Citat:
Ursprungligen postat av
Avlans
Är det samma sak med Stjernstrand/Mortensen, att vinsterna kommer när andra rider?
Nathalie har ju sagt offentligt att hon inte rider så mycket (går att diskutera) för att hon inte anser sig rida bra.
Jag tycker att det är ganska jämnt fördelat. Nathalie är ju ingen oäven ryttare, hon är duktig. Men vill de få ut det lilla extra kanske de sätter upp Shane, Carlos eller någon annan toppryttare. Å andra sidan kan det ju vara så att vissa hästar går bättre med Nathalie eftersom hon känner dem utan och innan.
Nathalie har en segerprocent som ryttare på 12%, Stjernstrand har en segerprocent som tränare på 14%, så det går lite bättre med andra ryttare. Det kan dock vara så att Nathalie oftare rider när man på förhand inte har några större förhoppningar.
Många faktorer att räkna in ...