2020-12-10, 00:09
Medlem
Drozds avatar
När du skrev Korea tänkte jag på Moon-rörelsen, men de är nog inte riktigt så crazy.

"Sekternas värd" av Karl-Erik Nylund går igenom många sekter, kika i den om du har möjlighet.
Citera
2020-12-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404error-sensum
En präst, som förövrigt utförde exorsismer på mig som barn, fängslades under sent 90-tal. Jag tror pga nån sexuellt skit och kvinnofridsbrott.. men det här är minnen från en väldigt störd 13 åring som trodde den här mannen var i direkt förbindelse med Jesus. Så, jag litar inte på mitt eget minne här. Jag mins bara att jag trodde han var oskyldig och fallit offer för demoner (staten som drevs av demoner).

Inte helt orimlig slutsats dock så jag skulle inte kalla dig galen enbart pga detta. Som många flashbackare vet så är något jävligt skevt med vår nuvarande regering.

Men angående prästen, såg du personligen att han gjorde något olämpligt?
Citera
2020-12-10, 00:16
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Tack för info
Konstigt att din pappa reste bort mycket. Har du någon aning om vad han gjorde?
Hur blev kvinnorna behandlade? Som alla andra? Jobbade de? Jobbade din mamma med något?
Jobbade du med något?
Jag mins att prästen hade en fru som man nästan aldrig såg till. Hon kändes extremt rädd och hela stämningen runt henne var väldigt obehaglig.
Däremot arbetade mamma och hon var inte sen att ryta i åt pappa ibland.
Ibland tror jag att pappa inte arbetade.. eller att han i alla fall i perioder helt ägnade sig åt det här kriget.
Vi hade det tufft ekonomiskt vet jag, ibland åt jag enbart på skolan på en hel dag. Jag stal ibland mat och tog med hem. Men ingen regelrätt svält, det fanns bara inte mat hemma då och då.
Mamma skötte allt, pappa hade ingen aning om hur man kokade kaffe eller stekte ett ägg.

Jag gick i skolan, hade sysslor (städning, måla staket, gräva rabatter)
Mins inte vad jag gjorde mer.. vi hade en katt mins jag. Så husdjur var tillåtna.
Citera
2020-12-10, 00:19
Medlem
Citat:
Jag mins att prästen hade en fru som man nästan aldrig såg till. Hon kändes extremt rädd och hela stämningen runt henne var väldigt obehaglig.
Däremot arbetade mamma och hon var inte sen att ryta i åt pappa ibland.
Ibland tror jag att pappa inte arbetade.. eller att han i alla fall i perioder helt ägnade sig åt det här kriget.
Vi hade det tufft ekonomiskt vet jag, ibland åt jag enbart på skolan på en hel dag. Jag stal ibland mat och tog med hem. Men ingen regelrätt svält, det fanns bara inte mat hemma då och då.
Mamma skötte allt, pappa hade ingen aning om hur man kokade kaffe eller stekte ett ägg.

Jag gick i skolan, hade sysslor (städning, måla staket, gräva rabatter)
Mins inte vad jag gjorde mer.. vi hade en katt mins jag. Så husdjur var tillåtna.

Tack för svaren.
Sista frågan.
Kan du förklara det där med ”krigen” som din pappa deltog i.
Känns som något symboliskt. Vad kan det ha varit?
Citera
2020-12-10, 00:20
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkar-din-hund
Dom här kanske kan passa in..

Shincheonji Church of Jesus, the Temple of the Tabernacle of the Testimony (Shincheonji)
Minns att jag läste på om den när de fick så mycket uppmärksamhet pga Corona i Sydkorea. Tyvärr passar det inte in. Vi hade inte en tydlig ledare som dyrkades. Och de verkar inte varit aktiva i Norden alls på den tid det gäller..
Citera
2020-12-10, 00:22
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Inte helt orimlig slutsats dock så jag skulle inte kalla dig galen enbart pga detta. Som många flashbackare vet så är något jävligt skevt med vår nuvarande regering.

Men angående prästen, såg du personligen att han gjorde något olämpligt?
Haha, du menar att det inte alltid är nått skevt med politiker?

Nej, jag kan inte påstå att jag såg honom göra nått. Mins honom som tyst, iskall. Pratade väldigt mycket om Jesus och ljusets kraft att förföra det onda.
Citera
2020-12-10, 00:27
Bannlyst
Citat:
De där bilderna påminner obehagligt mycket om bilder jag sett.
Kan min familj ha ingått i nån magisk order och inte en sekt? Då kanske det inte ens existerar ett sektnamn.. kanske är det bara nån galning som lurar i fyra-fem familjer att följa nån slags blandning av det här med nått newage skit..

Finns/ fanns ett antal magiska ordnar. Dragon rouge var rätt stora sent 90-tal. Värt att kolla upp med.. Kursgård I skogen, snubbe från Stockholm. Konstiga resor till Polen. Dom hade lite högkvarter på skumma ställen. Dom hade en inte circel som var rätt motiverade så o säga.

