2020-10-12, 04:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Kvinnor är i ärlighetens namn listigare, förstod inte förens år efter, att mitt ex hade lyckats med att totalt manipulera mig.

Nu förstår jag hur kvinnlig manipulation ser ut i praktiken och kan därför undvika den, så all in all var det nog nyttigt för mig trots allt.

Något annat kan jag inte komma på, att kvinnor skulle vara bättre i köket vet jag faktiskt inte, de största kockarna man tenderar att se på tv brukar vara män. Även om jag tycker om Nigella Lawson.

Du misstar oanständighet för 'list'. Kvinnor har lättare för att vara oanständiga, d.v.s. ljuga och fejka utan eftertanke för vad det ställer till det för andra. Går säkert att härleda till att de av hävd har avkomma nära att skyddda och använder de verktyg de har tillhanda.

Män riskerar att få snyting när vi är oanständiga. Kvinnor inte vanligtvis.
Citera
2020-10-12, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Du misstar oanständighet för 'list'. Kvinnor har lättare för att vara oanständiga, d.v.s. ljuga och fejka utan eftertanke för vad det ställer till det för andra. Går säkert att härleda till att de av hävd har avkomma nära att skyddda och använder de verktyg de har tillhanda.

Män riskerar att få snyting när vi är oanständiga. Kvinnor inte vanligtvis.

Snarare att män är blåögda eftersom kvinnan har en fitta.

Kvinnor läser däremot andra kvinnor som en öppen bok.
Citera
2020-10-12, 04:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Snarare att män är blåögda eftersom kvinnan har en fitta.

Kvinnor läser däremot andra kvinnor som en öppen bok.

Sant.
Citera
2020-11-29, 10:40
Medlem
Jag har funderat på denna tråd länge och älskar ämnet. Väldigt bra fråga, som enkelt kan besvara med: nej. I enkel öppen tävlan vinner män över kvinnor.

Män är starkare, stabilare, bättre på lagspel, och män är mer extrema och fokuserade än kvinnor. Samt mer riskbenägna. Kvinnor prioriterar trygghet och relationer. Män prioriterar prestationer, risker och extremer.

Kvinnor brukar skryta med att de är psykiskt starkare än män, att de vårdar bättre och är bättre på relationer.

Psykiskt starkast är de inte, det finns inga bevis på att ensamstående pappor är sämre än mammor, och vad som bra relationer kan man diskutera i evighet.

Kvinnor kan ju inte hålla sams i grupp i fem minuter, medan männen styr världen, millennium efter millennium.

Män är bra på relationer, på sitt sätt.

Däremot har ju kvinnor egenskaper som män inte har, egenskaper som är svåra att ta på.

Det är svårt att tävla i mjuka värden, klokhet osv. Utan kvinnor blir ju män helt hopplösa.

Män behöver kvinnor, det är min övertygelse.

Men i en krass tävling får kvinnor stryk.

Just det där med psyket är intressant. Jag upplever kvinnor som uppenbart sköra, pga hormoner, mens och PMS. Alltid är det nåt som felar.

"Jag är inte mig själv halva månaden" suckar kvinnor och försöker samtidigt tävla med män.

Helt hopplöst.

Män är sig själva jämt, har dragit en biologisk guldlott. Att vara man är en lyx, utan tvekan.

Jag skulle kunna skriva en bok om allt...
Citera
2020-12-07, 21:43
Medlem
skottlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Däremot har ju kvinnor egenskaper som män inte har, egenskaper som är svåra att ta på.

Det är svårt att tävla i mjuka värden, klokhet osv. Utan kvinnor blir ju män helt hopplösa.

Män behöver kvinnor, det är min övertygelse.

Vill du utveckla lite gällande egenskaperna?

Och på vilket sätt behöver män kvinnor? Utöver behovet för reproduktion, vill jag tillägga.
Män kan klara sig bra utan kvinnor när det kommer till kritan.
Däremot är det svårare tvärtom.
Citera
2020-12-08, 04:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Kvinnor brukar skryta med att de är psykiskt starkare än män, att de vårdar bättre och är bättre på relationer.

Ja kvinnor är starkare än män psykiskt. Män tenderar att balla ur om det blir för svårt. Tex om han hamnar i ålderskris eller annan kris. Eller om det ställs för höga krav på honom hemma, tex att han ska "hjälpa" till mer hemma osv.

Citat:
att ensamstående pappor är sämre än mammor, och vad som bra relationer kan man diskutera i evighet.

Sant, jag tror definitivt att män är lika bra och närvarande föräldrar som kvinnor. Tyvärr verkar dock samhället och vi människor fortfarande se kvinnan som primärföräldern.

Citat:
Kvinnor kan ju inte hålla sams i grupp i fem minuter, medan männen styr världen, millennium efter millennium.

Ajdå, du menar alltså att män aldrig hamnar i konflikt med varandra? Med mycket större konsekvenser för andra än att några kvinnor "tjafsar" sinsemellan?

Citat:
Just det där med psyket är intressant. Jag upplever kvinnor som uppenbart sköra, pga hormoner, mens och PMS. Alltid är det nåt som felar.

Jag upplever män som otroligt sköra och nyckfulla. Män verkar styras av väldigt primitiva drifter och känslor såsom ilska, slavar under sitt kön, aggressivitet, svartsjuka, ego, fåfänga, kontrollbehov, destruktivitet, maktbegär, för att nämna några. Kolla på några road rage filmer på Youtube så kan du se hur sköra och labila män är. Oftast med mycket stora konsekvenser för oskyldiga.

Citat:
Män är sig själva jämt, har dragit en biologisk guldlott. Att vara man är en lyx, utan tvekan.

