2020-12-09, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Har C haft någon presskonferens idag? Hittar inget? Om inte, är det lite märkligt.

Jo i morse hade dom väl nån form av presskonferens? Fast inga nyheter om peddots framtid i centern kom så det var ju rätt meningslöst egentligen.
Citera
2020-12-09, 15:50
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Jo i morse hade dom väl nån form av presskonferens? Fast inga nyheter om peddots framtid i centern kom så det var ju rätt meningslöst egentligen.

Låter mystiskt. Försöker de tiga ihjäl frågan? Peddot har kanske hållhakar mot andra i partiet.
Citera
2020-12-09, 15:53
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Har C haft någon presskonferens idag? Hittar inget? Om inte, är det lite märkligt.

Vad ska dom eller vår stasi-media säga? Dom kan inte tysta ned det här med att skylla över det hela på rasism.

Den enda förklaringen jag kan tänka mig är att transan/pedofilen har en hållhake på andra i partiet. Faller han så kommer fler att falla. Det är nog panik där nu.

Jag ser två scenarion.

1. FF äcklet kommer att mutas med ett X antal miljoner och försvinna från Sverige för all evighet.
2. Han kommer att hittas hängd/ihjälgasad/skjuten genom tinningen i ett "självmord" med ett uppdiktat brev vid sin sida.

jag tror på nr 2.
Citera
2020-12-09, 15:58
Medlem
analkings avatar
Varför uttalar sig inte C idag? Om de ej gör det kan ju federley ha kontrat med de saker han sitter inne på om övriga i partiet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Jag jobbade på bank. Om jag hade en kompis som rånat en bank och efter fängelset fick bo hos oss
en tid så är det inte ett brott men banken skulle säkert tycka det var olämpligt. Alltså inget brott men
ett avsteg från det som man kan kalla "icke PK" i det allmänna tyckandet. Jag vet inte vad som hänt
i FF fall med sin vän men det är väl samma typ av avsteg från vad allmänheten anser vara ett gott omdöme?
Det finns dom på FB som vill dra fram repet och "hang them high" beroende på HBT och vännens brott.
Men dåligt omdöme är inget brott. Låt (C) ta sitt beslut och samhället ge sin dom. Men har man avtjänat
sitt brott så skall man vara tillbaka på NOLL igen. Men man kan inte mörka sin bakgrund när internet finns.

Våldäktspedofilen var väl endast villkorligt frigiven efter tre fjärdedelar av sitt NIOÅRIGA straff? Under koll av kriminalvården med restriktioner?
Citera
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Låter mystiskt. Försöker de tiga ihjäl frågan? Peddot har kanske hållhakar mot andra i partiet.
Förmodligen vill dom fråga ut Fredrik Federley innan dom fattar något beslut. Federley å sin sida har förmodligen inget intresse av att bli utfrågad innan den värsta stormen lagt sig.
Så den övriga partiledningen är i limbo.
Citera
2020-12-09, 15:59
Medlem
Citat:
Tror det handlar om att han fortfarande mår dåligt och att de vill ge honom lite tid att förklara sig. Om han typ erkänner allt han visste och motiverar sitt beslut kanske han har 1 procent att stanna kvar mot 0 procent.
Citera
2020-12-09, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bisonpappa
Jag tror politikerna är så jävla kåta på att samla pluspoäng på karmakontot för att framstå som änglar så att rimlighet och reson har fått ta ett steg tillbaka.
Du har en poäng som är extremt svår att förneka. Den svenska masspsykosen är självpåtagen av dess deltagare, ett resultat av kombinationen mediapropaganda med tillhörande SJW-armé som ”övertalare”. Jagar man flocken med käpp börjar flocken frivilligt att marschera i takt, till slut känns det som att ”det alltid varit så här”. Enda vägen är ”fjamåt”.
Citera
2020-12-09, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag delar dina observationer, wakkawalla. Aftonbladets "tyckarsida" är en samling ryggradslösa journalistförlorare som inte jobbar enligt god journalistik, utan istället för att skademinimera och släta över eventuella skandaler som drabbar "de goda". Det är en i grunden politiskt tillsatt grupp vars huvudsakliga syfte just är att ljuga och förvränga sanningen så att det passar "de goda", och i sak är ju massmedia idag en förlängd propagandamegafon för regimen. Regimen i sig är varken socialdemokratisk eller moderat, egentligen, utan det handlar mer om värdegrunder, samhälleliga åsikter och moraliska ställningstaganden för olika känsloladdade ämnen. Gayrörelsen och Pride t.ex.

Ska man sitta vid det stora bordet måste man vara pro-gay, pro-Pride, pro-Federley osv, oavsett om man är vänster, mitten eller höger. Och eftersom Federley på många sätt förkroppsligar god värdegrund och allas lika värde just för att han är så queer och pervers som han är, så axlar han en synnerligen viktig roll för det politiska etablissemanget.

