2020-12-10, 01:00
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvertEverest
PRECIS såhär låter det när en psykopat ska bortförklara sina handlingar. Parafras: "Jag har förvisso förgripit mig på barn, men jag är ju inte pedofil."

Jag tror Federley har blivit totalt duperad av den här mannen och att det kommer ta flera år för honom att förstå vad som egentligen hänt och hur han kunde vara så dum. Därmed verkligen inte på nåt sätt sagt att Federley är det största offret i den här situationen.
Inte ens Pederley kan vara så jävla dum i huvudet. Helt sanslöst att ens tänka tanken. Sen är Pederley inget offer. Skärp dig!
Citera
2020-12-10, 01:04
Medlem
Citat:
PRECIS såhär låter det när en psykopat ska bortförklara sina handlingar. Parafras: "Jag har förvisso förgripit mig på barn, men jag är ju inte pedofil."

Jag tror Federley har blivit totalt duperad av den här mannen och att det kommer ta flera år för honom att förstå vad som egentligen hänt och hur han kunde vara så dum. Därmed verkligen inte på nåt sätt sagt att Federley är det största offret i den här situationen.

Det tror inte jag. Federley vill kanske ge sken av att så har skett, men i verkligheten visste han precis vem han tog kontakt med. Och så fort han lärde känna killen lite bättre - typ: var har du hållit hus de senaste åren" - då hade han ju ALLA möjligheter att få veta sanningen helt oavsett om Jonas hade ljugit.

Det där att han har blivit "duperad av mästermanipulatören" köper jag inte. Det är samma visa när vissa kvinnor söker sig till kåkfarare - och vips är de "manipulerade" och jätte kära inom en kvart..
Citera
2020-12-10, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Inte ens Pederley kan vara så jävla dum i huvudet. Helt sanslöst att ens tänka tanken. Sen är Pederley inget offer. Skärp dig!

Jag har personlig erfarenhet av psykopater, och av den anledningen har jag tålamod med dig (eftersom jag vet att inte alla har erfarenheten). Du ska inte tro att det börjar med "hej, jag är pedofil" på första dejten. Federley har troligtvis träffat den "mest fantastiska killen någonsin" som är hans "själsfrände" och som har precis samma intressen och värderingar som han.

Sen efter ett tag nystas saker långsamt upp, men då är han redan så insnärjad och duperad av masken att han själv har börjat förneka verkligheten precis som psykopaten själv förnekar den.
Citera
2020-12-10, 01:09
Avslutad
Citat:
Säg inte det. Det här är det nya normala i Sverige. C har ännu inte tagit avstånd och kommer nog inte göra det heller. Pederleys barn borde undersökas av gynekolog och han själv kastreras.

Annie Lööf sover nog inte så bra, förstå hur mycket skit FF kan ha på Annie Lööf!

Artikeln som hon skrev just innan detta kom till allmän kännedom var ju enbart för att hon försöker mildra sitt eget fall i denna soppa!

C ledning har säkerligen vetat detta sen tidig höst, nu fick de eld i baken, frågan är HUR ska Annie ta sej ur detta med någorlunda förtroende kvar, hon har ju redan mest troligt ljugit grovt!

Fjörlåt...
Citera
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
För barnets skull anser jag att barnet måste ha rätt att träffa sin far även efter detta. Men återigen för barnets skull önskar jag att det sker under ordnade förhållanden och under uppsikt.

Barn kan älska även sina psykiskt sjuka föräldrar. Kanske även mer än normala, eftersom de inser att de inte är som vilka som helst föräldrar.

Men barn ska inte belastas eller betala priset för förälderns psykiska problem. Där måste samhället träda in.

Oklart vad dotterns biomamman anser om allt detta. Hoppas hon är någorlunda normal i huvudet.

Jag förstår hur du tänker absolut.
Däremot är nioåringar sällan mogna nog att kunna fatta ett så viktigt beslut.
Det finns en anledning till att man är omyndig fram till en viss ålder.

Tyvärr är barnen alltid förlorarna i sådana här fall.
Klart dom älskar mamma och pappa och vill ha kvar båda, men när det gäller rent farliga saker är det vi vuxna som måste ingripa.
När barnet är moget nog bör det få bestämma själv om h*n vill ha kontakt eller ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag tror inte att man kan "bota" en sexuell läggning eller preferens så när det gäller våldtäktare oavsett vilka offer dom väljer så bör dom hållas bakom lås och bom livet ut.

Eftersom vi inte har den sortens lagstiftning i det här landet är second best alternativet att man inte frivilligt slår följe med kåkfarare och att man i största allmänhet inte flyttar ihop efter första dejten utan lär känna varandra "på djupet" innan man ens överväger något sånt. SÄRSKILT om man har barn..
Citera
2020-12-10, 01:11
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavan
22???
Har du läst domen?
Det är 28 övergrepp noterade på flicka 1
8 på lilla flicka 2!
Till det hade den gode Jonas en stor samling ”konventionella” foton och filmer som visar gravt sjuka och våldsamma övergreppsmaterial på andra mycket små barn...
Till detta kör han live sända övergrepp via Skype till peddo polare han träffar på qruser.
Å just det....
Självklart passade han ju även på att både filma och fota de stackars flickorna. Så att andra peddo polare världen över än idag kan runka till dem!
Å japp. Han erkänner (nästan allt utom penetrering) Som han själv fotat och filmat
Så jävla jävla jävla sjukt
Ett sådant där kräk ska ju egentligen aldrig mer få komma ut.
Citera
2020-12-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag förstår hur du tänker absolut.
Däremot är nioåringar sällan mogna nog att kunna fatta ett så viktigt beslut.
Det finns en anledning till att man är omyndig fram till en viss ålder.

