2020-10-11, 12:54
Medlem
Här är ett youtubeklipp som sammanfattar fallet och även har med övervakningsfilmer från flygplatsen:
https://www.youtube.com/watch?v=CFciUO5Zdqg

Men vi kommer tyvärr inte närmare någon lösning...
Citera
2020-10-11, 15:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressant länk.

Citat:
Ursprungligen postat av swordtoploughshare
Här är ett youtubeklipp som sammanfattar fallet och även har med övervakningsfilmer från flygplatsen:
https://www.youtube.com/watch?v=CFciUO5Zdqg

Men vi kommer tyvärr inte närmare någon lösning...

Tack för den intressanta länken utlagd 2019-12-04.

Tyvärr kommer vi inte närmare lösningen till Mittanks försvinnande. Jag tror att vi aldrig kommer att få reda på vad som hände honom efter att han hade klättrat över stängslet.
Citera
2020-12-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Artikel publicerad 2020-07-19:

https://berlinspectator.com/2020/07/19/germany-new-hope-in-the-lost-son-case/

Citat rubrik:

"Germany: New Hope in Lost Son Case."

Citat från artikeln:

"The Brandenburg Lead

Some five years later, in 2019, a truck driver picked up an unknown hitchhiker in Dresden and took him all the way to Schildow in Brandenburg’s Oberhavel county, just north of Berlin. The trucker became aware of the Lars Mittank case later, and said the man he took to Schildow looked like an older version of the missing person he saw on the picture."

Om den här mannen skulle vara Lars Mittank hur tog han sig från Bulgarien till Tyskland?
blev varse denna tråd-
det har dykt upp en person i Malmö som liknar denne Lars Mittank på pricken, utan skäggväxt.
Har kollat både Interpols och Europas saknade personer men inte hittat rätt ansikte- kollade här i tråden om försvunna personer och ja malmös nye luffare är väldigt lik den försvunne Lars.
Han är en luffare som särskiljer sig från övriga uteliggare och missbrukare. Han verkar vara rädd o undviker folk.Öppen blick och snäll uppsyn. Han försörjer sig på att samla burkar o flaskor som han säljer- han pratar och mumlar men verkar inte förstå om man tilltalar honom.
Han dök upp i sommar och är nu i riktigt dåligt skick.
Har kontaktat polisen -om de kunde kolla upp hans identitet men de kunde inte göra så enligt polismannen jag talade med.
Luffaren är alltså mkt lik den saknade Lars, hade blonderade hårtoppar först vi såg honom, senare har han förmodligen använt nåt vasst och skurit av sitt långa hår- så lite kortare nu.
Han har bruna ögon,vänlig blick men verkar ha krum kroppshållning- längd ca ca 175
inte direkt jättesmal.Dåligt klädd för detta väder, inga skor utan några slitna tofflor, när han dök upp i början av sommaren hade han vanliga sneakers,så trasiga som om han vandrat jorden runt.
Det är burk och flask återvinning han försörjer sig på-och lever på youghurt som han snällt köper i affären här.
Jag uppfattar honom helt lost- han verkar inte ha radar alls.
Han kanske fått en skallskada som medfört att kompassen kommit ur kurs.
vad kan man göra- om han inte tas om hand så lär han inte överleva -
han är inte rumän-och tigger inte. Ingen kontakt med frivillig organisationerna .
Och mycket lik Lars Mittank ..
Senast redigerad av moshes 2020-12-08 kl. 17:33.
Citera
2020-12-08, 21:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kan Mittank befinna sig i Malmö?

