Citat:
Ursprungligen postat av
CokeLaRock
Absolut inte. Folk får göra precis va de vill med sina pengar, problemet gör är att en politiker i Sveriges andra största parti tar detta initiativet, godtyckligt. Varför inte starta en fond där folk får skänka pengar där brottsoffer kan solidariskt få utökade skadestånd? Varför välja just dessa pojkar? För att de helt enkelt handlat om ett mediajippo. Jag har inget emot att folk får utökade skadestånd av välvilliga medborgare, vad jag har emot är att Hanif Bali som den mediakåta Neo-conenen godtycklig väljer ut vissa brottsoffer medan han skiter i andra. Hur tror du brottsoffer i exakt samma position känner sig? Retorik fråga.
Kan man tänka sig att denna gärning skulle kunna fungera som inspiration för andra politiker att ta likadana initiativ (fast för de offer de personligen ömmar för), istället för att skapa dålig stämning för att Hanif inte hjälper alla offer som existerar?
Jag tänker att de brottsoffer som inte fick ta del av denna insamling inte heller hade fått ett öre mer om Hanif aldrig startat insamlingen från första början. Ingen gagnas av att ingen tar personliga initiativ, inte sant?