2020-12-07, 19:50
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Ja eller hur???? Tycker mycket med detta försvinnande är olustigt.
Det sägs att 4-6 killar kollar film och dricker öl.
Inte speciellt påverkade!
Ändå lämnar Mattias utan både jacka, skor mobil mm? Varför om han inte är påverkad?

Varför springa runt i området i nästan en timma för att sedan knacka på och vill ha ett glas att dricka????? Ej påverkad?

Skriker på hjälp???
Om han inte är påverkad vad har då hänt för att behöva skrika på hjälp?

Vad hände på festen egentligen?
Någonting är skumt?
Mycket som inte stämmer?
Varför inte bara plocka in de som var på festen och pressa på svar????

Tror tyvärr någonting hände på festen.

Tror också det. 4-5 pers är för det 1:a inte en fest väl? Kanske ngt han sa till mamman: ”filmkväll, vi är 5 personer..”
Citera
2020-12-07, 19:54
Medlem
cordelias avatar
Här var festen https://goo.gl/maps/mYVsBudzmJnrjfd47
Citera
2020-12-07, 19:56
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
OBS!!

Att brorsorna har dåligt förhållande eller slåss ofta med såg och spruckna ögonbryn är än så länge bara en trådsanning.

Det är en användare utan något som helst belägg som har sagt det här. Inget annat pekar mot det.

Ett flertal vittnesmål om att Mattias har knackat på / ryckt i dörrar. Varför har det här inte bekräftats av polisen ännu? Eller i alla fall att såna uppgifter finns. Polisen är väldigt tystlåtna i detta ärende.

Det enda som framkommit från modern och polisen är egentligen att han lämnade "festen" (jag skulle kalla det grabbkväll) ca: 00:30. Att Mattias var försvunnen upptäcktes efter att Dennis kom hem varpå de gick ut för att leta efter Mattias och hörde någon ropa på hjälp. Någon har sprungit omkring på Smalspåret, om det är fysiska vittnen eller kameror vet vi inte. Utan det är där han sägs ha setts sista gången enligt modern. Eventuellt ska han ha varit påverkad.

Mer än så vet vi icke initierade Flaschbackare inte. Allt annat som sägs bör tas med en nypa salt innan det är bekräftat även vi självklart ska fortsätta spekulera.

Det är typ det vi vet från familjen och polisens sida.
Citera
2020-12-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ja eller hur???? Tycker mycket med detta försvinnande är olustigt.
Det sägs att 4-6 killar kollar film och dricker öl.
Inte speciellt påverkade!
Ändå lämnar Mattias utan både jacka, skor mobil mm? Varför om han inte är påverkad?

Varför springa runt i området i nästan en timma för att sedan knacka på och vill ha ett glas att dricka????? Ej påverkad?

Skriker på hjälp???
Om han inte är påverkad vad har då hänt för att behöva skrika på hjälp?

Vad hände på festen egentligen?
Någonting är skumt?
Mycket som inte stämmer?
Varför inte bara plocka in de som var på festen och pressa på svar????

Tror tyvärr någonting hände på festen.

Naturligtvis har samtliga som deltog i festen redan "plockats in" och hörts av polisen. Helt klart har polisen vid det här laget en klar bild av vad som hänt. Inom något dygn får också allmänheten veta.
Citera
2020-12-07, 20:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Vad är det för idioter som stänger dörren när en ensam pojke utan kläder knackar på kl 02.00 på natten och frågar efter ett glas? Vatten?
Hade ALDRIG stängt dörren utan frågat vad som hänt och hjälpt till.
Ensam pojke mitt i natten utan kläder!!!!!!
Hoppas verkligen berörda personer skäms och känner skam.
Den dagen de behöver hjälp kan de knappast ta för givet att folk vill hjälpa dom!
Fruktansvärt hemskt vad världen är på väg! Inte ens hjälpa ett barn!!!!
Förstår absolut om det kommit en grupp ungdomar och de beter sig stökigt osv men en ensam kille????? Utan kläder????!
Hur tänker man som vuxen då när man stänger dörren? Nu är han försvunnen.
Hoppas de inte kan sova om nätterna

