Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
skickades detta till mamman?
Japp. Dennis har lagt ut den, brodern alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
” Jag vet vart din son är någonstans, 25,000kr så får du infon jag vet. ” ” Ok, så du tycker inte det är värt 25,000 för att hitta honom. ” 15,000kr går jag ner till. Men annars får de blir som de blir, gråt inte sen då om det är försent. ”. Nu skrev jag av exakt hur det är stavat. Det är alltså tre meddelanden skickade. Stavfel, kommatecken när det ska vara punkt mm. Kan tänka mig att det är en tonåring som driver.

Tack... Men där står inget om Strömnäs gård. Är det någon annan som påstått det då? Är detta anmält till polisen?
Citera
Medlem
Citat:
” Jag vet vart din son är någonstans, 25,000kr så får du infon jag vet. ” ” Ok, så du tycker inte det är värt 25,000 för att hitta honom. ” 15,000kr går jag ner till. Men annars får de blir som de blir, gråt inte sen då om det är försent. ”. Nu skrev jag av exakt hur det är stavat. Det är alltså tre meddelanden skickade. Stavfel, kommatecken när det ska vara punkt mm. Kan tänka mig att det är en tonåring som driver.

Tror du att någon skulle driva om det?
Det är någon äcklig comviqbabbe som försöker tjäna lite pengar.
Citera
2020-12-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhane
Jag misstänker (rätta om jag har fel):
Troligtvis överdos av E, ("blåa droger"). Han kan tagit E istället för något annat som hans kompisar tog p.g.a. preferens eller att han gillar E.

Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Jag är ingen krim. expert, men skulle nog gissa på att ditt inlägg tyvärr ligger närmast sanningen. Just nu skall de tydligen ha hittat en t-shirt, vilket om det är Mattias t-shirt så tyder det på ihjälfrusning.

Tar man mycket E i ett intag, som har mycket MDMA och lite amfetamin i sig, så blir man en dreglande idiot. Åtminstone om man är normal- till högkänslig för drogen. Har hamnat där ett par gånger själv. Inte optimalt om man är utomhus och förvirrad/snetänd/paranoid/dräggfull också.

Dessutom så har E-piller blivit förbannat starka idag, och det är något som diverse communities går ut och varnar sina "medlemmar" (tänk klubbfolk, ravefolk osv) för, så även vana brukare tar ofta en halva eller en fjärdedel av pillret per intag, för att inte bli sagda dreggelidiot bland folk, eller ännu värre (några få har dött, ovanligt för E egentligen).

Men, är man ny (och dessutom då extra känslig, "there's no time like the first time"), så tror man ju givetvis att ett piller = en dos, och tar hela på en gång. Efter typ 1 timme kan det då vara "godnatt" nån timme eller två, tills man kommer ned lite igen (och förvisso mår jävligt bra en stund efter det).
Senast redigerad av dronesoul 2020-12-09 kl. 13:19.
Citera
2020-12-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag trodde snaps försvann direkt. Går de att spara? Hur lång tid tar det innan de försvinner?

Förhoppningsvis skärmdumpat
Citera
2020-12-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarsvarulv
Tack... Men där står inget om Strömnäs gård. Är det någon annan som påstått det då? Är detta anmält till polisen?
Den gården och det området är genomsökt. Ligger ca 50 meter från ån.
Citera
2020-12-09, 13:10
Medlem
Citat:
Japp. Dennis har lagt ut den, brodern alltså.

Okej men då får ju polisen veta det.
Citera
2020-12-09, 13:10
Medlem
Citat:

På riktigt. Hur lång tid tog det innan han gav rabatt? Har sålt lite saker på Blocket och får rätt tydliga vibbar.
Citera
2020-12-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
På riktigt. Hur lång tid tog det innan han gav rabatt? Har sålt lite saker på Blocket och får rätt tydliga vibbar.
Ring Gustafsson.
Citera
2020-12-09, 13:13
Medlem
Men fy satan vad osmakligt att börja skriva fejk-mess och tynga de anhöriga än mer i livets svåraste stund! Strindberg lär ha sagt att; "det är synd om människorna" och han visste tydligen endel om mänskligheten redan då. Stor kram till Ms familj!
Senast redigerad av Lotusgul 2020-12-09 kl. 13:18.
Citera
2020-12-09, 13:14
Medlem
Jirenes avatar
I mammans inlägg på facebook har någon för 4 timmar sedan lagt ut att hon via Snapchat fått höra att Mattias ska befinna sig på Strömnäs gård i Ljungby. Missing people är informerade.

Kan det vara vid denna gård MP nu hittat en t-shirt?
Citera
2020-12-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ring Gustafsson.
Jag fick en skärmdump på detta av grannflickan och vet tyvärr inte mer. Ring brodern lr polisen. Ber att få prata med Ljungby polisen, Gustafsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in