2020-12-13, 18:12
Medlem
Tycker absolut att du skall göra vad du kan för att ta reda på om den här prästen fortfarande är aktiv. Om det är något vi kan hjälpa till med så skriv i tråden.
Citera
2020-12-13, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404error-sensum
Jag kollade nu och det står att jag är uppe i 51 inlägg nu, men det kanske inte räknas om de alla är i en tråd jag själv startat?

Nej sorry, testade men det fungerade inte av en annan anledning.

Citat:
Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) kan inte ta emot PM.

OBS, igen: jag tror inte jag sitter på något speciellt viktigt.

Edit; läst ikapp i tråden och såg att du funderat på var du vill komma med din reserach, även om jag inte tror det jag har är viktigt så är det på temat rörelsen 2020. Jag kom på ett enklare sätt att posta info om det utan att behöva vänta tills din användare fyller 30 dagare eller ha dig att krångla med att regga lämplig mail. Återkommer strax.
Senast redigerad av flushbuch 2020-12-13 kl. 19:56.
Citera
2020-12-13, 19:48
Medlem
Här finns lite info:

https://pastebin.com/PYfB9AvG
Citera
2020-12-13, 21:31
Medlem
404error-sensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Här finns lite info:

https://pastebin.com/PYfB9AvG
Tack for infon, Jag har själv reagerat på det du nämner. Jag försöker svara alla som skriver i tråden men vid något tillfälle har jag inte hunnit.
Har antecknat namnet och kommer ha det i minnet när jag läser fuparna som jag borde få tag på imorgon.
Citera
2020-12-13, 21:38
Medlem
Citat:
Tack for infon, Jag har själv reagerat på det du nämner. Jag försöker svara alla som skriver i tråden men vid något tillfälle har jag inte hunnit.
Har antecknat namnet och kommer ha det i minnet när jag läser fuparna som jag borde få tag på imorgon.

Vad bra, hoppas du får bra info i morgon!
Citera
2020-12-14, 17:05
Medlem
Hur har det gått med fuparna?
Citera
2020-12-14, 21:53
Medlem
gnosis50s avatar
Hej har inte lusläst alla inlägg men är sekten "familjen" omnämnd. Den verkade nån gång på -70 -80 och kanske 90-talet och avslöjades med att begå övergrepp på barn bl.a. Jag ska ha en bok någonstans som är skriven av en journalist som intervjuat barn som brutit med och hoppat av olika sekter. Den handlar om problem dom brottats med efter det. Boken är mycket intressant och skrämmande. Jag ska försöka hitta den i min boksamling. Är det någon som vet något om den sekten?
Citera
2020-12-14, 22:06
Medlem
404error-sensums avatar
uppdatering - jag har hittat en sektmedlem
Fuparna gav egentligen ingen ny insikt om sekten som så. Det var inte alls trevlig läsning och jag börjar fundera över hur min mamma egentligen behandlats.

Oavsett. Det jag gjorde var att skriva upp namn som omnämndes och gjorde sökningar på Google, Facebook och liknande. Ett lite ovanligare namn gav omedelbart ett bildresultat på google och det är otroligt, jag har hittat en sektmedlem. Jag känner igen honom både från kursgården men också som en av de män min pappa umgicks med hemma.

Jag sitter nu och undrar hur jag går vidare?
Han lever (baserat på aktiv i bolag), är en äldre man som bor i någon slags stugområde mitt ute i ingenstans i mellersta Sverige.
Han driver något obskyrt bolag som har en hemsida med en mejladress. Hittar inga kopplingar mellan bolaget och någon religion, sekt eller liknande. Skrivs dock om verksamhet i Thailand, Island, Danmark Spanien och Nederländerna.

Hur tar jag reda på så mycket som möjligt om en person jag har namn och adress på?

