2020-12-05, 18:31
Medlem
Fick min ps5 den första december och gått igenom den hur bra den är och jag kan säga er att ni lär
inte bli missnöjda med konsolen för den är 100 gånger bättre än ps4 pro på allt. Hård körde Last of us 2
och Days Gone plus RDR2 i flera timmar utan att konsolen blev varm och börja väsnas. Min ps5 är totalt
knäpp tyst tack o lov, testat gå fram efter några timmar och sätta örat vid maskinen och fortfarande
inte ett ljud alls så Sony har lyckats göra den knäpp tyst även kall. Bra jobbat Sony !

Nu är enda minuset att ssd är lite för liten för efter typ 11-12 spel är den full och därför undrar jag vilken
ssd disk på 1 tb rekommenderar ni att ha till ps5an där man kan lagra 4an spel ?
Citera
2020-12-05, 20:05
Medlem
Sista uppdateringen på min är att den skickats vidare från Jönköping 20.51 igår, efter det ingen uppdatering. Någon som vet var nästa uppdatering bör vara för paket som ska långt norrut?
Citera
2020-12-05, 23:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Assasin's Creed Valhalla även i "gold edition" och "ultimate edition".
Vad får man med dessa två?

Edit: Hittade svaret här - https://www.gfinityesports.com/article/4349/assassins-creed-valhalla-collectors-edition-ultimate-gold-standard
Citera
2020-12-05, 23:55
Medlem
Loveflowers avatar
Köpte min den 20 november på amazon lite segt att dom inte gått ut med något datum ännu. Men fick ju ett bra pris så ska inte klaga. 4275kr för digitala och 50kr extra för expressfrakt. Får hoppas den kommer inom 2-3 veckor senast.
Citera
2020-12-06, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Min sjunde faktiskt. Fyra från återförsäljare och tre hittills från Tradera. Kostat mig än så länge ungefär 26 000.

Nu vet jag inte vilken version du köper men du har alltså köpt 4st från återförsäljare.
Om det är den utan disc så har du alltså 20.000kr ut där. Sen påstår du alltså att du köpt dem andra 3 på tradera för 2.000kr styck.

Låter väldigt troligt.
Citera
2020-12-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveflower
Köpte min den 20 november på amazon lite segt att dom inte gått ut med något datum ännu. Men fick ju ett bra pris så ska inte klaga. 4275kr för digitala och 50kr extra för expressfrakt. Får hoppas den kommer inom 2-3 veckor senast.

Hur lyckades du få den för ett rabatterat pris? Har sett flera på Sweclockers som också har skärmdumpar för det priset, eller 5200-5300 för standard edition. Kostade det fullt pris när du lade produkten i varukorgen och sen ändrades priset?

Citat:
Ursprungligen postat av South
Nu vet jag inte vilken version du köper men du har alltså köpt 4st från återförsäljare.
Om det är den utan disc så har du alltså 20.000kr ut där. Sen påstår du alltså att du köpt dem andra 3 på tradera för 2.000kr styck.

Låter väldigt troligt.

Har aldrig sagt att jag har köpt för fullt pris från scalpers även om det kanske är det de trodde att det gick ut på. Som sagt, jag hyser inga sympatier för scalpers och än så länge har ingenting hänt.
Citera
2020-12-06, 11:43
Medlem
För er som väntar på leverans från Elgiganten, glöm inte att be om ett digitalt kvitto. I den så finns det ett unikt ID som ni kan spåra på deras hemsida för att se exakt när er leverans beräknas komma. Har märkt att den är betydligt mer tillförlitlig än att ta kontakt med deras kundsupport.

Nu bör förvisso samtliga leveranser från Elgiganten ha skickats ut vid det här laget men kan vara bra att veta framöver.
Citera
2020-12-06, 22:10
Medlem
von-Utfalls avatar
Vad är det för sjuka jävlar som hela tiden sätter ut annonser på bilder av konsolen/enbart kartongen med en disclaimer om att det är riktat mot botar? Det är ju ett sjukt störningsmoment för oss som letar på riktigt

Och riktigt dåligt av Sony att bara ha bakåtkompatibilitet för PS4-spel Så lät det inte förra året
Senast redigerad av von-Utfall 2020-12-06 kl. 22:13.
Citera
2020-12-07, 07:53
Medlem
Loveflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Hur lyckades du få den för ett rabatterat pris? Har sett flera på Sweclockers som också har skärmdumpar för det priset, eller 5200-5300 för standard edition. Kostade det fullt pris när du lade produkten i varukorgen och sen ändrades priset?

Sake
.

Den kostade 4275kr för den digitala och 6000kr för standard. Det är deras standard priser. Men ibland så gick den standarden upp för 5180kr eller 5200 typ som nån rea eller något eller om någon avbokat den så tror jag att den såldes igen rabbaterad. Fick således ingen rabbat på min digitala som kostade 4275kr.
Citera
2020-12-07, 11:57
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Glöm inte Östeuropa.

Cyberpunk ser riktigt bra ut och tycker våra polska vänner har stått emot woke-vågen bra. Visst är världen mångkulturell då den baseras på ett futuristiskt USA. Annars rätt fritt från det typiskt västerländska pk.

STALKER 2 är ett annat spel jag ser fram emot. Ryska utvecklare har jag för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=nltJZ0eYuuQ&t=0m31s

https://www.youtube.com/watch?v=fzLtF_PxbYw
Citera
2020-12-07, 16:56
Medlem
Loveflowers avatar
Kontaktade Amazon de som hade beställt sa de skulle leveras inom 10 arbetsdagar och att de skulle försöka att hinna med alla leveranser innan jul till de som bokat. Då de kanske kommer in många leveranser så kan de öppna bokningen igen så de gäller att hålla koll på amazon.se
Citera
2020-12-07, 18:22
Medlem
Skämtar dom eller? 300gb kvar att installera spel på, Operativsystemet tar upp 340gb!?

Skulle föra över lite spel från ps4an och sparfiler, hann bocka i 3 spel innan varningen om full hdd kom upp.

Visst att man kan köpa en extern SSD, men vafan kom igen nu Sony...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in