinnor på skyddande boenden är överrepsenterarde våldsamma kvinnor fick du ju en källa på. Och nu har du ju lärt dig att kvinnor är bättre på att slå först.
Men du är välkommen att presentera något mer än dina salta tårar och anekdotiska historier. Att du inte vet något om saken är ju klarlagt (igen)
Citat:
Läste du ens stor-men-starks inlägg? Hur han försöker söka hjälp för sina traumatiska barndomsminnen, men istället blir bemött kring om han kanske egentligen är våldsverkare? Så får det inte gå till! Är man offer för våld och behöver hjälp för detta, så ska man få bli tagen på allvar. Du sprider allvarliga anklagelser om att offer egentligen är våldsverkare, utan att ha källor för dina påståenden. Förstår du inte att detta kan få allvarliga konsekvenser för oss som är offer och enbart är just: offer?
Den enda som gör det är du.