Varför begår så många män självmord då? Eller super/knarkar ner sig så rejält?

Citat:
Jag skulle kunna skriva en bok om allt...

Hade jag varit som du så hade jag låtit bli och tänkt ett varv till istället.
Senast redigerad av Jenny9 2020-12-08 kl. 04:45.
Citera
2020-12-08, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Varför begår så många män självmord då? Eller super/knarkar ner sig så rejält?

Många olika delar

A) För att män, särskilt i grupp,de facto är sämre än kvinnor(tråden..hehe) på att avlasta sig sina känslor. Kalla det vad du vill, men det är biologi. En man som tjuter gråter,gnäller och tycker synd om sig själv får inga tjejer. Räcker man studerar 15-25 åringar en kväll för att dra den slutsatsen.

B) många på forumet snackar om ett patriarkat. Hur viktigt det är att kvinnor kvoteras in i toppen av samhället.
Men att bottenskrapet av samhället bara är män, det kan kvitta. Lek med tanken att det hade varit tvärtom. Shit vad ni kvinnor hade skrikit på flashback och aftonbladet.

Detta är ren biologi. En mans lojalitet mot sin kvinna testas när han har allt. En kvinnas lojalitet testas mot mannen när han inte har något.
Med andra ord. Män kommer alltid ha det värre i botten. Jämför en man på 40 år, vilse i ett främmande land som söker hjälp av främlingar, han får ingen. Han är en loser.
En kvinna får döremot hjälp direkt. Detta exempel är självklart generellt och demonstrativt.

C) kvinnor värnar om svaga, män trampar på svaga. Testosteron, könsroller. Kalla det vad du vill. Tacka gud för detta. Annars hade evolutionen tagit helt andra riktningar. Skydda sin familj= kvinnor. Skydda sin omgivning och boplats=mannen.

Män får absolut ingenting gratis. De måste kämpa för sitt eget uppehälle. Dagen du misslyckas ratas du av kvinnor. Logiskt, de vill inte på ett biologisk plan föröka sig med en nolla.Ändå beklagar sig varje flickbarn över patriarkatet medan de aktivt letar efter en man som kan ta hand om dem, rent fysiskt på ett dominant sätt. Alltså tillåts kvinnor att misslyckas. Det är ok att vara fattig, nere, svag. Du kommer att räddas, av en man.

Jämför med exemplet att kvinnor inte gifter ner sig. Medan männen alltid gör det. (Beträffande inkomst och social status)

Därför tar svaga män sjölvmord.
Senast redigerad av JukeMyPuke 2020-12-08 kl. 07:46.
Citera
2020-12-09, 20:03
Medlem
Kom på 1.

Kvinnor är bättre på att slå först i våldsamma realtioner. (i sverige dvs)
Citera
2020-12-10, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Kom på 1.

Kvinnor är bättre på att slå först i våldsamma realtioner. (i sverige dvs)

Har du källa på att det förhåller sig på detta sättet?

För har du ingen källa är det bara din egen fantasi och sådana är väl onödiga att sprida.
Citera
2020-12-10, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Vill du utveckla lite gällande egenskaperna?

Och på vilket sätt behöver män kvinnor? Utöver behovet för reproduktion, vill jag tillägga.
Män kan klara sig bra utan kvinnor när det kommer till kritan.
Däremot är det svårare tvärtom.
Jag själv kan tänka att män kan behöva kvinnor för att boosta sig själva. Fokusera bättre, bli mer driven, känna sig mer nyttig och så.
Om det är rätt kvinna som stödjer på rätt sätt såklart.
Citera
2020-12-10, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har du källa på att det förhåller sig på detta sättet?

För har du ingen källa är det bara din egen fantasi och sådana är väl onödiga att sprida.

Har du någon källa på att det inte är så?

Men självklart finns där både svenska och internationella studier så pekar på det (du borde verkligen läsa mer och skriva mindre, du deltog ju aktivt med ditt känslomässiga svammel i en tråd där det diskuterades kvinnors våldsamhet)

https://www.yakida.se/dn.html
Citera
2020-12-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Har du någon källa på att det inte är så?

Men självklart finns där både svenska och internationella studier så pekar på det (du borde verkligen läsa mer och skriva mindre, du deltog ju aktivt med ditt känslomässiga svammel i en tråd där det diskuterades kvinnors våldsamhet)

https://www.yakida.se/dn.html

Enligt din källa så är det 10 procent av kvinnorna och 4 procent av männen som uppger att de "slog först". För låga siffror att dra de slutsatser du gör.

Om fördelningen hade gällt något till kvinnors fördel hade du nog förkastat siffrorna som väldigt låga. Jag förkastar siffrorna som väldigt låga vad det än må gälla.

I den förra tråden menade du på att både manliga och kvinnliga offer egentligen är förövare. Utan att ge någon källa till ditt påstående. Klart jag reagerar på det. När du dessutom slänger ur dig allvarliga anklagelser gällande att kvinnor som lever på skyddade boenden egentligen är förövare. Även detta påstår du utan att visa någon källa. Sedan ignorerar du oss som vet något om saken.
Läste du ens stor-men-starks inlägg? Hur han försöker söka hjälp för sina traumatiska barndomsminnen, men istället blir bemött kring om han kanske egentligen är våldsverkare? Så får det inte gå till! Är man offer för våld och behöver hjälp för detta, så ska man få bli tagen på allvar. Du sprider allvarliga anklagelser om att offer egentligen är våldsverkare, utan att ha källor för dina påståenden. Förstår du inte att detta kan få allvarliga konsekvenser för oss som är offer och enbart är just: offer?
Senast redigerad av TomatKungen 2020-12-10 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in