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
blev varse denna tråd-
det har dykt upp en person i Malmö som liknar denne Lars Mittank på pricken, utan skäggväxt.
Har kollat både Interpols och Europas saknade personer men inte hittat rätt ansikte- kollade här i tråden om försvunna personer och ja malmös nye luffare är väldigt lik den försvunne Lars.
Han är en luffare som särskiljer sig från övriga uteliggare och missbrukare. Han verkar vara rädd o undviker folk.Öppen blick och snäll uppsyn. Han försörjer sig på att samla burkar o flaskor som han säljer- han pratar och mumlar men verkar inte förstå om man tilltalar honom.
Han dök upp i sommar och är nu i riktigt dåligt skick.
Har kontaktat polisen -om de kunde kolla upp hans identitet men de kunde inte göra så enligt polismannen jag talade med.
Luffaren är alltså mkt lik den saknade Lars, hade blonderade hårtoppar först vi såg honom, senare har han förmodligen använt nåt vasst och skurit av sitt långa hår- så lite kortare nu.
Han har bruna ögon,vänlig blick men verkar ha krum kroppshållning- längd ca ca 175
inte direkt jättesmal.Dåligt klädd för detta väder, inga skor utan några slitna tofflor, när han dök upp i början av sommaren hade han vanliga sneakers,så trasiga som om han vandrat jorden runt.
Det är burk och flask återvinning han försörjer sig på-och lever på youghurt som han snällt köper i affären här.
Jag uppfattar honom helt lost- han verkar inte ha radar alls.
Han kanske fått en skallskada som medfört att kompassen kommit ur kurs.
vad kan man göra- om han inte tas om hand så lär han inte överleva -
han är inte rumän-och tigger inte. Ingen kontakt med frivillig organisationerna .
Och mycket lik Lars Mittank ..

Intressant det du tar upp om Malmös nye uteliggare/luffare.

Flera gånger tidigare, både i Bulgarien och i andra länder, har man trott att detta vara Lars Mittank men så har inte varit fallet. Tyvärr inget foto på den här mannen i Malmö så man kunde jämföra.

Har du hört vad han pratar för språk? Eftersom han inte är rumän, så lär han knappast tala detta språk. Den här personen kan mycket väl ha en skallskada. Lars Mittank kan ha erhållit någon form av skallskada 2014 men helt säkert är det inte.
Senast redigerad av Skaraborg2 2020-12-08 kl. 21:31.
Citera
2020-12-09, 17:33
Medlem
Citat:

Flera gånger tidigare, både i Bulgarien och i andra länder, har man trott att detta vara Lars Mittank men så har inte varit fallet. Tyvärr inget foto på den här mannen i Malmö så man kunde jämföra.

Har du hört vad han pratar för språk? Eftersom han inte är rumän, så lär han knappast tala detta språk. Den här personen kan mycket väl ha en skallskada. Lars Mittank kan ha erhållit någon form av skallskada 2014 men helt säkert är det inte.
Tack.
Har försökt att testa språk bla lettiska- han skakade på huvudet.Försökt m engelska då gick han iväg.Har inte hunnit se honom sedan jag hittade information om den försvunne Lars.
Grannarr har sett honom, och traktens tiggare en rumän hade noterat honom igår,de är ju konkurrenter om återvinningsburkar och lämnar in i samma affär. Tiggaren känner ju alla grannar och vi frågade honom om han sett luffaren.. tiggaren försökte kolla varifrån han kommer genom prat- men luffaren är ingen rumän eller tiggare..tiggaren kan lite engelska o sin rumänska-han kunde inte få kontakt med luffaren via språk..nej. Att flera lägger märke till denne luffare beror nog på hans ansiktet inte stämmer in med uteliggare o missbrukare,
grannar har alltså lagt märke till honom, han är vänlig, men väldigt undvikande.
Kontakterna m honom har skett när vi överlämnat återvinnings burkar o flaskor.
Han nickar t tack, med sina vänliga bruna ögon.Hans ansikte är barnsligt.
Han mumlar för sig själv och vill inte samtala, han blir rädd när man kommer tätt inpå.
Polisen verkar inte kunna haffa honom för att fastställa identiteten.
Det gör det hela svårt, men ja uteliggare är väl osynliga varelser som ingen bryr sig om. Jag blir mer o mer övertygad om att detta kan vara Lars M.
Som sagt halvnaken är klädseln o det är ett mysterium att han lyckas leva så så länge
han är inte direkt jättesmal, lever på youghurt och gammalt bröd.
Ja jag uppfattar honom som om nån skallskada förstört hans radar
han saknar skägg o verkar inte ha anlag för skägg
Senast redigerad av moshes 2020-12-09 kl. 17:45.
Citera
2020-12-09, 20:50
Medlem
Citat:

