Citat:
Ursprungligen postat av
Woodwardbernstein
...
Exakt hur länge FF har vetat om det hela måste förstås undersökas noga, men hur det än är kan han inte fortsätta som politiker. Kanske i synnerhet som han drivit en del frågor om könsneutral assisterad befruktning, ev. surrogatmödraskap o dyl. Om han då haft samröre med pedofiler hamnar det i ett minst sagt betänkligt sken.
(Har dock inte sett att han lagt in en motion om sänkt byxmyndighet, som någon påstod i tråden. Det hade förstås varit ännu mer blamerande....)
Detta om sänkt ålder för "byxmyndighet" till 13 års ålder, kan vara en trådsanning. Jag har nu, så gott jag kan, gått igenom FF:s motioner för perioden 2006-2014 och hittar ingen sådan motion. De som berör sex är några om att avskaffa sexköpslagen (2009/10), modern HIV-prevention (2010/12), surrogatmödraskap (2010/11) och en om fastställelse av könstillhöighet (2010/11). Jag har inte läst motionerna i sig, så en motion om sänkt åldersgräns för sexdebut kan finnas inbyggs i löpande text. Han har i vilket fall fått avslag på samtliga motionerna. (Notera t.ex. att motionen om surrogatmödrar har samma nummer i protokollen (2010/11) som den om fastställelse av könstillhörighet.