2020-12-08, 09:02
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Snyggt jobbat av honom!

Meanwhile, hatet från svenska vänstern:

Jag har ett förslag till en ny insamling på Twitter (Har inget eget konto).

Denna vänsterförstörda Loan saknar all verklighetsförankring med sin argumentation ”att agera i det fördolda” eller hur hen nu beskrev det. Jag tror faktiskt att hen behöver få en ny vinkling av verkligheten än den förvridna hen idag får ta del av pga selektiv information från sina vänsterkamrater.

Mitt förslag är;
- Starta en insamling till Loan

Kraven för att hen skall få pengarna är följande;
- Hen skall gå med som medlem i något av våra högerpartier - (M), (Kd), (SD)
- Medverka kontinuerligt i partiet på lokal, kommunal nivå
- Undvika att bli utesluten pga aggressiv argumentation, lyssna hellre för att lära än att försöka domdera
- Skriva positivt om sina erfarenheter på Twitter, dvs ärligt kring de (få?) ämnen som hen förhoppningsvis lyckas ta till sig.

När hen efter en viss utsatt tid lyckats med detta (1/2 år?) får hen pengarna. Tror ni detta skulle fungera som ett sätt att börja överbrygga hennes politiska vakuum?

Edit: Om inte Loan klarar av denna prövning utan vill fortsätta röka under fläkten istället så kan potten sparas till nästa vänsterblivna kandidat. Tillslut dyker det nog upp någon som faktiskt klarar av att ta till sig fakta och sanning som ligger utanför vänsterns bubbla. Och potten skulle ju kunna växa till sig rejält, inte ens en vänstermänniska skulle kunna motstå.
Senast redigerad av calmsolution 2020-12-08 kl. 09:07.
Citera
2020-12-08, 09:08
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Kvinnor våldtas dagligen men där förekommer mej veterligen inga insamlingar.

Saker existerar även om du inte känner till dem. Vad har det med Balis insamling att göra?

Citat:
Varför behöver manliga våldtäktsoffer pengar från främlingar men inte dom kvinnliga?

Det är ingen som har hävdat det förutom du. Om du anser det, så får du väl framföra argumenten. Men vad har det med Balis insamling att göra?

Citat:
Jag förringar inte det dessa killar blivit utsatta för.
Det är rent horribelt och jag hoppas verkligen att dom kan ta sej ur det här och kunna leva ett normalt liv framöver.

Jaha.

Citat:
Men som sagt våldtagna kvinnor blir ifrågasatta "för dom ljuger ju så ofta", får frågor om klädsel, tidigare sexuella erfarenheter, berusningsgrad, sa hon verkligen tydligt nej osv.

Nu vet vi alla att du är så full av skit att det sprutar ur varje hål på dig, men du får gärna motbevisa oss genom att länka till ett fall där en kvinnor bevisligen har torterats under lång tid, men ändå blivit ifrågasatta av Bali. Länka.

Citat:
Kvinnor får också höra att dom skall hålla sej hemma, inte gå på vissa ställen, inte dricka alkohol och allt möjligt idiotiskt.

Har Bali sagt det? Länka.

Citat:
Hanif Bali är en jäkla hycklare precis som så många andra.
Jag är dessutom övertygad om att insamlingen är ett beräknat sätt för honom att försöka rädda sitt anseende som blivit väl nedfläckat på sistone.

Du är inte bara en hycklare, utan sprängfylld med skit. Att du hycklar gör ingen annan till hycklare. Du tror att din projicering är en magisk kraft och att andra får dina vidriga egenskaper endast genom att du intalar dig att de har det. Men bara för att du är mänskligt avskräde, mänsklighetens bottenslask, innebär inte att alla andra är som du.
Senast redigerad av Europe 2020-12-08 kl. 09:21.
Citera
2020-12-08, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Nej det är inget obstinat gnäll.
Jag kom med en genuin fråga.
Naturligtvis visste jag att sådana som du inte kan låta bli att få ont i fittan om någon inte tycker exakt som du.

Den absoluta majoriteten av våldtäktsoffer är kvinnor men det skiter du och dina gelikar i.
Så fort det gäller snoppbärare som blir utsatta ställs noll kritiska frågor, ingen tvivlar på deras berättelser, blir inte heller utfrågade om tidigare sexuella utsvävningar m.m.

Missförstå mej inte jag anser att ingen skall behövs genomlida det, varken manliga eller kvinnliga utsatta.

Först och främst så är det inte majoriteten kvinnor som blir våldtagna utan män i fängelse är mer utsatta än kvinnor som går ute på gatorna. Men sen sitta och tävla över vem som har majoritet är patetiskt när det handlar om dom alla som offer, hur det hände och vart är enbart beroende på situationen.

Men att komma och påstå att det aldrig har vart en insamling för kvinnor som råkat illa ut eller offret är att ljuga.

Vi behöver bara kolla Facebook och deras insamlingar till diverse föreningar/hjälp till kvinnor, diverse stödfonder bla bla bla.

Så, Hani samlar in pengar till offrens och du grinar över att ingen startar en insamling till kvinnliga offer när det har gjorts en miljon gånger om?

