Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Engelska kan/kunde Mittank.
Vet du om någon har tilltalat honom på tyska? Ja, jag vet inte om detta ev. kan vara Mittank eftersom jag aldrig har sett honom personligen eller på ett foto. Som jag har förstått så hade han anlag för skägg. Man t. o. m. gick ut och efterlyste honom med skägg. Detta var på ett foto där han ursprungligen inte hade skägg. Man ville visa hur han då skulle se ut.
Om nu detta ev. skulle vara den sedan drygt sex år den försvunne mannen, så har han troligen en skallskada av något slag.
Tack igen.Ja han är inte riktigt som han ska.
Men ärlig,och skramlar ihop sina burkar från gatan,så räkna pengar kan han .Gör inget väsen av sig.
Liknar mycket fotot på den unge Lars, han hade väl knappt skäggväxt när han försvann,
och denne har inget synligt skägg. I somras hade han längre hår, och topparna var blekta,
nu är det brunt och han har sågat av de långa håret.
Har försökt maila den uppgivna adressen-
quetig.findet_lars@web.de
dessvärre får jag mailen i retur.
Har inte haft chansen att säga några tyska fraser, efter att jag hittade denna länken.
Har försökt hitta denne "förlorade son" i Europas missing persons-lista
och i Interpols saknade personer. Men där i dessa listor över saknade fanns inte luffaren.
Av en slump kollade vi flashbacks trådar över försvunna
och bingo!
när jag googlade på de försvunna och bla hans namn så var det som en ja uppenbarelse se hur han såg ut på fotot.
Luffaren är så lika den unge Lars och vi är flera som ser likheten.
Luffaren är solbränd och lite äldre ut, men hans ansikte är fräscht och visar han tillbringar livet utomhus. Annars har han inget härjat/slitet ansikte.
Värre med hans hälsa, det märks han har svårt röra benet vissa dagar -och han är helt borta i sans och vett -går rakt ut i trafiken, antar han inte hittat nog med pantburkar såna dagar. Dessutom saknar han kläder.
I övrigt i samma skick som övriga uteliggare o luffare men hans unga snälla uppsyn o ansikte
passar inte in.Och så likheten m Lars M måste kollas upp..
Om någon här kan förmedla information vidare så kanske det händer något ..