2020-12-07, 14:22
  #697
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Jag hade en kompis som ruinerades på Täby Galopp åren innan de stängde.
Det var ju han som spelade upp sina pengar själv men se upp...

Ja, så kan det gå. Jag har klarat mig 25 år utan att gå bankrutt. Hoppas på några år till.

Fördelen med att spela på galopp i Sverige om man har problem med spel är att det tar längre tid att hamna på botten. Det är ju sällan mer än två gånger i veckan. Och gör man som din vän och håller sig till en bana tar det ännu längre tid. Om den nu är någon tröst.

Tänk dig att vara fast på trav - med tävlingar morgon, förmiddag, lunch, eftermiddag och kväll.
Citera
2020-12-07, 14:29
  #698
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Men så är ju Shane en klass för sig. 😉

Ja, så är det förstås!

Har vunnit fina pengar Shane, han ger ofta glada odds.
Citera
2020-12-08, 07:07
  #699
Bannlyst
På lördag får vi se Patrik Sandin i sadeln igen. Tyvärr blir det nog svårt att vinna den här gången också. Dudhsagar vinner nog det löpet. Om inte Loki rinner undan i ledningen. Det är ju såna tider nu ...
Citera
2020-12-08, 09:23
  #700
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
På lördag får vi se Patrik Sandin i sadeln igen. Tyvärr blir det nog svårt att vinna den här gången också. Dudhsagar vinner nog det löpet. Om inte Loki rinner undan i ledningen. Det är ju såna tider nu ...

Ligger han inte i hårdträning och äter nyttigt? Stackarn måste ju få vinna när han för avstå livets goda. Heja Patrik!!!
Citera
2020-12-08, 09:25
  #701
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det har jag också funderat på ... Hon bommar nästan alltid starten, trots att hon är en av de mest erfarna ryttarna. Därför är det extra intressant när hon sätter upp andra ryttare, då blir det ofta seger.

Är det samma sak med Stjernstrand/Mortensen, att vinsterna kommer när andra rider?

Nathalie har ju sagt offentligt att hon inte rider så mycket (går att diskutera) för att hon inte anser sig rida bra.
Citera
2020-12-08, 09:26
  #702
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Jag hade en kompis som ruinerades på Täby Galopp åren innan de stängde.
Det var ju han som spelade upp sina pengar själv men se upp...

Men sporten blir inte mindre intressant för det. Jag spelar inte mycket själv utan ser det sportsliga som det roliga även om ekonomifaktorn är spännande.
Citera
2020-12-08, 10:51
  #703
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Ligger han inte i hårdträning och äter nyttigt? Stackarn måste ju få vinna när han för avstå livets goda. Heja Patrik!!!

Förr eller senare vinner han! Hans egen Philadelphia, som ju är den har rider, tycker jag står lite väl hårt inne för tillfället, men han kommer förstås att droppa i handicap med tiden. Hoppas att Patrik får chansen på andra hästar, om han vill. Då kan det blir en fullträff redan i vinter. Vill håller tummarna!
Citera
2020-12-08, 11:22
  #704
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Är det samma sak med Stjernstrand/Mortensen, att vinsterna kommer när andra rider?

Nathalie har ju sagt offentligt att hon inte rider så mycket (går att diskutera) för att hon inte anser sig rida bra.

Jag tycker att det är ganska jämnt fördelat. Nathalie är ju ingen oäven ryttare, hon är duktig. Men vill de få ut det lilla extra kanske de sätter upp Shane, Carlos eller någon annan toppryttare. Å andra sidan kan det ju vara så att vissa hästar går bättre med Nathalie eftersom hon känner dem utan och innan.

Nathalie har en segerprocent som ryttare på 12%, Stjernstrand har en segerprocent som tränare på 14%, så det går lite bättre med andra ryttare. Det kan dock vara så att Nathalie oftare rider när man på förhand inte har några större förhoppningar.

Många faktorer att räkna in ...
Citera
2020-12-09, 15:53
  #705
Bannlyst
Varför lär sig inte utländska ryttare sig svenska/norska/danska? Flera av dem är ju permanent bosatta i Skandinavien, har bott här i många år.

Och varför lär sig ingen inom galoppen sig spanska eller portugisiska, så att vi slipper intervjuer på stapplande engelska från både ryttare och intervjuare?

SG kan betala språkkurser för Anna Thelander och David Crona.
Citera
2020-12-09, 17:10
  #706
Bannlyst
Önskar god lycka till Malva Blademo när hon nu blir lärling. Men med en lägsta ridvikt på 55 kg kan det nog ibland bli lite tufft att få ritter. I och för sig finns det ju inte så många lärlingar just nu, så det kanske ordnar sig. Men titta på Cornelia som kan rida myggvikter. Då får man många chanser. Malva har i alla fall valt rätt årstid för att påbörja lärlingstiden. Lärlingar tycks vinna mer på vintertunga banor.

Förr i tiden var lägsta ridvikt för lärlingar 42 kg. Malle har berättat att hon ridit det.
Citera
2020-12-09, 18:58
  #707
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Varför lär sig inte utländska ryttare sig svenska/norska/danska? Flera av dem är ju permanent bosatta i Skandinavien, har bott här i många år.

Och varför lär sig ingen inom galoppen sig spanska eller portugisiska, så att vi slipper intervjuer på stapplande engelska från både ryttare och intervjuare?

SG kan betala språkkurser för Anna Thelander och David Crona.

David Crona pratar spanska. Han har kallat in de till galoppdomstolen på spanska flertalet gånger. Gustavo Solis tex, varför rider inte han löp längre?
Citera
2020-12-09, 19:20
  #708
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
David Crona pratar spanska. Han har kallat in de till galoppdomstolen på spanska flertalet gånger. Gustavo Solis tex, varför rider inte han löp längre?

Det låter bra. Då borde han kunna intervjua på spanska och översatta för lyssnarna/tittarna.

Gustavo har väl bara ridit sporadiskt sedan 2013. Gjorde comeback i fjol efter två års paus. I år inga ritter alls. Han har kanske svårt att hålla vikten? Det är jobbigt det där ... Och så ska man hålla sig i toppform också. Det sliter. Då är det nog lugnare att bara träningsjobba hästar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in