2020-12-08, 19:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Kvinnor våldtas dagligen men där förekommer mej veterligen inga insamlingar.
Varför behöver manliga våldtäktsoffer pengar från främlingar men inte dom kvinnliga?

Du driver väll? "kvinnor" kostar mer och generar mindre till stadskassan, våldtagen eller ej, de har sitt på det torra.

Citat:
Jag förringar inte det dessa killar blivit utsatta för.
Det är rent horribelt och jag hoppas verkligen att dom kan ta sej ur det här och kunna leva ett normalt liv framöver.

se ovan.
Citat:
Men som sagt våldtagna kvinnor blir ifrågasatta "för dom ljuger ju så ofta", får frågor om klädsel, tidigare sexuella erfarenheter, berusningsgrad, sa hon verkligen tydligt nej osv.

rimligt, du vet väll att ca 50% av alla "våldtäkter" som anmäls kastas i papperskorgen för att de är dumheter.

Citat:
Kvinnor får också höra att dom skall hålla sej hemma, inte gå på vissa ställen, inte dricka alkohol och allt möjligt idiotiskt.

Det funkar i saudiarabien.

Men du menar att det är samhällets fel när du dyngrak åker på efterfest själv till flyktingfärlägningen.... bitch plz...

Citat:
Hanif Bali är en jäkla hycklare precis som så många andra.
Jag är dessutom övertygad om att insamlingen är ett beräknat sätt för honom att försöka rädda sitt anseende som blivit väl nedfläckat på sistone.

mm, men vi kan väll enas om att du med ditt inläg inte bara definerar dig som hycklare, utan att det är ditt enda insiktsfulla bidrag. att du är en hycklare...Och du vet iafall vad en hycklares åsikt är värd.
Citera
2020-12-08, 19:32
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Du heter och skitsnack

Du lägger in saker jag jag aldrig påstått så det är helt meningslöst att besvara dina halmgubbar du lagt ned så mycket tid på.
Du är verkligen den sista som skall prata om vem som är full av skit.
Slår vad om att din mun är Hanif Balis personliga latrin.
Citera
2020-12-08, 19:38
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Först och främst så är det inte majoriteten kvinnor som blir våldtagna utan män i fängelse är mer utsatta än kvinnor som går ute på gatorna.

Du har sett för många filmer.
Våldtäkt i svenska fängelser förekommer verkligen inte i den utsträckning du påstår.

Och ingen här tävlar så lägg bara ner.
Ännu en halmgubbe du klippt och klistrat ihop hemma i lekrummet.
Citera
2020-12-08, 19:40
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Haha yes!

Politiker hjälper utsatta män.

”Women most affected”

😁😁

Du menar ungefär som "men too" under Me too? 😄
Citera
2020-12-08, 19:46
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Att misstänkliggöra motiv hos Hanif baserat på att offren inte passar in i din intersektionalitetsmanual är ruttet. Det tragikomiska är att du anklagar andra för att bry sig om brottsoffer baserat på kön samtidigt som du medger indirekt att du gör detsamma fast åt andra hållet.

Detta är ett särdeles grovt fall och de har blivit utsatta för fler brott än ett. Hanif Bali bor själv i Solna där det inträffade och att han därför engagerar sig extra i fallet är knappast märkligt. Att hävda att han inte hade engagerat sig i fallet om två BO varit tjejer är kontrafaktiskt dravel och spekulation som är totalt oseriös.

Nej, med tanke på att det är kontroversiellt inom åtminstone delar av etablissemanget att värna om brottsoffer. Det är ju gärningsmännen som är de verkliga offren: två vandrande socioekonomiska faktorer som svenska politiker inte lyckats integrera och som är utsatta för strukturell rasism och andra hemskheter och därför slår tillbaka mot vithetsnormen. Helst skall man knappt straffa brottslingar överhuvudtaget. Vänsterpartiet vill ju t ex gå tillbaka till flummet med halvtidsfrigivning

Jag har ingen manual för offer.
HB behöver inte misstänkliggöras, det har han klarat så bra själv under åren.

Angående straffrabatt skrev jag för en liten stund sedan att jag är EMOT ej FÖR.
Bara för att jag har åsikter i just detta fallet som inte överensstämmer med dina kan du inte vänsterkleta mej.
Citera
2020-12-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror Halif skulle vinna mer och fler röster om han 1 Ger en del till pojkarna 2 Resten till en brottsofferfond. Nu blir det bang en stund sen glömmer folk.

