2020-12-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Inte lika stort när det gäller små barn..

Nej, barn är lägre än pedofiler i de vänsterliberalas hierarki.

Det är intressant det här med att de vänsterextrema (Loan har ju tillhört Researchgruppen) tar en extremliberal som Federley i försvar. Det förekommer över huvud taget inga attacker mot honom från vänsterhållet.
Citera
2020-12-09, 12:41
Medlem
Tech-Brutes avatar
Jag blir illamående av att läsa den här tråden och av det som framkommer i densamma. Jag har noll emot homosexuella människor skall tilläggas (Min åsikt kring hur pedofiler bör behandlas är av karaktären väldigt medeltida). När det börjar klarna att FF var väl medveten om att individen han föll för var en dömd pedofil och trots det, med en mindreårig dotter i hushållet, så låter han individen flytta in. Det är fan i mig, som normalfuntad människa, helt jävla obegripligt! Nio år har ett högt signalvärde gällande brottets karaktär då vi i Sverige är alldeles för milda mot sexualbrottslingar enligt min åsikt. Men som någon skrev, den här skitstormen är förmodligen långt ifrån över. Jag förundras också över att det inte stormar mer i media. Sahlins fulköp av Toblerone blev ju big news. Det behövs ingen foliehatt för att tycka att det är obehagligt "tyst" kring det här.
Senast redigerad av Tech-Brute 2020-12-09 kl. 12:53.
Citera
2020-12-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det står att han har flyttat in 1 december i år. Antagligen är det väl någon som Jonas hyr ut i andra hand till. Kan det vara någon han har hyrt ut svart till och sedan, nu när han fått ögonen på sig, registrerat som inneboende?

Någon kanske kan kolla upp vad han är dömd för?

Så är det troligtvis. Rickard själv är fortfarande skriver på Sturegatan 22 - men nu tillsammans med en kvinna. Tidigare var det en yngre kille som bodde där i ettan tillsammans med Rickard.

Det är troligtvis så att killen flyttade ut från Rickards etta, in kom en kvinna istället och nu när saken uppmärksammades här på nätet känner sig Jonas tvungen att låta Rickard skriva sig i samma adress som han.

Alla vet ändå att Jonas inte bor i Örebro utan i Björbo.
Citera
2020-12-09, 12:43
Medlem
fyllds avatar
När börjar fjamåts presskonferens där vi gråtande ska få Pederleys offerkofta nerkörd i halsen?
Citera
2020-12-09, 12:43
Medlem
Citat:
Nej, barn är lägre än pedofiler i de vänsterliberalas hierarki.

Det är intressant det här med att de vänsterextrema (Loan har ju tillhört Researchgruppen) tar en extremliberal som Federley i försvar. Det förekommer över huvud taget inga attacker mot honom från vänsterhållet.

Den kvinnan har ju inte kapacitet nog att överhuvudtaget utöva någon tankeverksamhet. Så vad hon anser i frågan är ju egentligen totalt ointressant.
Citera
2020-12-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
När börjar fjamåts presskonferens där vi gråtande ska få Pederleys offerkofta nerkörd i halsen?

Det var ett "missförstånd". Det blir ingen presskonferens. C och koppartaket har inget att yppa angående denna fråga. De hoppas på att det skulle bryta ut ett krig i något av grannländerna så att folk skulle få annat att tänka på..
Citera
2020-12-09, 12:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Jag ogillar skarpt sådana där överdrivna känsloyttringar helt oavsett var de äger rum. En riksdagsman måste vara så pass mogen och vuxen att hen kan ta även motgångar utan att lipa.

Tänk om både arbetsgivar- och arbetstagarsidans representanter skulle lipa varje gång de måste kompromissa under avtalsförhandlingen. "Vi krävde 805kr men fick bara 550kr. snyft snyft..". Vi erbjöd dem 0 kr, men fick ge med oss och nu fick de 550kr istället. snyft snyft".

Ja fy fan så förbannad jag blir när det ska spelas teater av samma människor som ska sätta upp regler. Om han inte varit en sådan jävla hora skulle han naturligtvis hoppat av C på stället och bett både Maud och Annie och resten av Knulliansen att suga hans kuk.

När det gäller oss vanliga dödliga när vi hamnar mellan stolarna eller utsätts för felknullade regler de satt upp då är det jävlar i mig inget snyft. Då är vi otacksamma och farliga nazister och själva springer de snabbt hem för lite fredagsmys med 2000-kronorsvin och kanske ett liten uppdatering på Insta-kontot om hur mysigt alla borde ha det.

Nej du Ursula. Teater får du hålla på med på fritiden... fast då måste man ju vara "talbar".

Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Exakt, vad ska haveristen Fredrik skylla på härnäst, att han lider av Dissociativ Identitetsstörning när han lever ut sina lustar? Karln visar ju tecken på en grav gränslöshet och det skulle väl inte förvåna någon om det kommer fram att även pedofili ingår.

Det enda han behöver är Ockhams rakkniv.

"Nej, du är bara en sociopat! Möjligen felknullad och bortskämd. Frågor på det?"
Citera
2020-12-09, 12:48
Medlem
Citat:
Så är det troligtvis. Rickard själv är fortfarande skriver på Sturegatan 22 - men nu tillsammans med en kvinna. Tidigare var det en yngre kille som bodde där i ettan tillsammans med Rickard.

Det är troligtvis så att killen flyttade ut från Rickards etta, in kom en kvinna istället och nu när saken uppmärksammades här på nätet känner sig Jonas tvungen att låta Rickard skriva sig i samma adress som han.

Alla vet ändå att Jonas inte bor i Örebro utan i Björbo.

Ratsit har RB skriven på Sturegatan 22, Mrkoll skriver att han bor i peddo-Jonas lägenhet på Svanåallén 9 B sen en vecka. Misstänker att Ratsit laggar efter lite. Varför i h-vete går RB med på att skriva sig på en adress där en dömd pedofil är folkbokförd? Risken för att lägenheten attackeras på något sätt torde ändå finnas.
Citera
2020-12-09, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tech-Brute
Jag blir illamående av att läsa den här tråden och av det som framkommer i densamma. Jag har noll emot homosexuella människor skall tillägas. När det börjar klarna att FF var väl medveten om att individen han föll för var en dömd pedofil och trots det, med en mindreårig dotter i hushållet, så låter han individen flytta in. Det är fan i mig, som normalfuntad människa, helt jävla obegripligt! Nio år har ett högt signalvärde gällande brottets karaktär då vi i Sverige är alldeles för milda mot sexualbrottslingar enligt mig. Men som någon skrev, den här skitstormen är långt ifrån över. Jag förundras också över att det inte stormar mer i media. Sahlins fulköp av Toblerone blev ju big news. Det behövs ingen foliehatt för att tycka att det är obehagligt "tyst" kring det här.

Korrekt. Härligt att tråden rusar på Flashback.
Över en halv miljon visningar. Nu börjar allt fler tala om detta trots medias märkliga tystnad.

Vad är det som pågår? Vågar inte journalister gräva? Går det här djupare in i politiken?

Det ryktas om att hela centertoppen sitter löst.

Fredrik kanske sitter på jäkligt känslig info?

Det här är riktigt sjukt. Tystnaden är besvärande.

Ni som vet något eller har skvaller. Tipsa inte ”vanlig” media.

Endast skvallermedia som Stoppa Pressarna vågar rota i detta.
Citera
2020-12-09, 12:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Jupp, peddot bodde först hos FFs föräldrar efter att "de gjorde slut". När sedan FF själv tog flykten dit för att söka tröst i pappas famn så förpassades peddot till det bekanta paret.

Oj hur kunde föräldrarna gå med på det? De borde tagit hand om dottern istället.

Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Jag undrar verkligen om Annie Lööf och centerpartiet vill slänga FF underbussen? Anledningen ätt de kommer att göra det är trycket från liberalerna i EU. Partiet kommunicerade bara med ett ynka sms från partisekreteraren i början och Annies uppträdande i media visade att det viktigaste i frågan var att FF blev frisk. Svaret lär vi få i morgon. Undrar bara vad FF tycker om att bli förbigången i frågan.

PS Som nån skrev i tråden var det ju löpsedlar i dagar när det uppdagades att Juholts sambo var dömt för att förskingrat 30000 kr.

Ja detta värnande om privatlivet är så extremt selektivt. Media är helt genomruttna. Som tur är får många journalister sparken i alla besparingar trots bidrag från skattebetalarna. Utom SVT/ST då, de kan anställa fler soppor.
Citera
2020-12-09, 12:53
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Är man liberal måste man tro att folk är värda en andra chans

Med mitt sätt att se så har kräket fått minst 22 chanser att göra ett annat val.
Citera
2020-12-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ratsit har RB skriven på Sturegatan 22, Mrkoll skriver att han bor i peddo-Jonas lägenhet på Svanåallén 9 B sen en vecka. Misstänker att Ratsit laggar efter lite. Varför i h-vete går RB med på att skriva sig på en adress där en dömd pedofil är folkbokförd? Risken för att lägenheten attackeras på något sätt torde ändå finnas.

Han kanske hoppas på att få ta över hyreskontraktet när det blir klart att Jonas inte längre får hyra ut den i andra hand? Han kanske låtsas inför myndigheter att Jonas och han var ett par som separerade och Jonas flyttade ut? Sen får han också hoppas på att myndigheterna inte läser här på Flashback inte heller Stoppapressarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in