Han är trots allt en inkvoterad totalt galen och pervers figur som skulle bevisa att vem som helst, oavsett om man privat är sexuellt gränslös, sminkar sig, klär sig burleskt, har multipla personligheter och i största allmänhet beter sig oortodoxt, ändå är lämplig nog att bära förtroendevalda titlar och fatta viktiga beslut som inkluderar alla i samhället. När han då självmant går och flyttar ihop med en pedofil och försöker mörka detta för sin egen romans skull så skadas såklart det förtroendet. Att bjuda hem en värstingpedofil trots sin roll som pappa är väldigt sjukt och perverst och det visar på att Fredrik Federley ursäktar brotten och ger en acceptans för dem, eftersom han trots allt måste anse att det är förlåtliga brott. En normal person med egna barn hatar pedofiler mer än något annat eftersom det finns en faderlig igenkänningsfaktor för de offer som drabbats av pedofilen, men inte i Fredriks fall. Han verkar tvärtom ha gått igång på det.

Det är en väldigt enkel uppgift för övrigt, att styra det svenska folket, eftersom många av Aftonbladets läsare är totalt oförmögna till källkritik när det kommer till etablerad media. Många på vänsterkanten försvarar ju Federley, inte för att de nödvändigtvis själva är pedofilvurmare (även om skrämmande många uppenbarligen är det) utan för att de helt enkelt inte vet bättre. De känner bara till det som förmedlas i politiskt styrda, etablerade medier och de är inte skapta för att kunna hantera annan information, de söker den inte och de är inte mottagliga för den. De är otroligt okunniga om världen från ett bredare perspektiv så det är inte förvånande att de knappt vet vem Federley är eller vad hans s k "släkting" gjort sig skyldig till för brott. Många har inte ens greppat än att det rör sig om en seriepedofil och att denna seriepedofil är Fredrik Federleys sambo tills nyligen. Och det är så media vill ha det.

Jag kan åtminstone tycka att Expressen åtminstone lite halvhjärtat faktiskt granskat detta bättre än Aftonbladet.
Även om det inte är i närheten av den hetsjakt som skulle inletts om det varit en heterosexuell sverigedemokrat.

Gällande att det svenska folket sover och saknar källkritik håller jag med.
Vi är en befolkning som inte är värd en demokrati.
Citera
2020-12-09, 16:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Det är nog fler kategorier än det. Som sk kändisar av alla de slag sådana som är med i alla idiotiska lekprogram i tv eller leder sådana program själva. Sk artister från alla korkade tv program där de leker artister och sjunger massa skit. Politiker från alla möjliga håll och kanter.
Märkligt att alla politiker är tysta. Så fort någon fuskat med resebidrag eller skrivit sig på fel ort eller myglat till sig en lägenhet är det drev men inte nu när små barn blivit våldtagna hur fan går det ihop.
Åkesson Kristersson Löfven MJ Dogestan mfl mfl är tysta Lööf är tyst socialministern är tyst alla är tysta.
Man kan fan inte hålla sexualförbrytare om ryggen någon djävla ordning måste det ju vara i Sverige.
Någon måste väl för fan ha rent mjöl i påsen och stoppa den djävla peddo maffian som brett ut sig i landet med pride hbtqx rfsl med mera. Eller har alla fingrarna i syltburken.
Alltså att mygla är ju bedrövligt med skattebetalarnas pengar men ingenting mot pedofili.
Stå upp nu och stoppa FF idag.
SVT har ju inte stoppat Brysselprogrammet heller märkligt.
Musse svinet blev ju stoppad direkt i På spåret varför stoppas inte FF nu.
Annie Lööf du läser här själv eller någon annan åt dig skäms å det grövsta du har ju barn själv.
Vem fan är ihop med en pedofil, hur lågt kan man sjunka med egna barn så vidrigt.
Vi som påstår oss värna om barn och FN:s barnkonvention som skall råda alltid.
Var är alla nu , de är tysta ingen som tar bladet från munnen och vill vända blad som Knugen ville.

Åkesson har inte uttalat sig men SDs nättidning följer det. De har talat om det i sin podd också.
https://samtiden.nu/2020/12/federley-maste-lamna-politiken/
https://samtiden.nu/2020/12/podd-108-federley-vanvard-och-vanara/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Vad ska dom eller vår stasi-media säga? Dom kan inte tysta ned det här med att skylla över det hela på rasism.

Den enda förklaringen jag kan tänka mig är att transan/pedofilen har en hållhake på andra i partiet. Faller han så kommer fler att falla. Det är nog panik där nu.

Jag ser två scenarion.

1. FF äcklet kommer att mutas med ett X antal miljoner och försvinna från Sverige för all evighet.
2. Han kommer att hittas hängd/ihjälgasad/skjuten genom tinningen i ett "självmord" med ett uppdiktat brev vid sin sida.

jag tror på nr 2.

Vadå tysta ner? Alla tidningar har skrivit stort om det. Vad mer ska man göra? Du inser väl att journalister fortsätter granska även om det är tillfälligt lite tystare?
Citera
Medlem
Varför frågar ingen i gammelmedia C-ledningen varför deras utlovade kommentar, om FF:s förehavanden med pedofiler, dröjer så förbannat.

Mycket märklig hantering av C och av ”etablerad” media. Sitter som i samma båt månne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in