Nu är det inte upp till Hanif att bestämma hur de insamlade pengarna skall fördelas.
Premisserna är redan satta. Ville man visa sympati och stöd för BO så skänkte man pengar just för att de skulle gå till dem.
Detta är dock något som vänsterblivna nollor som dig inte kan fatta.

Det förvånar mig inte ett dugg att vänstermongon börjar yla om att pengarna skall fördelas mer "rättvist". Snart kommer de ge sig på de utsatta killarna också, vänta bara och se!
Det kommer att gnälla om att BO är själviska som inte skänker bort delar av pengarna till olika "goda" ändamål
Citera
2020-12-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror Halif skulle vinna mer och fler röster om han 1 Ger en del till pojkarna 2 Resten till en brottsofferfond. Nu blir det bang en stund sen glömmer folk.

Fast om man startar en insamling för en specifik sak är det EXTREMT korkat att när insamlingen är avslutad ändra vart pengarna går.
Citera
2020-12-08, 20:18
Medlem
Jag avskyr dvärgen och hans twitterrants och allt han står för rent politiskt, men han skall ha ros för sin goda gärning. Det indikerar också på att man behöver fundera över skadestånd till brottsoffer vilket kan ses som allt för lite många gånger.
Citera
2020-12-08, 20:20
Medlem
ColinRobinsons avatar
Kul att se vänstern gå bananas för att två svenskar som fallit offer för mångkulturen får pengar. Två miljoner dessutom!

Då återstår det att sa om svenska eliten drar sitt stå till stacken. Svenskarna har nu donerat 2 miljoner till brottsoffren. Vad blir nu av straffet för de två svartskallarna som kidnappade, våldtog och torterade två svenska pojkar?

4 månader fängelse? 1 år fängelse? 2 år fängelse och ute om 1? Hängning? Utvisning?

Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Kvinnor våldtas dagligen men där förekommer mej veterligen inga insamlingar.
Varför behöver manliga våldtäktsoffer pengar från främlingar men inte dom kvinnliga?

Jag förringar inte det dessa killar blivit utsatta för.
Det är rent horribelt och jag hoppas verkligen att dom kan ta sej ur det här och kunna leva ett normalt liv framöver.

Men som sagt våldtagna kvinnor blir ifrågasatta "för dom ljuger ju så ofta", får frågor om klädsel, tidigare sexuella erfarenheter, berusningsgrad, sa hon verkligen tydligt nej osv.

Kvinnor får också höra att dom skall hålla sej hemma, inte gå på vissa ställen, inte dricka alkohol och allt möjligt idiotiskt.

Hanif Bali är en jäkla hycklare precis som så många andra.
Jag är dessutom övertygad om att insamlingen är ett beräknat sätt för honom att försöka rädda sitt anseende som blivit väl nedfläckat på sistone.
Du har fortfarande möjlighet att starta en insamling åt alla våldtagna kvinnor i Sverige.

Givetvis gör Hanif Bali det här för att vinna politiska poäng. Men vad förväntar du dig? Han är arab och han är politiker. Knappast den mest pålitliga eller trovärdiga kombinationen.

Men faktum kvarstår - han gjorde något gott och många människor donerade pengar till två killar som verkligen behöver det.

Så frågan är: kommer du nu att starta en insamling för alla våldtagna kvinnor? Eller gnäller du bara på andra människor som gör något, samtidigt som du inte gör ett skit?
Citera
2020-12-08, 20:20
Medlem
hemliga.agentens avatar
Marcus Oscarsson har skrivit om det hela på Facebook, vilket är lite skit sak samma, men det som är intressant och värmande är att det inlägget redan (bara 3 timmar gammalt) har över 33 000 likes!
Citera
2020-12-08, 20:27
Medlem
immenhusens avatar
Otrolig prestation av Bali – nästan i nivå med första årgången av Flashbacks julkort som initierades av Arbetarbroder för lite mer än ett decennium sedan.

Tove Lifvendahl har för övrigt skrivit en intressant ledare i dagens SvD om Balis bedrift, där hon just lyfter godhetsvänsterns dubbelmoral: https://www.svd.se/de-som-provoceras-av-att-hanif-bali-gjorde-skillnad

/AI
Citera
2020-12-08, 20:35
Medlem
Det här visar lite vad svenska folket tycker om ersättningen för brottsoffer. Den måstenhöjas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in