2020-12-10, 00:37
Medlem
LemPicas avatar
Finns det misstankar om att FF:s dotter kan ha råkat illa ut under pappas peddoromans?

Hur kom hela grejen fram överhuvudtaget?
Journalistiskt gräv eller vad?

Jag har ingen aning om huruvida dottern har en inblandad biologisk mor eller en till pappa, men oavsett hoppas jag verkligen att den andre föräldern skyddar dottern från FF under utredningens gång.
Citera
2020-12-10, 00:42
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Har läst lite hux-flux i tråden. Det som är skrämmande är att FF har ett ungt barn men fortfarande låter pedofilen bo med dem och vistas med hans barn. Det är väl ganska skrämmande och egentligen det enda som jag reagerar på. Det visar på ytterst tveksam karaktär och att man inte kan ta sitt ansvar som förälder.

En normal förälder med normaliserad etik & moral skulle aldrig någonsin hamna i den sitsen. Man hade direkt tagit avstånd ifrån en människa dömd för dessa brott.

FF har gjort sitt i politiken, det är en sak som är säkert.

Hade jag fått bestämma så hade jag tagit vårdnaden från honom. En förälder som låter en dömd pedofil umgås med sitt eget barn ska inte ha något med föräldraskap att göra, mer än på pappret.
Säg inte det. Det här är det nya normala i Sverige. C har ännu inte tagit avstånd och kommer nog inte göra det heller. Pederleys barn borde undersökas av gynekolog och han själv kastreras.
Citera
2020-12-10, 00:44
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varsågod..

Om du läser domen så inser du att enligt Jonas är det inte hans sexuella läggning som är motivet bakom övergreppen utan hans önskan om att bli uppskattad, sedd och älskad.

Jonas medger de faktiska omständigheterna, han förnekar inte övergreppen, men anser inte att han bär ansvaret över dem.

Om hans medbrottsling inte hade uppmuntrat honom, då skulle han inte ha gjort vad han gjorde.

Det är mycket möjligt att Jonas på riktigt anser sig vara ett offer. Och Federley tycks ju definitionsmässig alltid ta förövarens sida. Det är dem det är synd om. Inte minst för den bristande kärlek de har fått uppleva i sina barndom/ungdom. Fyra stycken långa artilar om hur Thomas Quick råkade kniva ihjäl en stackars homofil plus hur hans ångest tvingade honom att förgripa sig på små pojkar..

Vojne vojne vad synd det är om förövarna..

Skulle han ha varit hypnotiserad under övergreppen eller "offrade" han sej såpass för den andres skull att han våldtog barn?
Vad fan går han ens fri på våra gator för?

Fy fan att det alltid skall daltas med våldtäktsmän oavsett om dom våldtar vuxna eller barn.
Citera
2020-12-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Ja, det finns bild, bl.a. på Nordfront, Lamotte´s Facebook och på LinkedIn.
tack går in på lamotte nu!

Asså tror ni Federely kommer va så självisk att han inte avgår från sina uppdrag?
Visst han har inte gjort något brottsligt men han är förtroendevald och jag har mycket svårt att även liberala söderkisar kommer ha svårt att se mellan fingrarna på en politiker som är tsm med en pedofil. Vem vet vad dem gjort tillsammans på sina semestrar? Finns det en planerad asienresa,isåfall vad kan tänkas hända där? Värt å tänka på. Hoppas han inte är så egoistisk att han stannar kvar för center partiets skull. Hade dock gärna sett centern ryka
Citera
2020-12-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Finns det misstankar om att FF:s dotter kan ha råkat illa ut under pappas peddoromans?

Hur kom hela grejen fram överhuvudtaget?
Journalistiskt gräv eller vad?

Jag har ingen aning om huruvida dottern har en inblandad biologisk mor eller en till pappa, men oavsett hoppas jag verkligen att den andre föräldern skyddar dottern från FF under utredningens gång.

1. Självklart. Vi alla hoppas att hon inte ha råkat illa ut. Men fruktar att så KAN ha hänt pga omständigheterna. Bara det faktum att ens far är ihop med en pedofil redan I SIG är skadligt för barnet. Eftersom det normaliserar något som är totalt onormalt.

2. Nyhlén på Stoppapressarna kan ta åt sig äran. Han har grävt och fått tips. Och har pungkulor nog att publicera vad han vet. Till skillnad från MSM.

3. Dottern har en biomor (med kille) som dottern bor hos varannan vecka. Sen lär väl Federleys exman vara med på ett hörn också - tillsvidare. Det är dock biomamman och Federley som har vårdnaden över dottern.

