2020-12-09, 18:50
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Maskinerna granskas i ett enda fall i ett enda county och det handlar inte om presidentvalet.
Det handlar om Antrim county, Michigans 22st maskiner och valet det handlar om handlar om marijuana.

Så det är inget som kan ha någon som helst påverkan i presidentvalet.

Men visst kan väl marijuana haft "viss" påverkan av valet.
Titta här vad joe "smörjt"...

https://hightimes.com/news/joe-biden-supports-marijuana-decriminalization-not-legalization/
2020-12-09, 18:50
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Kanske det, men likväl framställs de till rätten. Hur blir det med dessa? Ligger de på is tills vidare eller kommer de att avhandlas innan Texasärendet? Spelar det någon juridisk roll ifall fler delstater ansluter sig? Jag tänker att ett case är ett case och det är legaliteten i detta som spelar slutgiltig roll, oavsett om det är en eller hundra aktörer som står bakom det, eller?
Jag har inte analyserat Texas stämning, så jag kan nog inte svara. Det jag kan säga är att den stämningen känns som ett stort hot till skillnad från alla stämningar som trumpkampanjen ligger bakom.
2020-12-09, 18:51
Medlem
Har vi tagit upp det faktum att Pennsylvanias åtal inte är nedlagt? Det SC valde att lägga ner var deras ansökan om "rapid case" (eller vad det hette)
2020-12-09, 18:52
Medlem
Citat:
Hur blir det med Powells, Woods och Giuilianis respektive stämningar? Är de lagda på is tills dessa att Texas-stämningen avhandlats? För jag kan tänka mig att det är väldigt mycket som överlappar där.

Alla har blivit utslängda runda ett. Du ska såklart inte lita på mig utan kolla själv:
https://www.courtlistener.com/docket/18693929/king-v-whitmer/
https://www.courtlistener.com/docket/18694655/pearson-v-kemp/
2020-12-09, 18:52
Medlem
Citat:
Argumentet är väl att kan man påvisa att Dominion fifflat med rösterna där så kommer det som ett brev på posten att anföras att de inte är pålitliga och att valets legimitimet därför är ifrågasatt.

Nja, att en maskin kan påverkas betyder inte att den faktiskt har påverkats.
Alla datorer och alla maskiner kan påverkas om man har rätt tillgång. Så är det alltid, det går inte undvika.

För att det skall kunna påverka valet krävs att man kan bevisa att maskinerna i presidentvalet har manipulerats, det räcker inte med att bevisa att det kan göras, vilket är självklart, det går inte göra yttre påverkan helt omöjlig.

Man skall ju ha klart för sig att maskinerna är granskade, både mekaniskt och dess programvara.
De har blivit godkände både på delstatlig och federal nivå.
De har en cyber security myndighet i USA som granskat maskinerna i förväg och de har blivit godkända
Senast redigerad av Aramir2 2020-12-09 kl. 18:57.
2020-12-09, 18:55
Medlem
GoldFinger100s avatar
Here is Renmin University professor Di Dongsheng talking about how the US government really works

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1336524506312159233?s=20
2020-12-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Har vi tagit upp det faktum att Pennsylvanias åtal inte är nedlagt? Det SC valde att lägga ner var deras ansökan om "rapid case" (eller vad det hette)

Rapid relief, och jo det var hela stämningen.
De ansökte om att få en rapid relief för att kunna lämna in kompletterande stämningar.
Det fick avslag.

Så när Ellis påstod att de "bara" fick avslag på rapid relief så glömde hon att det var hela stämningen.
2020-12-09, 18:56
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Ok, så nu spelar alltså inte det någon roll om man följer de lagar som instiftas just för att stävja valfusk? Det är bara en onödig rutin att konstitutionen kräver att man kolla namnteckning, en petitess. Sköter man inte det finns det ändå inte bevis för fusk så länge man fortsatt struntar i att granska dem.

Du förstår säkert vad jag skriver om: slarv, missgrepp, "trodde det var som det skulle" och andra triviala förklaringar till att allt inte alltid blir helt rätt.

Men om du inte gör det kan jag inte förklara bättre.
2020-12-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
I Texas stämning hänvisas bla till statistikern Charles J Chichetti. Han har räknat fram möjligheten för Biden att vinna på det sätt han gjort. detta inkluderar en mängd faktorer, såsom landets valresultat jämfört de fyra swingstates, Bellwheters osv.

Charles J Chichetti kommer fram till att chansen för Biden att vinna på detta sätt är mindre än 1 på en quadrillion.

Bidens "vinst" är mindre sannolik än 1.000.000.000.000.000 (Upphöjt 4)

Se inlagan i stämningen:
https://pasteboard.co/JE9HPJd.jpg

Charles J Chichetti
https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Cicchetti

Hans uträkning låter helt osannolik. Om vi tänker oss att Bidens chans att vinna en enstaka swingstat är tex 50% och att utfallet i de enstaka delstaterna är oberoende av varandra skulle chansen för att han vinner alla fyra vara 0,5^4= 6,25%. Vad har han förresten för ingångsvärde?
Nu är utfallen i de olika delstaterna dessutom inte oberoende av varandra. Det som får väljarna att rösta på kandidat A och inte B är gemensamma faktorer som styr fördelningen av röster i både delstat X och Y. Har han ens med denna viktiga korrektion i sin uträkning?
2020-12-09, 19:01
Medlem
Haddock93s avatar
Att YouTube nu går ut och säger att man ska ta bort alla klipp som ifrågasätter valet är:

1. Orwellskt
2. Helt jävla sjukt med tanke på att många delstater nu går till SCOTUS.
3. Hade inte hänt om eliten och oligarkerna i USA var rädda och tror de kan förlora.
2020-12-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du förstår säkert vad jag skriver om: slarv, missgrepp, "trodde det var som det skulle" och andra triviala förklaringar till att allt inte alltid blir helt rätt.

Men om du inte gör det kan jag inte förklara bättre.

Spindrift har ju dessutom fel att det skulle vara en konstitutionsfråga.
Konstitutionen bestämmer inte exakt hur man skall rösta eller hur valsedlar skall granskas.
Det finns inget krav på ID eller signaturer i konstitutionen.
Konstitutionen säger att det är upp till delstaterna att fatta sina egna vallagar, det är dessa delstatslagar i kombination med vissa federala lagar som bestämmer hur valprocessen går till i detalj.

Det är det som är det konstiga med den här stämningen från bland annat Texas att de aktuella 4 delstaternas vallagar skulle vara mot konstitutionen när konstitutionen specifikt säger att det är delstatens uppgift att stifta dessa lagar.
Texas har dessutom själva(precis som alla andra delstater) massor med vallagar som inte nämns i konstitutionen.
2020-12-09, 19:04
Medlem
Ventens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men snälla...det är över.
Nu ska Trump kämpa för att benåda folk och samarbeta med Ryssland.

snälla du, sluta med fake news.

Texas högsta juridiska höns håller inte med dig, och det gör inte Floridas (eller Alabamas, eller Lousianas, eller Arkansas, eller Kentuckys, eller South Carolinas, eller South Dakotas) justitsiedepartement heller

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in