2020-12-07, 20:06
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssecajabe
Tror tyvärr inte dom gör det. Tydligen är det inte en snäll/bra person som bor i det huset som öppnade när han knackade.
Synd att han inte valde ett annat hus.

Oj oj oj...
Han skulle knackat på fler hus. Löpt amok tills någon kom till och hjälpte han.
Citera
2020-12-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Vad finns det för bedömning av orsaken till att han stack iväg på det här sättet?

Vi fick vissa obekräftade teorier
Kan och får inte gå ut med dessa
Citera
2020-12-07, 20:07
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ja. Iaf om han var väldigt berusad . Som jag antar att han var?

Om han var väldigt berusad ja... Det påstår folk att han inte var och om Mattias var väldigt berusad känns det som att Dennis och de övriga på grabbkvällen borde vart detsamma även om de kanske var det.

Fattar inte att vi inte kommit längre med vilka som var på grabbkvällen, vi vet att Mattias, Dennis och Lucas var där, vilka var dom andra? Vad var åldersspannet?
Citera
2020-12-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Som sagt flertalet av smällarna jag fått av min syrra som ung syns dom har brorsornas ansikten har inte minsta skavank i form av ens det minsta ärr vilket man borde få åtminstone vid ett spräckt ögonbryn, jag gissar att det möjligtvis handlar om "öm" syskonkärlek med kanske något småbråk. Våldsamma slagsmål känns uteslutet för min del.

Ja känns nästan så. Inte för att det går bra alltid att döma utifrån en bild men han ser väldigt ordentlig och städad ut. Får inte riktigt ihop bilden med att de skulle bete sig så, men som sagt svårt att döma utifrån en bild.
Citera
2020-12-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Oj oj oj...
Han skulle knackat på fler hus. Löpt amok tills någon kom till och hjälpte han.

Ja han borde nog gjort det.
Citera
2020-12-07, 20:19
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Vad finns det för bedömning av orsaken till att han stack iväg på det här sättet?
Det skulle jag också vilja veta.
Citera
2020-12-07, 20:20
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ja eller hur???? Tycker mycket med detta försvinnande är olustigt.
Det sägs att 4-6 killar kollar film och dricker öl.
Inte speciellt påverkade!
Ändå lämnar Mattias utan både jacka, skor mobil mm? Varför om han inte är påverkad?

Varför springa runt i området i nästan en timma för att sedan knacka på och vill ha ett glas att dricka????? Ej påverkad?

Skriker på hjälp???
Om han inte är påverkad vad har då hänt för att behöva skrika på hjälp?

Vad hände på festen egentligen?
Någonting är skumt?
Mycket som inte stämmer?
Varför inte bara plocka in de som var på festen och pressa på svar????

Tror tyvärr någonting hände på festen.

Sedan spårlöst försvunnen med en morsa som sagt att han kan ha "sprungit långt"... Varför skulle han ha "sprungit långt"? Jag kan springa långt men det är knappast något min morsa skulle sagt om jag försvann.

Att hon nu vittnar om skrik på hjälp känns även det konstigt, då det borde framkommit i den första efterlysningen. Känns som ganska relevant information hur man än vrider på det. Sen kanske det beror på polisen.

Det som stör mig mest är att han lämnat utan vare sig skor eller jacka. Har han hoppat i Lagan (ovanför dammen) tror jag att han hade hittats vid det här laget. Tror inte heller att man tar livet av sig vid denna typ av vattendrag då det ska mycket till för att ta livet av sig genom drunkning. Att hoppa från Västerbron är inte riktigt samma sak som att hoppa från två:an och upptäcka att vattnet är kallt. Det förklarar inte heller ropen på hjälp som mamman vittnat om.
Citera
2020-12-07, 20:21
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ja känns nästan så. Inte för att det går bra alltid att döma utifrån en bild men han ser väldigt ordentlig och städad ut. Får inte riktigt ihop bilden med att de skulle bete sig så, men som sagt svårt att döma utifrån en bild.
Jag har spanat runt lite på nätet. Är ganska bra på sånt och har pga mitt jobb en det erfarenhet av att bedöma människor. Det jag fått fram är att både killen som hade ”festen” och Mattias och Dennis framstår som väldigt välartade ungdomar. Välutbildade föräldrar osv. Sen vet vi ju ändå att det kan finnas droger i de miljöerna också. Och att vissa droger som ungdomar använder kan utlösa psykoser och akuta paranoida reaktioner. Skulle kunna vara en förklaring...
Citera
2020-12-07, 20:24
Medlem
Han är tyvärr nog död vid detta laget !
Citera
2020-12-07, 20:24
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gueenbyas
Ofattbart och skrämmande. Det gör mig väldigt ledsen..Mattias mamma och jag var barndomsvänner.

Betänk lasermannen... Hans första(?) offer nekades hjälp då vittne på plats vägrade riskera att bloda ner sin Volvo (betänk att detta var innan mobiltelefoner fanns).
Citera
2020-12-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Dom är väldigt lika.. kika på bilden deras farsa har på Facebook där de står brevid varandra, visserligen några år yngre men jag skulle inte se skillnad som utomstående.

Intressant. Om det hänt något brottsligt/olycka på festen som deltagarna vill dölja, då skulle den kvarvarande brodern kunna leka påverkad och springa på gatorna utan jacka, medan (eller efter) de andra forslade bort Mattias. Festdeltagarna kniper käft, och alla tror att Mattias ballat ur och trillat i ån. Kallhamrat och som hämtat ur en dålig tv-deckare, men tekniskt möjligt.

Dock känns en vanlig fylleolycka vid vatten som det mest sannolika just nu.
Citera
2020-12-07, 20:28
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOMAREN99
Han är tyvärr nog död vid detta laget !
Ja men hur och varför? Om han inte var berusad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in