Om det gått till på det sättet känner de säkert skam. Man kan ju åtminstone ringa till polisen om man är för skraj för att öppna mitt i natten. För honom utan mobil och frös var det kanske enda chansen att få hjälp.
Citera
2020-12-07, 20:00
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Bra. Vilken fin människa du är. Hade med gärna velat leta men kan inte då jag är ensam med barn och ingen familj som kan avlasta. Bor dessutom en lång bit ifrån.
Verkligen fint! Önskar jag också kunde åka!
Citera
2020-12-07, 20:01
Medlem
cordelias avatar
Replösa där man hörde skrik https://goo.gl/maps/mYVsBudzmJnrjfd47
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Tycker skrik på hjälp låter jäkligt skumt med tanke på att polisen tidigt sa att de inte misstänker brott. Hade han ramlat eller fastnat i något så pass nära så att han hörts ropa på hjälp törs jag påstå att han vore återfunnen, det är inte Abisko nationalpark vi talar om.

Det jag hörde under min sökinsats så var skriket förknippat med en bil som någon skulle hoppat ut ur, detta var kontrollerats av polisen , och tydligen inte relevant för försvinnandet.

Jag gjorde 13 timmar under söndagsdygnet och sökte bl.a i närheten av där festen var ,och vi sökte av ordentligt , ( är Hemvärnsman) Även ett skogsområde norr om Ljungby ut mot E4/ riksväg 25, . Att han gömmer sig ute finner jag otroligt. då det är väldigt blött i markerna
Citera
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ja känns lite konstigt om man beter sig så i den åldern. Vet att pojkar som är syskon kan puckla på varandra men borde inte det upphört vid nästan 18-års ålder? Om inte, och om de slåss våldsamt borde inte mamman försökt ta hjälp med detta isf? Om det nu är så allvarligt som vissa antyder? Säga att de ”misshandlar varandra grovt” är i min värld mycket illa. Det låter inte bra isf.

Som sagt flertalet av smällarna jag fått av min syrra som ung syns dom har brorsornas ansikten har inte minsta skavank i form av ens det minsta ärr vilket man borde få åtminstone vid ett spräckt ögonbryn, jag gissar att det möjligtvis handlar om "öm" syskonkärlek med kanske något småbråk. Våldsamma slagsmål känns uteslutet för min del.
Citera
2020-12-07, 20:02
Medlem
Citat:
Vad är det för idioter som stänger dörren när en ensam pojke utan kläder knackar på kl 02.00 på natten och frågar efter ett glas? Vatten?
Hade ALDRIG stängt dörren utan frågat vad som hänt och hjälpt till.
Ensam pojke mitt i natten utan kläder!!!!!!
Hoppas verkligen berörda personer skäms och känner skam.
Den dagen de behöver hjälp kan de knappast ta för givet att folk vill hjälpa dom!
Fruktansvärt hemskt vad världen är på väg! Inte ens hjälpa ett barn!!!!
Förstår absolut om det kommit en grupp ungdomar och de beter sig stökigt osv men en ensam kille????? Utan kläder????!
Hur tänker man som vuxen då när man stänger dörren? Nu är han försvunnen.
Hoppas de inte kan sova om nätterna

Ofattbart och skrämmande. Det gör mig väldigt ledsen..Mattias mamma och jag var barndomsvänner. Jag vet vilken omtänksam och fin människa hon är. Hon hade öppnat dörren och aldrig låtit ett barn/ tonåring försvinna ut i natten..Fy fan för såna människor.
Citera
2020-12-07, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om det gått till på det sättet känner de säkert skam. Man kan ju åtminstone ringa till polisen om man är för skraj för att öppna mitt i natten. För honom utan mobil och frös var det kanske enda chansen att få hjälp.

Tror tyvärr inte dom gör det. Tydligen är det inte en snäll/bra person som bor i det huset som öppnade när han knackade.
Synd att han inte valde ett annat hus.
Citera
2020-12-07, 20:03
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Det jag hörde under min sökinsats så var skriket förknippat med en bil som någon skulle hoppat ut ur, detta var kontrollerats av polisen , och tydligen inte relevant för försvinnandet.

Jag gjorde 13 timmar under söndagsdygnet och sökte bl.a i närheten av där festen var ,och vi sökte av ordentligt , ( är Hemvärnsman) Även ett skogsområde norr om Ljungby ut mot E4/ riksväg 25, . Att han gömmer sig ute finner jag otroligt. då det är väldigt blött i markerna

Vad finns det för bedömning av orsaken till att han stack iväg på det här sättet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in