Kan vi inte vara låta någon göra något fint i samhälle utan att det gnällas? Ja, jag hade sagt att du gnäller fall du hade påpekat att man samlade in pengar till kvinnor och lämna män bakom.

Sen gillar jag hur du ska äta kakan och behålla den. "VARFÖR BRYR FOLK SIG OM MÄN KVINNOR ÄR MER OFFER ALLA BARA TROR PÅ MÄN OCH ATT KVINNOR LJUGER GE PENGAR TILL KVINNORNA FÖR MAN ÄR INTE RIKTIGA OFFER....amen missförstå mig inte! Jag tycker ingen ska bli utsatt".

Citera
2020-12-08, 09:37
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vi gör det hela tiden. Men det kommer leda till spänningar i samhället. Den här strängen är väl bevis för det. Sen GM i det här fallet försvarar sig med att BO får en massa pengar. Det får kanske fler möjliga GM att tänka samma sak och bortförklara sina handlingar på samma sätt.

Men jag vill se om försvarsadvokaterna kommer argumentera för lägre skadestånd nu.

Vi har ett polariserat samhälle sedan länge-så att debattera genom att slå in öppna dörrar är rätt meningslöst.

Vad jag reagerar på är att du enligt ditt argumenterande i tråden tycks tänka är att man inte kan hjälpa en person då det skulle vara "orättvist" för andra utsatta. Bättre att ingen får hjälp än bara ett fåtal tycks du mena. Det är såklart helt galet resonerat..
(Rätta stavfel.)
Citera
2020-12-08, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacterial
Vi har ett polariserat samhälle sedan länge-så att debattera genom att slå in öppna dörrar är rätt meningslöst.

Vad jag reagerar på är att du enligt ditt argumenterande i tråden tycks tänka är att man inte kan hjälpa en person då det skulle vara "orättvist" för andra utsatta. Bättre att ingen får hjälp än bara ett fåtal tycks du mena. Det är såklart helt galet resonerat..
(Rätta stavfel.)

För samhället i stort är det väl bättre att Hanif startar en fond för "alla" brottsoffer. Sen ska man komma i håg att svenska skadestånd är delvis relativt låga för att man får hjälp av samhället när man är skadad. Sådant brottsoffer i USA får betala själva.

Självklart ska man få hjälpa vem man vill. Men det går att göra det smartare och jag kan tänka mig att GM nu får betala mindre pengar.
Citera
2020-12-08, 10:02
Medlem
Gwildors avatar
Uppfriskande att se Hanifs svar till de som gnäller på honom.. Vi behöver verkligen fler sådana här rakryggade politiker
Citera
2020-12-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain

Vi behöver bara kolla Facebook och deras insamlingar till diverse föreningar/hjälp till kvinnor, diverse stödfonder bla bla bla.

När man påpekar att män tenderar att få mindre hjälp av samhället brukar motargumentet vara;
"Män får väl skapa sina egna insamlingar/föreningar"

You cant win I guess...

Btw Hanif startade inte insamlingen för att det var manliga BO. Killarna var Hanif-fans, och deras vänner tog kontakt med Hanif, därför blev han emotionellt involverad. Han hade givetvist startat en insamling om BO var kvinnor.
Citera
2020-12-08, 10:28
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
För samhället i stort är det väl bättre att Hanif startar en fond för "alla" brottsoffer. Sen ska man komma i håg att svenska skadestånd är delvis relativt låga för att man får hjälp av samhället när man är skadad. Sådant brottsoffer i USA får betala själva.

Självklart ska man få hjälpa vem man vill. Men det går att göra det smartare och jag kan tänka mig att GM nu får betala mindre pengar.
Tycker du ska ta tag och starta den där fonden för alla brottsoffer med dina magiska krafter istället för att argumentera medelst denna mot nåt bra som annan person åstadkommit. Du kan även passa på att skapa fred på jord när du är i farten.
Citera
2020-12-08, 10:45
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Jag är mest förvånad att Hanif kan göra en sådan grej utan att hans bank får skrämselhicka och kräver honom på en förteckning över de senaste två årens swishöverföringar komplett med avsändarens namn och adress, yrke och deklarerad inkomst, 3 månaders kontoutdrag, beskrivning av betalningskedjan, förklaring till överföringen, huruvida han kommer att mottaga fler överföring från samma person igen och i sådana fall vilket belopp det kommer att röra sig om. Ni vet, sådana regler som gäller för oss andra.
Citera
2020-12-08, 10:49
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Jättebra gjort!
Vänstern vill gärna osynliggöra denna typ av brottsoffer då det går emot deras världsbild där "den vita mannen" är förtryckaren med kvinnorna och invandrarna som offer.
Citera
2020-12-08, 11:03
Medlem
Peyotedudes avatar
Moderaterna ångrar nog ganska kraftigt att de fick honom att lämna partiet nu.
Citera
2020-12-08, 11:17
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Daniel Riazat (V) (nu raderade) kommentar:

Citat:
Det är grymt bra! Men en fascist blir inte mindre fascist av fin handling.

Man förstår Riazats upprörda känslor. Godhet är ju något som traditionellt förknippas med kommunism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in