Fann inga kopplingar mellan dessa brott och de jag hört att prästen dömdes för. Hade en förhoppning om att de på något sätt var kopplade till varandra. Har fått ge upp försöken att hitta prästen via brotten som jag hörde om. Kvinnofridsbrott och sexuella övergrepp är för vanliga och jag vet varken namn, boendeort eller var brotten skedde.
Citera
2020-12-14, 22:20
Medlem
Citat:
uppdatering - jag har hittat en sektmedlem
Fuparna gav egentligen ingen ny insikt om sekten som så. Det var inte alls trevlig läsning och jag börjar fundera över hur min mamma egentligen behandlats.

Oavsett. Det jag gjorde var att skriva upp namn som omnämndes och gjorde sökningar på Google, Facebook och liknande. Ett lite ovanligare namn gav omedelbart ett bildresultat på google och det är otroligt, jag har hittat en sektmedlem. Jag känner igen honom både från kursgården men också som en av de män min pappa umgicks med hemma.

Jag sitter nu och undrar hur jag går vidare?
Han lever (baserat på aktiv i bolag), är en äldre man som bor i någon slags stugområde mitt ute i ingenstans i mellersta Sverige.
Han driver något obskyrt bolag som har en hemsida med en mejladress. Hittar inga kopplingar mellan bolaget och någon religion, sekt eller liknande. Skrivs dock om verksamhet i Thailand, Island, Danmark Spanien och Nederländerna.

Hur tar jag reda på så mycket som möjligt om en person jag har namn och adress på?

Fann inga kopplingar mellan dessa brott och de jag hört att prästen dömdes för. Hade en förhoppning om att de på något sätt var kopplade till varandra. Har fått ge upp försöken att hitta prästen via brotten som jag hörde om. Kvinnofridsbrott och sexuella övergrepp är för vanliga och jag vet varken namn, boendeort eller var brotten skedde.

Bra gjort!
Kontakta inte honom eller företaget rakt av nu. Du måste vara lite kylig. Och inte avslöja dig.
Står det inget mer på hemsidan? Vad företaget gör? Lista ut genom företagsnamnet?
På allabolag.se kan du hitta bransch på företaget.
Samt registrerad adress. Telnummer mm
Och kanske fler företagsengagemang hos snubben.
Och om det är aktiebolag så hittar du fler personer som sitter i styrelsen.
Citera
2020-12-14, 22:40
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:

Försökte skicka PM men du har för nytt konto (minst 30 dagar och 50 inlägg)

Så jag klipper bort delen om hur du får tag i hans personnummer

Hej,
kul att det går framåt för dig!

[klipp]

Sen när du har persnr brukar det gå lite enklare.
Bolagsverket samt PRV
Kronofogden
Skatteverket
Eventuella domar, ring tingsrätt och hör dig för.
Polisen
Han kanske studerat någonstans, ring skola och begär ut betyg osv.

Det är vad jag kan komma på just nu. Finns garanterat fler ställen att gräva på.

Tror du sa du hittat honom på nätet, har du gjort ett diagram på alla hans kontakter/vänner där?
Har svårt att tro en sådan människa är totalt enstöring.

Som redan nämts i tråden, var lite kall och studera honom innan du bestämmer dig för om du ska ta kontakt,
Senast redigerad av Lagerkommandant 2020-12-14 kl. 22:45.
Citera
2020-12-14, 22:47
Medlem
nutkjells avatar
Har inget vettigt att tillägga men ville bara passa på och tacka för att du uppdaterar tråden! Väldigt intressant.
Citera
2020-12-14, 22:51
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Vad bra att du hittat en person du känner igen från din barndom! Spontant känner jag att du ska vara försiktig i ditt sökande efter svar. Vet inte riktigt vad som kan hända men vill du ska undvika obehagliga överraskningar som kan påverka dig och din familj.

Jag vet inte vad du tycker eller de övriga som följer din tråd. Men om jag var du skulle jag försöka kontakta en journalist som kan hjälpa dig att gräva.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in