2020-12-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jasså, häromdan kom det ett inlägg från en ledande republikan i Arizona, som rakt ut frågade om
" folk var beredda att dö och slåss" för Trumps kamp mot "valfusket".

Nä ni är bara enögda, det mesta uppviglandet och våldshotet kommer från Republikaner som totalt tappat fattningen.
Det är en djävla skillnad att säga att man själv är beredd att dö för det man tror på och en annan att säga att någon annan ska dö för det man tror på!
2020-12-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Skillnad att låta någon publicera olagligt/oetiskt material och diskussions underlag om valfusk.

Varför är det skillnad? Det är i de flesta länder inte olagligt att rekrytera folk till extremistgrupper utom just terrorstämplade och inte ens det är olagligt i många länder.

Men du erkänner alltså att de har rätt att begränsa vad som visas, t.ex. rekrytering till extremistgrupper eller porr eller grovt våld.
Du tycker bara inte att de skall ha rätt att begränsa det du vill se.
2020-12-09, 18:30
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det är en djävla skillnad att säga att man själv är beredd att dö för det man tror på och en annan att säga att någon annan ska dö för det man tror på!

Han uppmanar till våld, sluta vara så förb-nnat korkad och enögd, hur orkar du/ni.
Senast redigerad av Draken55 2020-12-09 kl. 18:34.
2020-12-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Safe harbor innebär att man inte längre får fatta beslut som påverkar valet i en delstat där valet anses vara avgjort.
Om det finns pågående processer i delstaten får dessa gå vidare men inga nya får påbörjas.
Domstolarna får inte besluta om nya åtgärder, som t.ex omräkning eller audits och så vidare utan får bara förhålla sig till hur saker och ting förhåller sig just då.

I Bush VS Gore t.ex. handlade det om att de hade ett resultat vid safe harbour och domstolen kunde därmed inte tillåta att man gjorde ytterligare omräkningar.
Gore ville ju att omräkningarna skulle fortsätta eftersom han knappade in i varje distrikt som räknades om.
Bush ansåg att nu fick det vara nog, det hade gått för lång tid.
I det här fallet har man ju t.ex. redan börjar dissekera Dominionmaskiner. Jag gissar att utredningen där tillåts fortsätta? Om det skulle vsa sig att de är programmerade att byta röster och har kommunicerat med främmande makt via Internet, hur skulle detta stå sig mot safe harbor? Skulle man kunna beakta fynden som erhållits?
2020-12-09, 18:35
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
I det här fallet har man ju t.ex. redan börjar dissekera Dominionmaskiner. Jag gissar att utredningen där tillåts fortsätta? Om det skulle vsa sig att de är programmerade att byta röster och har kommunicerat med främmande makt via Internet, hur skulle detta stå sig mot safe harbor? Skulle man kunna beakta fynden som erhållits?

Lagen om interference in election går förmodligen igång då den 18e och då spelar de ingen roll längre, då hängs Biden på en stolpe.
2020-12-09, 18:35
Medlem
Citat:

Hon säger ingenstans i klippet att hon vill att de skall döda någon.
Hon uttrycker sig precis så vagt som republikanerna gör. Dvs att man skall strida för sin sak.

Sen kan det tolkas som man vill.

Att hon uppmuntrat till våld tycker jag är uppenbart.
På precis samma sätt som det är uppenbart att vissa republikaner uppmanar till våld.
Man slåss ju inte på liv och död om det inte innefattar våld, det fattar vem som helst.

Hade det handlat om att demonstrera/protestera så hade det inte handla om att man är beredd att strida till döden, eller hur.
2020-12-09, 18:37
Medlem
Citat:
Hur kan Florida ansluta sig till Texas-stämningen? Har inte datumet för "Safe Harbor" passerats?
"Shafe Harbor" innebär bara att valresultatet ska ha överklagats minst 6 dagar före 14e december.
https://www.law.cornell.edu/uscode/text/3/5

Citat:
Hur blir det med Powells, Woods och Giuilianis respektive stämningar? Är de lagda på is tills dessa att Texas-stämningen avhandlats? För jag kan tänka mig att det är väldigt mycket som överlappar där.
Wood är en psykotisk dåre. Powells verkar lite svagsint. Giuilianis stämningar handlade nog mest om att hålla ångan uppe och samla in material - det viktiga för honom var nog att träffa parlamenten i delstaterna.
2020-12-09, 18:40
Medlem
Citat:

Maskinerna granskas i ett enda fall i ett enda county och det handlar inte om presidentvalet.
Det handlar om Antrim county, Michigans 22st maskiner och valet det handlar om handlar om marijuana.

Så det är inget som kan ha någon som helst påverkan i presidentvalet.
Senast redigerad av Aramir2 2020-12-09 kl. 18:42.
2020-12-09, 18:42
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Och snart börjar dödandet. Michigan-demokraten Cynthia A. Johnson som skämde ut sig i hearingen nyligen, uppmanar nu till våldsamheter på meningsmotståndare. Noterar att Big Tech låter sådant här skit vara kvar på plattformen...

https://twitter.com/UncleGulag/status/1336531504869076993

Men va fan.
Jag har ingen förståelse för de som hyser sådant hat mot Trump att de inte inser risken med uttalanden som dessa.

Är hennes uttalande ens lagligt?
2020-12-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Maskinerna granskas i ett enda fall i ett enda county och det handlar inte om presidentvalet.
Det handlar om Antrim county, Michigans 22st maskiner och valet det handlar om handlar om marijuana.

Så det är inget som kan ha någon som helst påverkan i presidentvalet.
Argumentet är väl att kan man påvisa att Dominion fifflat med rösterna där så kommer det som ett brev på posten att anföras att de inte är pålitliga och att valets legimitimet därför är ifrågasatt.
2020-12-09, 18:44
Medlem
Nixters avatar
I Texas stämning hänvisas bla till statistikern Charles J Chichetti. Han har räknat fram möjligheten för Biden att vinna på det sätt han gjort. detta inkluderar en mängd faktorer, såsom landets valresultat jämfört de fyra swingstates, Bellwheters osv.

Charles J Chichetti kommer fram till att chansen för Biden att vinna på detta sätt är mindre än 1 på en quadrillion.

Bidens "vinst" är mindre sannolik än 1.000.000.000.000.000 (Upphöjt 4)

Se inlagan i stämningen:
https://pasteboard.co/JE9HPJd.jpg

Charles J Chichetti
https://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Cicchetti
2020-12-09, 18:50
Medlem
TriggerDisciplines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Men va fan.
Jag har ingen förståelse för de som hyser sådant hat mot Trump att de inte inser risken med uttalanden som dessa.

Är hennes uttalande ens lagligt?

Jag räknade först med att klippet var en deep fake, men när jag granskat omständigheterna tycks det vara autentiskt. Ytterst obehagligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in