Några av grannarna tror han är polack, ryss eller finne
.Gissningar alltså. Ingen av dessa har hört honom tala
Citera
2020-12-09, 21:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tilltalad på tyska?

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tack.
Har försökt att testa språk bla lettiska- han skakade på huvudet.Försökt m engelska då gick han iväg.Har inte hunnit se honom sedan jag hittade information om den försvunne Lars.
Grannarr har sett honom, och traktens tiggare en rumän hade noterat honom igår,de är ju konkurrenter om återvinningsburkar och lämnar in i samma affär. Tiggaren känner ju alla grannar och vi frågade honom om han sett luffaren.. tiggaren försökte kolla varifrån han kommer genom prat- men luffaren är ingen rumän eller tiggare..tiggaren kan lite engelska o sin rumänska-han kunde inte få kontakt med luffaren via språk..nej. Att flera lägger märke till denne luffare beror nog på hans ansiktet inte stämmer in med uteliggare o missbrukare,
grannar har alltså lagt märke till honom, han är vänlig, men väldigt undvikande.
Kontakterna m honom har skett när vi överlämnat återvinnings burkar o flaskor.
Han nickar t tack, med sina vänliga bruna ögon.Hans ansikte är barnsligt.
Han mumlar för sig själv och vill inte samtala, han blir rädd när man kommer tätt inpå.
Polisen verkar inte kunna haffa honom för att fastställa identiteten.
Det gör det hela svårt, men ja uteliggare är väl osynliga varelser som ingen bryr sig om. Jag blir mer o mer övertygad om att detta kan vara Lars M.
Som sagt halvnaken är klädseln o det är ett mysterium att han lyckas leva så så länge
han är inte direkt jättesmal, lever på youghurt och gammalt bröd.
Ja jag uppfattar honom som om nån skallskada förstört hans radar
han saknar skägg o verkar inte ha anlag för skägg

Engelska kan/kunde Mittank.

Vet du om någon har tilltalat honom på tyska? Ja, jag vet inte om detta ev. kan vara Mittank eftersom jag aldrig har sett honom personligen eller på ett foto. Som jag har förstått så hade han anlag för skägg. Man t. o. m. gick ut och efterlyste honom med skägg. Detta var på ett foto där han ursprungligen inte hade skägg. Man ville visa hur han då skulle se ut.

Om nu detta ev. skulle vara den sedan drygt sex år den försvunne mannen, så har han troligen en skallskada av något slag.
Citera
2020-12-09, 22:27
Medlem
Citat:

Vet du om någon har tilltalat honom på tyska? Ja, jag vet inte om detta ev. kan vara Mittank eftersom jag aldrig har sett honom personligen eller på ett foto. Som jag har förstått så hade han anlag för skägg. Man t. o. m. gick ut och efterlyste honom med skägg. Detta var på ett foto där han ursprungligen inte hade skägg. Man ville visa hur han då skulle se ut.

Om nu detta ev. skulle vara den sedan drygt sex år den försvunne mannen, så har han troligen en skallskada av något slag.

Testa med fraser som "vad heter du?" på några olika språk, eller mer konkret (men ledande) "heter du Lars?", "var bor du", "var kommer du ifrån?", "kommer du från Berlin?"
Han kanske berättar eller svarar något.
Då kanske man kan avgöra om man är inne på rätt spår eller inte.

