2020-12-07, 18:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Skämtar dom eller? 300gb kvar att installera spel på, Operativsystemet tar upp 340gb!?

Skulle föra över lite spel från ps4an och sparfiler, hann bocka i 3 spel innan varningen om full hdd kom upp.

Visst att man kan köpa en extern SSD, men vafan kom igen nu Sony...

Har för mig att extern hårddisk inte funkar på PS5 men jag kan ha missuppfattat det, men ja det är pissigt och det där facket för en extra intern hårddisk är för tillfället avstängd då det inte finns några godkända hårddiskar på marknaden
Citera
2020-12-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Har för mig att extern hårddisk inte funkar på PS5 men jag kan ha missuppfattat det, men ja det är pissigt och det där facket för en extra intern hårddisk är för tillfället avstängd då det inte finns några godkända hårddiskar på marknaden

Går jag in under lagring har jag:
Spel och appar: 94gb (har fifa och nhl installerat bara)
Mediegalleri : 0
Sparade data : 7gb
Annan : 301 gb

Storlek: 667gb
Ledig utrymme: 264gb

Jag klickade i tre stycken spel när jag skulle föra över från ps4an, det känns som dom spelen hamnat under "Annan" på något vänster, jag kan inte se dom spelen över huvud taget, är verkligen OS:et på 301 gb?

Edit: nåt har gått snett vid överföringen av filerna från ps4an, nu åkte "annat" ner till 20gb.
Men när man kollar bilder så ska den "bara" vara på 6gb nyformaterad och klar.
Senast redigerad av Azper 2020-12-07 kl. 18:55.
Citera
2020-12-07, 20:04
Medlem
Någon som beställt Ps5 från ebay? Vad finns det för nackdelar med en PS5 från ett annat land?
Senast redigerad av Propalajne 2020-12-07 kl. 20:14.
Citera
2020-12-08, 14:37
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Extern disk funkar inte med PS5 spelen men bakåtkompatibla PS4 spel mig veterligen. Sen kanske man måste föra över dom till interna SSD för att spela de. Sämre koll på det, men man ska kunna lagra PS4 spel externt men inte PS5 spel som next gen Miles Morales, Demon's Souls osv.
Citera
2020-12-08, 14:46
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propalajne
Någon som beställt Ps5 från ebay? Vad finns det för nackdelar med en PS5 från ett annat land?

Finns en risk att du blir lurad, jag skulle inte beställa från utlandet med tanke på hur mycket pengar det rör sig om. Amazon är nog säkrare, men tänk på att inte beställa från England där de har ett annat eluttag.
Citera
2020-12-08, 14:50
Medlem
Finns det något sätt som man kan beställa ps5 till Sverige nu när allt är fullbokat?
Citera
2020-12-08, 15:40
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanactor
Finns det något sätt som man kan beställa ps5 till Sverige nu när allt är fullbokat?

Scalpers om du vill betala mer än dubbla priset, sen får man välja om man vill stödja den skitsmutsiga 'branschen', hade aldrig gjort det själv. Samt tycka det är värt priset för de spel som finns ute just nu, personligen bara ett spel som gör, Demon's Souls som stort fan av serien o From Soft.
Citera
2020-12-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Finns en risk att du blir lurad, jag skulle inte beställa från utlandet med tanke på hur mycket pengar det rör sig om. Amazon är nog säkrare, men tänk på att inte beställa från England där de har ett annat eluttag.

Ebay erbjuder money back, vilket innebär att om produkten säljaren påstås sälja visa sig vara något annat så får man pengarna tillbaka. Jag tänkte mer på garanti osv. Finns det inte adaptrar för eluttaget? Det borde inte vara några konstigheter att lösa väl?
Citera
2020-12-08, 18:50
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propalajne
Ebay erbjuder money back, vilket innebär att om produkten säljaren påstås sälja visa sig vara något annat så får man pengarna tillbaka. Jag tänkte mer på garanti osv. Finns det inte adaptrar för eluttaget? Det borde inte vara några konstigheter att lösa väl?

Behöver ingen adapter bara köra en annan kabel, samma kabelstandard som till PS4, Xbox One X m.m den som ser ut som en 8 i ena änden.
Citera
2020-12-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefanactor

Förhoppningsvis så kommer det fler konsoler till Sverige lagom till att man får det levererat till julen.
I USA, som förvisso är en större marknad, säljs konsoler ute i vissa butiker, gäller dock att man är snabb som attans. Amazon som trots allt är den största återförsäljaren i världen (nödvändigtvis inte i Sverige då det är nytt), har endast haft två säljtillfällen om jag inte har helt fel så inte helt otänkbart att de kommer ha fler konsoler.

Håller tummarna för att du får en konsol snart.
Citera
2020-12-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Scalpers om du vill betala mer än dubbla priset, sen får man välja om man vill stödja den skitsmutsiga 'branschen', hade aldrig gjort det själv. Samt tycka det är värt priset för de spel som finns ute just nu, personligen bara ett spel som gör, Demon's Souls som stort fan av serien o From Soft.

Frågar du Nokthal så kan han säkert fixa fram ett par tre PS5or för 800kr styck på Tradera.
Citera
2020-12-08, 20:09
Medlem
Fick tag på 4 st idag från en kontakt på Elgiganten vilka priser kan man ta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in