Tystnad är också en del I sådana traditioner.
Deras ritualer brukar pågå en månad innan dom ens gör sina ceremonier. Lite löst strå dock. Japan/ Korea är väll inget säte för det. Med tanke på att Jesus nämndes kanske mer sekten jag postade om I Korea. Dom verkar ha specifikt att hålla truten. Kom I blåsväder när dom fick Corona och skulle smittspåras! Vet vąldigt lite om dom dock. Aja, that's my 5p. Hoppas mina spekulationer kan vara till nån nytta.

P.s. Amuletterna, kanske var en tabernacle amulet. Funderade lite o det låter ju liknande som du beskrev.
Citera
2020-12-10, 00:29
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Tack för svaren.
Sista frågan.
Kan du förklara det där med ”krigen” som din pappa deltog i.
Känns som något symboliskt. Vad kan det ha varit?

Jag förstod det som ett evigt krig.. Han, och andra medlemmar, hjälpte människor att bli av med demoner.
Han kunde tex få ett telefonsamtal och vara tvungen att åka. Några dagar senare kom han hem. Ibland visade han upp klösmärken, en gång hade han ett köttsår stort som en femkrona på överarmen där en besatt (människa besatt av demon) bitit honom.
Han visade teckningar på demoner som han sett eftersom man kunde se dem när de lämnade en kropp.
Ibland var de en grupp som utförde de här exorcimerna, ibland bara han och prästen.

Han pratade ofta om "ballansen". Att man aldrig kunde förföra ondskan, men man kunde neutralisera den med ljuset. Fritt från ondska kunde jorden aldrig bli men med ljuset kunde man frigöra människan från den.

Men vafan vet jag, han kanske åkte iväg och käkade svamp i nån skogsdunge och sen kom hem med de här historierna.
Men jag mins skadorna väldigt väl, de skrämde mig otroligt mycket som barn.
Citera
2020-12-10, 00:31
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkar-din-hund
Finns/ fanns ett antal magiska ordnar. Dragon rouge var rätt stora sent 90-tal. Värt att kolla upp med.. Kursgård I skogen, snubbe från Stockholm. Konstiga resor till Polen. Dom hade lite högkvarter på skumma ställen. Dom hade en inte circel som var rätt motiverade så o säga.

Tystnad är också en del I sådana traditioner.
Deras ritualer brukar pågå en månad innan dom ens gör sina ceremonier. Lite löst strå dock. Japan/ Korea är väll inget säte för det. Med tanke på att Jesus nämndes kanske mer sekten jag postade om I Korea. Dom verkar ha specifikt att hålla truten. Kom I blåsväder när dom fick Corona och skulle smittspåras! Vet vąldigt lite om dom dock. Aja, that's my 5p. Hoppas mina spekulationer kan vara till nån nytta.

P.s. Amuletterna, kanske var en tabernacle amulet. Funderade lite o det låter ju liknande som du beskrev.
Du har gett mig en hel del att kolla upp!
Kanske är en order mer logiskt.. vi värvade ju aldrig medlemmar eller talade öppet om nått. Många sekter kräver ju konstant värvning av andra för att växa.
Men tack för all hjälp!
Citera
2020-12-10, 00:46
Medlem
Citat:
Haha, du menar att det inte alltid är nått skevt med politiker?

Nej, jag kan inte påstå att jag såg honom göra nått. Mins honom som tyst, iskall. Pratade väldigt mycket om Jesus och ljusets kraft att förföra det onda.

Det är tydligast med politiker som är i makten men naturligtvis har du rätt, det har varit något skevt med de flesta politiker sedan egyptens fördynastiska period (då aliens styrde ).

Jag menar bara att om någon som tillbringar sin tid med att fördriva demoner blir anklagad för övergrepp av något slag så börjar hans rättsliga kamp i ett gigantiskt underläge. Med det inte sagt att han nödvändigtvis var oskyldig, bara det att rättvisan inte alltid är lika för alla. Samma om en nazistsympatisör skulle bli anklagad för något. Det är helt enkelt så politik och den allmänt rådande uppfattningen om "moral" påverkar rättsliga processer och egentligen i förlängningen vår andliga frihet.
Citera
2020-12-10, 00:49
Medlem
Citat:
Min hjärna vill kalla den Totem eller totema eller nått sånt. Men det genererar inget vettigt när man googlar på det.

Jag associerar spontant till Thelema, en ockult orden/sekt med en del av de inslag du beskriver. Vissa kvinnor kunde kallas "scarlet woman" vilket kan förklara det röda. Bara spekulationer från min sida men kanske det ger ledtrådar.

Det finns en religionshistoriker som heter Erik Rodenborg som har en blogg där han skrev en del om rituella övergrepp på barn, http://kiremaj70.blogspot.com/ Ser inte ut att finnas vettigt arkiv men sök på "sekt", "demoner" eller "ritual" så kanske du hittar inlägg. Se bland annat detta inlägg om något som hette "Kristet Center Syd" http://kiremaj70.blogspot.com/2009/08/demonutdrivaren-i-kristet-center-syd.html

Hoppas du får svar på dina frågor, tror det är viktigt för att kunna göra upp med en sådan svår bakgrund som du måste ha haft.
Citera
2020-12-10, 00:50
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Du minns inte namn på prästen, hans fru eller andra på kursgården?

Lever din mamma idag? Hade ni släktingar som ni umgicks med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in