Själv önskar jag att Federley i framtiden skulle endast få övervakat umgänge med dottern. Eftersom han BEVISLIGEN saknar omdöme.
Citera
2020-12-10, 00:53
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
1. Självklart. Vi alla hoppas att hon inte ha råkat illa ut. Men fruktar att så KAN ha hänt pga omständigheterna. Bara det faktum att ens far är ihop med en pedofil redan I SIG är skadligt för barnet. Eftersom det normaliserar något som är totalt onormalt.

2. Nyhlén på Stoppapressarna kan ta åt sig äran. Han har grävt och fått tips. Och har pungkulor nog att publicera vad han vet. Till skillnad från MSM.

3. Dottern har en biomor (med kille) som dottern bor hos varannan vecka. Sen lär väl Federleys exman vara med på ett hörn också - tillsvidare. Det är dock biomamman och Federley som har vårdnaden över dottern.

Själv önskar jag att Federley i framtiden skulle endast få övervakat umgänge med dottern. Eftersom han BEVISLIGEN saknar omdöme.

Om FF nu vetat om det hela och ändå utsatt sin dotter för fara borde han inte få ha något med barnet att göra överhuvudtaget under resten av livet.

Om han tycker det är rimligt att flytta ihop med ett peddo när det finns barn i hushållet undrar man ju vad han anser är orimligt.
Citera
2020-12-10, 00:54
Medlem
Citat:
Varsågod..

Om du läser domen så inser du att enligt Jonas är det inte hans sexuella läggning som är motivet bakom övergreppen utan hans önskan om att bli uppskattad, sedd och älskad.

Jonas medger de faktiska omständigheterna, han förnekar inte övergreppen, men anser inte att han bär ansvaret över dem.

Om hans medbrottsling inte hade uppmuntrat honom, då skulle han inte ha gjort vad han gjorde.

Det är mycket möjligt att Jonas på riktigt anser sig vara ett offer. Och Federley tycks ju definitionsmässig alltid ta förövarens sida. Det är dem det är synd om. Inte minst för den bristande kärlek de har fått uppleva i sina barndom/ungdom. Fyra stycken långa artilar om hur Thomas Quick råkade kniva ihjäl en stackars homofil plus hur hans ångest tvingade honom att förgripa sig på små pojkar..

Vojne vojne vad synd det är om förövarna..

PRECIS såhär låter det när en psykopat ska bortförklara sina handlingar. Parafras: "Jag har förvisso förgripit mig på barn, men jag är ju inte pedofil."

Jag tror Federley har blivit totalt duperad av den här mannen och att det kommer ta flera år för honom att förstå vad som egentligen hänt och hur han kunde vara så dum. Därmed verkligen inte på nåt sätt sagt att Federley är det största offret i den här situationen.
Citera
2020-12-10, 00:54
Medlem
Citat:
Skulle han ha varit hypnotiserad under övergreppen eller "offrade" han sej såpass för den andres skull att han våldtog barn?
Vad fan går han ens fri på våra gator för?

Fy fan att det alltid skall daltas med våldtäktsmän oavsett om dom våldtar vuxna eller barn.

Enligt Jonas blev han så till sig pga uppmärksamheten från medbrottslingen att han förgrep sig på styvdöttrarna för att få mer uppmärksamhet från peddon på andra sidan internetuppkopplingen.
Egentligen ville han alltså bara få kärlek och uppskattning av den andra sjuka killen, men för att få mer uppskattning och uppmärksamhet så krävdes det vissa gärningar.
På sätt och vis kan man säga att Jonas själv var "fjärrstyrd" av en pedofil.

Sen år bakom lås och bom plus ett behandlingsprogram har inte kunnat bota den här människan. Ingenting kan - om du frågar mig.

Jonas har ingen självinsikt. Han tycks vara bitter och arg på samhället, kriminalvården, livet, pappan, ödet etc. Andra är idioter (hans farsa, plitarna etc.). Han har uppenbara svåra psykiska problem - som det stod i utlåtandet av frivården. Han har fått behandling, men skulle behöva ofantligt mycket mer utan att man för den sakens skull någonsin skulle kunna slappna av som förälder under samma tak..

Med det sagt är jag övertygad om att även Federley har grova mentala problem.

Han söker sig till "likasinnade" kufer för att känna igen sig. I deras sällskap blir han "som vem som helst". "Normal"..
Citera
2020-12-10, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag häpnar över att Centern och gammelmedia fortfarande griper efter detta halmstrå. Ooh, det är ju inte säkert att han visste, ooh, ooh. Dra åt helvete.

