2020-12-08, 11:19
Medlem
Vila var offren och vila var gärningsmännen?

Etnicitet på dem, tack!
Citera
2020-12-08, 11:20
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har du några exempel? Blir lite nyfiken vilka rövhattar det är.

Nu dök dom upp här i tråden också:

Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Kvinnor våldtas dagligen men där förekommer mej veterligen inga insamlingar.
Varför behöver manliga våldtäktsoffer pengar från främlingar men inte dom kvinnliga?

Jag förringar inte det dessa killar blivit utsatta för.
Det är rent horribelt och jag hoppas verkligen att dom kan ta sej ur det här och kunna leva ett normalt liv framöver.

Men som sagt våldtagna kvinnor blir ifrågasatta "för dom ljuger ju så ofta", får frågor om klädsel, tidigare sexuella erfarenheter, berusningsgrad, sa hon verkligen tydligt nej osv.

Kvinnor får också höra att dom skall hålla sej hemma, inte gå på vissa ställen, inte dricka alkohol och allt möjligt idiotiskt.

Hanif Bali är en jäkla hycklare precis som så många andra.
Jag är dessutom övertygad om att insamlingen är ett beräknat sätt för honom att försöka rädda sitt anseende som blivit väl nedfläckat på sistone.

Citat:
Nej det är inget obstinat gnäll.
Jag kom med en genuin fråga.
Naturligtvis visste jag att sådana som du inte kan låta bli att få ont i fittan om någon inte tycker exakt som du.

Den absoluta majoriteten av våldtäktsoffer är kvinnor men det skiter du och dina gelikar i.
Så fort det gäller snoppbärare som blir utsatta ställs noll kritiska frågor, ingen tvivlar på deras berättelser, blir inte heller utfrågade om tidigare sexuella utsvävningar m.m.

Missförstå mej inte jag anser att ingen skall behövs genomlida det, varken manliga eller kvinnliga utsatta.
Citera
2020-12-08, 11:22
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Varför behöver manliga våldtäktsoffer pengar från främlingar men inte dom kvinnliga?

Jag förringar inte det dessa killar blivit utsatta för.
Det är rent horribelt och jag hoppas verkligen att dom kan ta sej ur det här och kunna leva ett normalt liv framöver.

Men som sagt våldtagna kvinnor blir ifrågasatta "för dom ljuger ju så ofta", får frågor om klädsel, tidigare sexuella erfarenheter, berusningsgrad, sa hon verkligen tydligt nej osv.

Kvinnor får också höra att dom skall hålla sej hemma, inte gå på vissa ställen, inte dricka alkohol och allt möjligt idiotiskt.

Hanif Bali är en jäkla hycklare precis som så många andra.
Jag är dessutom övertygad om att insamlingen är ett beräknat sätt för honom att försöka rädda sitt anseende som blivit väl nedfläckat på sistone.
Haha yes!

Politiker hjälper utsatta män.

”Women most affected”

😁😁
Citera
2020-12-08, 11:23
Medlem
GusFrings avatar
Citat:

Att misstänkliggöra motiv hos Hanif baserat på att offren inte passar in i din intersektionalitetsmanual är ruttet. Det tragikomiska är att du anklagar andra för att bry sig om brottsoffer baserat på kön samtidigt som du medger indirekt att du gör detsamma fast åt andra hållet.

Detta är ett särdeles grovt fall och de har blivit utsatta för fler brott än ett. Hanif Bali bor själv i Solna där det inträffade och att han därför engagerar sig extra i fallet är knappast märkligt. Att hävda att han inte hade engagerat sig i fallet om två BO varit tjejer är kontrafaktiskt dravel och spekulation som är totalt oseriös.

