Citat:
Ursprungligen postat av
agoggoge
Jag tog upp din jämförelse mellan Juholt och FF. Den är relevant. Jag vet inte när han skilde sig från sin fru Annelie och när han blev särbo, sambo och fru med Annika Lindgren. den "affär" som följde i allmänna media utreddes av riksdagens kansli och Juholt gjorde rättelser samt avgick som partiordförande för (S). Hela den "affären" har (S) och övriga lagt bakom sig. Tror jag. Datumen för hans privatliv ligger helt inom 2010-talet.
Relevansen i din jämförelse med FF ligger i om brott av det slag som FFs partner fortfarande avtjänar straff för kan ursäktas på samma vis. Partners brott är, IMO, av mycket allvarligare slag (art).
Du fortsätter med att blanda ihop… Och blunda för poängen.
Men jag upprepar: våren 2011 skrev media- SVT, Dagens Nyheter m.fl- om att Juholts sambo hade en bedrägeridom.
Idag skriver t.ex. SVT och Dagens Nyheter inget, eller nästan inget om Federleys sambo, trots att denne har en dom, ett fängelsestraff på sex år, är villkorligt frigiven för bl.a. våldtäkt på två småflickor, sex och nio år gamla. Detta nämner media inte, men man nämnde om Juholts särbos bedrägeri på knappt 50 000 kronor. Domen var villkorlig med dagsböter. Detta är den elastiska pressetiken.
Detta om Juholts särbo kom upp våren 2011. Nyheten om hyresbidrag kom ca ett halvår senare.
Här du förstått nu?