Om man tror att han upplevde att han var förföljd eller var det kanske han säger nägot om det, eller att han rest, osv.
Om han reagerar på tyska och verkar vara Lars, kan man säga att familjen saknar honom.
Senast redigerad av 332211 2020-12-09 kl. 22:29. Anledning: stavfel
Citera
2020-12-09, 22:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bremerhaven.

Citat:
Ursprungligen postat av 332211
Testa med fraser som "vad heter du?" på några olika språk, eller mer konkret (men ledande) "heter du Lars?", "var bor du", "var kommer du ifrån?", "kommer du från Berlin?"

Om man tror att han upplevde att han var förföljd eller var det kanske han säger nägot om det, eller att han rest, osv.
Om han reagerar på tyska och verkar vara Lars, kan man säga att familjen saknar honom.

Bra förslag.

I stället för Berlin kan man kanske säga Bremerhaven eftersom han bodde där då han försvann. "Kommst du von Bremerhaven?" Kanske omnämna moderns namn Sandra Mittank?

Verkligen inte lätt att uttala sig om ifall detta är rätt spår eller inte?
Citera
2020-12-09, 22:47
Medlem
Citat:

Tack igen.Ja han är inte riktigt som han ska.
Men ärlig,och skramlar ihop sina burkar från gatan,så räkna pengar kan han .Gör inget väsen av sig.
Liknar mycket fotot på den unge Lars, han hade väl knappt skäggväxt när han försvann,
och denne har inget synligt skägg. I somras hade han längre hår, och topparna var blekta,
nu är det brunt och han har sågat av de långa håret.
Har försökt maila den uppgivna adressen-
quetig.findet_lars@web.de
dessvärre får jag mailen i retur.
Har inte haft chansen att säga några tyska fraser, efter att jag hittade denna länken.
Har försökt hitta denne "förlorade son" i Europas missing persons-lista
och i Interpols saknade personer. Men där i dessa listor över saknade fanns inte luffaren.
Av en slump kollade vi flashbacks trådar över försvunna
och bingo!
när jag googlade på de försvunna och bla hans namn så var det som en ja uppenbarelse se hur han såg ut på fotot.
Luffaren är så lika den unge Lars och vi är flera som ser likheten.
Luffaren är solbränd och lite äldre ut, men hans ansikte är fräscht och visar han tillbringar livet utomhus. Annars har han inget härjat/slitet ansikte.
Värre med hans hälsa, det märks han har svårt röra benet vissa dagar -och han är helt borta i sans och vett -går rakt ut i trafiken, antar han inte hittat nog med pantburkar såna dagar. Dessutom saknar han kläder.
I övrigt i samma skick som övriga uteliggare o luffare men hans unga snälla uppsyn o ansikte
passar inte in.Och så likheten m Lars M måste kollas upp..
Om någon här kan förmedla information vidare så kanske det händer något ..
Citera
2020-12-09, 23:02
Medlem
Citat:
Bra förslag.

I stället för Berlin kan man kanske säga Bremerhaven eftersom han bodde där då han försvann. "Kommst du von Bremerhaven?" Kanske omnämna moderns namn Sandra Mittank?

Verkligen inte lätt att uttala sig om ifall detta är rätt spår eller inte?
nästa gång jag ser honom ska jag plocka fram fotot på Lars Mittank
och försöka med tyska.
Citera
2020-12-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 332211

tack ja
bra ska försöka om tillfälle ges- länge sedan jag såg honom nu- men han är vid liv iallafall-
tänk ändå om han vetat om att han har folk som har viss koll på honom.Han som är så folkskygg.
Några är vi som kollar upp om han syns till varje dag,
och nu vet vi till och med var han sover också. Miserabelt sov-boende som väntat.Utomhus oavsett väder.
Nästan vi utövar en sorts av stalking här i grannskapet,
men han är lätt att hålla koll eftersom han rör sig i rak riktning mellan två poler liksom. inom begränsat område .han är i samma område varje dag, som om han vore radarstyrd, antar han är
trygg då.
Senast redigerad av moshes 2020-12-09 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in