Citat:

Nej, med tanke på att det är kontroversiellt inom åtminstone delar av etablissemanget att värna om brottsoffer. Det är ju gärningsmännen som är de verkliga offren: två vandrande socioekonomiska faktorer som svenska politiker inte lyckats integrera och som är utsatta för strukturell rasism och andra hemskheter och därför slår tillbaka mot vithetsnormen. Helst skall man knappt straffa brottslingar överhuvudtaget. Vänsterpartiet vill ju t ex gå tillbaka till flummet med halvtidsfrigivning
Senast redigerad av GusFring 2020-12-08 kl. 11:29.
Citera
2020-12-08, 11:27
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Jag är mest förvånad att Hanif kan göra en sådan grej utan att hans bank får skrämselhicka och kräver honom på en förteckning över de senaste två årens swishöverföringar komplett med avsändarens namn och adress, yrke och deklarerad inkomst, 3 månaders kontoutdrag, beskrivning av betalningskedjan, förklaring till överföringen, huruvida han kommer att mottaga fler överföring från samma person igen och i sådana fall vilket belopp det kommer att röra sig om. Ni vet, sådana regler som gäller för oss andra.

Han har väl givetvis förvarnat banken och haft en diskussion med dem innan han startade insamlingen!
Citera
2020-12-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tycker det är bra på en nivå. Pojkarna är värda all hjälp de kan få. Men det blir orättvist. Alla offer har inte samma hjälp. Samt GMs advokat får ett argument att sänka skadeståndskraven.

Sen gör Balif det här för han är god människa eller för han vill vinna politiska poänger? Säkert delvis ja på båda påståendena.

Precis som alla andra i åsiktskorridoren.... alla, verkligen ALLA politiker mfl gör det som gynnar dom och deras parti. Punkt.

Tror du Stefan Röfv’en valde bort Almedalsveckan och istället reste runt till alla ”utanförskapsområden” i Sverige, för att han bryr sig nämnvärt om de boende där? Knappast, det räddade hans valseger! 85% av rösterna fr ex Rinkeby,Tensta gick till Sossarna.

Lite vallöften där kanske, som rörde anhöriginvandring, flerbarnstillägg, ökad bidragsgivning mm.

Ett jäkla hyckleri från allt och alla. Hanif handlar iaf för en god sak. Oavsett agenda.
Citera
2020-12-08, 11:36
Medlem
JBernards avatar
Bra gjort av Hanif!

Jag slängde iväg några spänn igår för att visa min sympati med offren. Fy fan vilka vidrigheter det sker i Sverige nu för tiden.
Citera
2020-12-08, 12:06
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Moderaterna ångrar nog ganska kraftigt att de fick honom att lämna partiet nu.

Detta var en nyhet minsann! När lämnade han partiet?
Citera
2020-12-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Hanif Bali är intelligent. En del av pengarna åker säkert i fickan men han har i alla fall gjort en fantastisk insats.
Det tror jag inte . Du utgår från dig själv antar jag.
Citera
2020-12-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacterial
Tycker du ska ta tag och starta den där fonden för alla brottsoffer med dina magiska krafter istället för att argumentera medelst denna mot nåt bra som annan person åstadkommit. Du kan även passa på att skapa fred på jord när du är i farten.

Halif, som politiker, jobbar med att förbättra världen inte jag.
Citera
2020-12-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Precis som alla andra i åsiktskorridoren.... alla, verkligen ALLA politiker mfl gör det som gynnar dom och deras parti. Punkt.

Tror du Stefan Röfv’en valde bort Almedalsveckan och istället reste runt till alla ”utanförskapsområden” i Sverige, för att han bryr sig nämnvärt om de boende där? Knappast, det räddade hans valseger! 85% av rösterna fr ex Rinkeby,Tensta gick till Sossarna.

Lite vallöften där kanske, som rörde anhöriginvandring, flerbarnstillägg, ökad bidragsgivning mm.

Ett jäkla hyckleri från allt och alla. Hanif handlar iaf för en god sak. Oavsett agenda.

Jag tror Halif skulle vinna mer och fler röster om han 1 Ger en del till pojkarna 2 Resten till en brottsofferfond. Nu blir det bang en stund sen glömmer folk.
Citera
2020-12-08, 12:46
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Detta var en nyhet minsann! När lämnade han partiet?

My bad. Vad är hans roll i moderaterna? Administrativ? Blev han inte uppsagd från riksdagen pga sin tilltals tone?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in