Vilken människa som helst, även en gravt obegåvad, begriper ju att om man inleder ett förhållande med någon, och i synnerhet flyttar ihop, och får reda på att personen suttit sex år (utav en dom på totalt nio år) i fängelse så tar man ju för satan reda på varför. Det är inte mycket i Sverige som ger en dom på nio år. Vi pratar synnerligen allvarlga brott. Vi snackar dråp, riktigt grova bedrägerier, grovt rån t ex bankrån... ja ni ser nivån.

Ingen jävel ska ju inbilla mig att en person i Federleys position inte tar reda på exakt vad det är personen är dömd för. För helvete Centern och gammelmedia! Sluta anta att precis alla svenskar är idioter!

Till och med en totalt obildad desperat WT-morsa skulle ta reda på vad en som suttit så många år i fängelse var dömd för. Garanterat. Du får inte nio år i Sverige för en örfil eller ett snattat tuggummi.

Att en person som Federley, säga vad man vill i övrigt men han är inte dum i huvudet, inte skulle söka rätt på den informationen är ju för satan löjeväckande! Jag frustar av skratt!

Varför i helvete försöker Centern och gammelmedia desperat hänga sig fast vid det? Ni ljuger!

Sluta nu för fan! Ni gör det bara värre!

NEJ!

-Det är bara bra att Centern försöker hänga sig fast.
-Det är bara bra att Centern duckar pedofilhistorien
-Det är bara bra att Centern inte tar avstånd från FF.
-Det är bara bra att partiet framstår som en överbevisad zombie.

Den här tråden har hur många besökare som helst. Centern kommer att associeras som pedofil-partiet och folk kommer att sluta lita på dem. Oavsett hur mkt de skyddas av massmedia, av mediastrateger, av sin stora kassa. Det är folket som röstar. Då slipper vi det här skitpartiet till nästa val. De kommer att krympa. Andra partier kommer att suga upp Centerpartister som skäms och inte vill vara kvar. Låt denna tondövhet för anständighet leva kvar i detta skitparti. Detta parti har haft lika svårt som Mp att utesluta kriminella och oanständiga partimedlemmar. Det kommer att straffa sig och det skålar jag för.
Citera
2020-12-10, 00:57
Medlem
Citat:
Om FF nu vetat om det hela och ändå utsatt sin dotter för fara borde han inte få ha något med barnet att göra överhuvudtaget under resten av livet.

Om han tycker det är rimligt att flytta ihop med ett peddo när det finns barn i hushållet undrar man ju vad han anser är orimligt.

För barnets skull anser jag att barnet måste ha rätt att träffa sin far även efter detta. Men återigen för barnets skull önskar jag att det sker under ordnade förhållanden och under uppsikt.

Barn kan älska även sina psykiskt sjuka föräldrar. Kanske även mer än normala, eftersom de inser att de inte är som vilka som helst föräldrar.

Men barn ska inte belastas eller betala priset för förälderns psykiska problem. Där måste samhället träda in.

Oklart vad dotterns biomamman anser om allt detta. Hoppas hon är någorlunda normal i huvudet.
Citera
2020-12-10, 00:59
Medlem
Citat:

Han skall inte ha något umgänge överhuvudtaget, inte den biologiska morsan heller. Hon är också pedofil. Dags att hänga ut henne också.
Fy fan vilka jävla avskrädes svin.
Citera
2020-12-10, 01:00
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Enligt Jonas blev han så till sig pga uppmärksamheten från medbrottslingen att han förgrep sig på styvdöttrarna för att få mer uppmärksamhet från peddon på andra sidan internetuppkopplingen.
Egentligen ville han alltså bara få kärlek och uppskattning av den andra sjuka killen, men för att få mer uppskattning och uppmärksamhet så krävdes det vissa gärningar.
På sätt och vis kan man säga att Jonas själv var "fjärrstyrd" av en pedofil.

Sen år bakom lås och bom plus ett behandlingsprogram har inte kunnat bota den här människan. Ingenting kan - om du frågar mig.

Jonas har ingen självinsikt. Han tycks vara bitter och arg på samhället, kriminalvården, livet, pappan, ödet etc. Andra är idioter (hans farsa, plitarna etc.). Han har uppenbara svåra psykiska problem - som det stod i utlåtandet av frivården. Han har fått behandling, men skulle behöva ofantligt mycket mer utan att man för den sakens skull någonsin skulle kunna slappna av som förälder under samma tak..

Med det sagt är jag övertygad om att även Federley har grova mentala problem.

Han söker sig till "likasinnade" kufer för att känna igen sig. I deras sällskap blir han "som vem som helst". "Normal"..

Jag tror inte att man kan "bota" en sexuell läggning eller preferens så när det gäller våldtäktare oavsett vilka offer dom väljer så bör dom hållas bakom lås och bom livet ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in