2020-12-09, 18:22
Medlem
DeValeras avatar
Det hela verkar vara en storm i ett vattenglas. Tydligen ska sambon ha intygat om att han inte är pedofil längre utan nu har en helt homofil identitet. Mot bakgrund av detta ska han ha ansökt om vårdnad om en 7-årig dotter. Så det var tydligen bara en övergångsgrej det där med barn, som tur var.
Citera
2020-12-09, 18:23
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Källa? Enligt ratsit e han skriven , Jonas Love Emanuel Almqvist i örebro på en adress med en annan man.... Men han kanske inte bor där... Har vi mer info? Vi behöver någon som går ut och fotar pederley familjehem och se vem som rör sig runt hemma hos hans föräldrar

Där bor han inte. Det är förstås inte helt klarlagt att han bor hos Fredriks föräldrar, det ska nämnas. Enligt vissa uppgifter är det familjen han bor hos, bl.a. föräldrarna, enligt andra uppgifter är det "väldigt nära vänner" till Fredrik som numera inhyser barnvåldtäktsmännen.

Källan är ju främst vittnen från orten, grannar mfl. Det är såklart möjligt att Jonas bor lite överallt.
Senast redigerad av -DaRude- 2020-12-09 kl. 18:28.
Citera
2020-12-09, 18:28
Medlem
Antar ni läst Expressens artikel nyss ni som klagar?
Citera
2020-12-09, 18:31
Medlem
Vilka är barnen han förgripit sig på? Är det hans egna biologiska barn?
Citera
2020-12-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror inte på att han har någon känslig information -- Jag tror helt enkelt FF vill hålla honom nära så att de kan återuppta förhållandet när media drar sig tillbaka.

Från starten hade jag starka förbehåll mot att man rakt av kan döma FF för det som skett -- men ju mer som framkommer desto mer håller jag med om att hela historien är sjuk och att barnet givetvis inte skall vara i händerna vare sig på FF eller hans pojkvän.

Kan man tolka det på något annat sätt än att Federley är pedofil själv?

Bland vanliga människor är pedofilbrott de värsta brott någon kan göra. T.o.m. mördare har mer respekt med sig.
Citera
2020-12-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Vilka är barnen han förgripit sig på? Är det hans egna biologiska barn?
Nej inte enligt Expressens artikel, barn hade hade i sin närhet.
Citera
2020-12-09, 18:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Behöver ej vara så att F. är pedofil, blir lätt en skvallersanning i tråden.

Teori: Pedofilen dras till Federley för att komma åt barnet och F. är beredd att offra henne för att få en önskad relation. Hur ser man på detta juridiskt? Är det medhjälp om föräldern vet om, men blundar?

För att kunna svika sitt barn så brutalt behövs distansering och Federleys begrepp ”barnmänniskan”, när han talar om sin dotter, fyller den funktionen. Självklart är barn människor, varför ens gaffla om det? Ordet fråntar dottern rätten att vara enbart barn.

Endast pedofiler tar så lätt på pedofili att de inleder en relation med en pedofil när de har barn. Det är rätt givet att FF är en pedofil alltså men mer tveksamt om han har knullat sin egen dotter då jag inte har sett någon uppgift på att han är intresserad av tjejer också.
Citera
2020-12-09, 18:39
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag tog upp din jämförelse mellan Juholt och FF. Den är relevant. Jag vet inte när han skilde sig från sin fru Annelie och när han blev särbo, sambo och fru med Annika Lindgren. den "affär" som följde i allmänna media utreddes av riksdagens kansli och Juholt gjorde rättelser samt avgick som partiordförande för (S). Hela den "affären" har (S) och övriga lagt bakom sig. Tror jag. Datumen för hans privatliv ligger helt inom 2010-talet.

Relevansen i din jämförelse med FF ligger i om brott av det slag som FFs partner fortfarande avtjänar straff för kan ursäktas på samma vis. Partners brott är, IMO, av mycket allvarligare slag (art).

Du fortsätter med att blanda ihop… Och blunda för poängen.

Men jag upprepar: våren 2011 skrev media- SVT, Dagens Nyheter m.fl- om att Juholts sambo hade en bedrägeridom.

Idag skriver t.ex. SVT och Dagens Nyheter inget, eller nästan inget om Federleys sambo, trots att denne har en dom, ett fängelsestraff på sex år, är villkorligt frigiven för bl.a. våldtäkt på två småflickor, sex och nio år gamla. Detta nämner media inte, men man nämnde om Juholts särbos bedrägeri på knappt 50 000 kronor. Domen var villkorlig med dagsböter. Detta är den elastiska pressetiken.
Citera
2020-12-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Antar ni läst Expressens artikel nyss ni som klagar?
Nej. Skulle du kunna vara snäll att länka den?
Citera
2020-12-09, 18:41
Medlem
Skulle inte pedofil-Centern ha ett sammanträde idag och sedan meddela vad man tänker göra med super-bögen Federley? Vad händer? Jag är inte med, finns det någon som vet om man har uttalat sig?

Jag tror han ryker, superbögen måste uteslutas ur partiet som det ser ut nu.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96
Nej. Skulle du kunna vara snäll att länka den?

https://www.expressen.se/nyheter/barnvaldtakterna-federley-holl-hemliga-sa-avslojades-sambon/
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag tog upp din jämförelse mellan Juholt och FF. Den är relevant. Jag vet inte när han skilde sig från sin fru Annelie och när han blev särbo, sambo och fru med Annika Lindgren. den "affär" som följde i allmänna media utreddes av riksdagens kansli och Juholt gjorde rättelser samt avgick som partiordförande för (S). Hela den "affären" har (S) och övriga lagt bakom sig. Tror jag. Datumen för hans privatliv ligger helt inom 2010-talet.

Relevansen i din jämförelse med FF ligger i om brott av det slag som FFs partner fortfarande avtjänar straff för kan ursäktas på samma vis. Partners brott är, IMO, av mycket allvarligare slag (art).

Du fortsätter med att blanda ihop… Och blunda för poängen.

Men jag upprepar: våren 2011 skrev media- SVT, Dagens Nyheter m.fl- om att Juholts sambo hade en bedrägeridom.

Idag skriver t.ex. SVT och Dagens Nyheter inget, eller nästan inget om Federleys sambo, trots att denne har en dom, ett fängelsestraff på sex år, är villkorligt frigiven för bl.a. våldtäkt på två småflickor, sex och nio år gamla. Detta nämner media inte, men man nämnde om Juholts särbos bedrägeri på knappt 50 000 kronor. Domen var villkorlig med dagsböter. Detta är den elastiska pressetiken.

Detta om Juholts särbo kom upp våren 2011. Nyheten om hyresbidrag kom ca ett halvår senare.

Här du förstått nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in