Tyvärr är barnen alltid förlorarna i sådana här fall.
Klart dom älskar mamma och pappa och vill ha kvar båda, men när det gäller rent farliga saker är det vi vuxna som måste ingripa.
När barnet är moget nog bör det få bestämma själv om h*n vill ha kontakt eller ej.

Vi tillåter ju även knarkare och alkoholister att träffa och uppfostra sina barn.. och andra psykiskt sjuka.

Men samhället måste hjälpa dessa föräldrar som inte kan tänka klart själva. Eller som är farliga för sina barn.

Barn har ett behov att träffa sina föräldrar. De kan inte vänta tills de är vuxna..

Du kan jämföra med barn vars föräldrar sitter inne.

Det är alltså barns behov som är det avgörande. Inte förälders rättighet.

Federley är inte kapabel att fatta beslut som skulle skydda hans dotter. Därför måste någon annan hjälpa honom att tänka i framtiden. Federley är vuxen - men endast på pappret. Eventuellt har han också en eller flera störningar som gör tänkandet än mer komplicerat för honom.
Citera
2020-12-10, 01:15
Medlem
Citat:
Det tror inte jag. Federley vill kanske ge sken av att så har skett, men i verkligheten visste han precis vem han tog kontakt med. Och så fort han lärde känna killen lite bättre - typ: var har du hållit hus de senaste åren" - då hade han ju ALLA möjligheter att få veta sanningen helt oavsett om Jonas hade ljugit.

Det där att han har blivit "duperad av mästermanipulatören" köper jag inte. Det är samma visa när vissa kvinnor söker sig till kåkfarare - och vips är de "manipulerade" och jätte kära inom en kvart..

Jag tror inte han visste det på direkten. Gör du grundlig research på varenda ny människa du träffar? Jag tror inte ens politiker och kändisar gör det, utan dom förstår att man kan inte leva ett liv i total paranoia på det sättet.

Om han ställt frågan rakt ut så hade ju svaret knappast varit "jag har suttit i fängelse eftersom jag är dömd pedofil".

Frågan är ju bara om Säpo kollat upp honom och tipsat Federley.
Citera
2020-12-10, 01:18
Avslutad
Citat:
Jag har personlig erfarenhet av psykopater, och av den anledningen har jag tålamod med dig (eftersom jag vet att inte alla har erfarenheten). Du ska inte tro att det börjar med "hej, jag är pedofil" på första dejten. Federley har troligtvis träffat den "mest fantastiska killen någonsin" som är hans "själsfrände" och som har precis samma intressen och värderingar som han.

Sen efter ett tag nystas saker långsamt upp, men då är han redan så insnärjad och duperad av masken att han själv har börjat förneka verkligheten precis som psykopaten själv förnekar den.
Fast den här psykopaten har ju erkänt sina brott, han förnekar dem inte. Så den förklaringen håller inte.

Federley behövde bara beställa domen för att läsa om brotten och Jonas förklaringar. Jonas är inte dömd mot sitt nekande, han har erkänt. Finns alltså ingen "förnekad verklighet" för Federley att kliva in i.

Vad som hänt är snarare att Federley har blivit kär och sedan valt att förminska/bortrationalisera eller medvetet strunta i sambons läggning. "Det där var förr, det händer inte nu".
Citera
2020-12-10, 01:20
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Vi tillåter ju även knarkare och alkoholister att träffa och uppfostra sina barn.. och andra psykiskt sjuka.

Men samhället måste hjälpa dessa föräldrar som inte kan tänka klart själva. Eller som är farliga för sina barn.

Barn har ett behov att träffa sina föräldrar. De kan inte vänta tills de är vuxna..

Du kan jämföra med barn vars föräldrar sitter inne.

Det är alltså barns behov som är det avgörande. Inte förälders rättighet.

Federley är inte kapabel att fatta beslut som skulle skydda hans dotter. Därför måste någon annan hjälpa honom att tänka i framtiden. Federley är vuxen - men endast på pappret. Eventuellt har han också en eller flera störningar som gör tänkandet än mer komplicerat för honom.

Jo jag menade ju farliga saker generellt och inte bara pedofili.
Självklart skall man se till barnets behov men också till deras bästa i det långa loppet.
Det är en svår fråga utan enkla svar.
Citera
2020-12-10, 01:22
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Säg inte det. Det här är det nya normala i Sverige. C har ännu inte tagit avstånd och kommer nog inte göra det heller. Pederleys barn borde undersökas av gynekolog och han själv kastreras.

Haha, "Pederley", den var skön.

Mjo, barnet bör undersökas av läkare, och socialtjänst ihop med en utredare från Polisen bör genomföra ett samtal. Det här är ju förtusan inte Fia med Knuff! Det är vansinnigt att man som förälder låtit sin kärleks-relation fortlöpa efter att man blivit delgiven info kring sin partners tidigare pedofilbrott.

Jag tror inte att FF är pedofil, men hur han hanterat situationen får mig att ifrågasätta huruvida han är lämplig i att ha kvar vårdnaden över sin avkomma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in