2020-12-07, 18:22
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Dina två inlägg är talande nog för hur du vill släta över det hela. Du accepterar det du måste acceptera: FF har bott med en pedofil. Basta. Inget mer grävande. Punkt.

Och i brist på annat hackar du på tråden. Keep on. Eller gräv.

Du är en god representant för enfalden i tråden. Du framhärdar i att jag vill släta över men klara inte av att visa det utan upprepar dina fånigheter. Men visa gärna var jag skrivit att FF inte bott ihop med en pedofil. Är det någon som vill släta över är det du. Du vill inte att den tredje pedofilen avslöjas du vill inte att FFs relation till mördaren ska klarläggas undrar varför du inte vill det ?
Senast redigerad av gubbrora 2020-12-07 kl. 18:33. Anledning: Felskrivning
Citera
2020-12-07, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Slutligen begriper jag inte vad du menar med tvångsvärdegrund men du kan kanske berätta vilka som fått lämna och vilka politiker och partier du syftar på.
Med ”tvångsvärdegrund” menar jag rådande pk-doktrin där det är absolut förbjudet att kritisera feminism, HBTQ, invandring m.m. Narrativet låter oss även förstå att det råder absolut nolltolerans mot sexualbrott, i det klimatet lär det inte vara omöjligt att visa en pedofilkramare dörren. Speciellt inte när offren är unga flickor, var är attackfeministerna när de behövs?

Att börja ge exempel tänker jag dock inte göra, alla som är minsta lilla insatta i inrikespolitiska ”diskussioner” de senaste tio åren är redan medveten om dylika fall. Eftersom min medverkan i denna tråd inte ändrar verkligheten finner jag det inte lönt att slösa tid på att sammanställa exempel, sorry.
Citera
2020-12-07, 18:37
Medlem
Citat:
At det skadat FF råder det ingen som helst tvekan om mer tveksamt om det skadar Centerpartiet. Det beror helt och hållet hur dom väljer att hantera detta.

Jag har ingen som helst aning om vilka fallskärmar som FF är berättigad till men du får gärna berätta
Att kunna lyfta lön fram till 2024 och få sin politiker pension är väl en fallskärm nog som heter duga.

Pga medias bevakning så kan nog Centerpartiet klara sig ganska bra vid nästa val om dom lägger fokus på något helt annat. Historiskt sett så vet vi att väljarna glömmer lätt, men hoppas att fallet inte blir så denna gång då det faktiskt krävs både en och (kanske två) utredningar för att ställa dom ansvariga till svars.
Citera
2020-12-07, 18:42
Medlem
Holdingbreaths avatar
Ottar om Federley och SD. https://www.ottar.se/artiklar/i-nationens-intresse

Citat:
Personpolitik
Ebba Busch Thor gör det, Gudrun Schyman och Fredrik Federley också – outar sina privatliv i syfte att göra sexualpolitiska poänger. Men fungerar det?
https://www.ottar.se/tidskriften/personnumret
Citera
2020-12-07, 18:45
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Med hund och markradar? Låter i mina öron lite märkligt.

Inte helt o-troligt.
Radarn kan användas om han diskret låtit bygga en jordkällare med dold ingång, eller med troligt om en större metallbehållare eller liknande med barnporr etc finns nedgrävd på tomten. Hunden kanske är spermahund?
Citera
2020-12-07, 18:53
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Med ”tvångsvärdegrund” menar jag rådande pk-doktrin där det är absolut förbjudet att kritisera feminism, HBTQ, invandring m.m. Narrativet låter oss även förstå att det råder absolut nolltolerans mot sexualbrott, i det klimatet lär det inte vara omöjligt att visa en pedofilkramare dörren. Speciellt inte när offren är unga flickor, var är attackfeministerna när de behövs?

Att börja ge exempel tänker jag dock inte göra, alla som är minsta lilla insatta i inrikespolitiska ”diskussioner” de senaste tio åren är redan medveten om dylika fall. Eftersom min medverkan i denna tråd inte ändrar verkligheten finner jag det inte lönt att slösa tid på att sammanställa exempel, sorry.

Inget av det du påstår vara förbjudet att kritisera är förbjudet att kritisera. Det som är problemet är att det på båda sidor finns stollar som är fanatiska men dom är helt ointressanta att diskutera med dels därför att dom ofta är obildade dels för att dom själva definierar begreppen utifrån sina egna agendor.

Jag begriper att du inte vill ge exempel eftersom dom exempel jag kan komma på från den extremkant du ger intryck av att tillhöra har varit synnerligen välförtjänta uteslutning av fullständiga blådårar som allvarligt skadat eller riskerat skada partiet. Dom har dessutom skett helt enligt regelboken såvitt jag förstått.

Om man på samma sätt kan utesluta FF på grund av stadgebrott har jag inga som helst problem med det men att utesluta honom på godtyckliga grunder kan jag inte försvara
Citera
2020-12-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Inte helt o-troligt.
Radarn kan användas om han diskret låtit bygga en jordkällare med dold ingång, eller med troligt om en större metallbehållare eller liknande med barnporr etc finns nedgrävd på tomten. Hunden kanske är spermahund?

Ja djävlar...ser framför mig hur en dreglande Ursula utrustad med en ficklampa smyger ner till jordkällaren när mörkret har lagt sig. Sakta öppnas den gnisslande dörren till jordkällaren och där, längst in dold bakom en säck potatis, finns en bunt vältummade tidningar med synnerligen vidrigt innehåll.
Senast redigerad av Konrad 2020-12-07 kl. 18:58.
Citera
2020-12-07, 18:57
Medlem
Citat:
Hur kan du få det till att jag försöker släta över något. Det jag vänder mig mot är den usla kvalité som mängder av skribenter visar. Den ena enfaldiga konspirationen efter den andra hävdas utan tillstymmelse till argument förutom den egna avskyn över FF som person eller mot bögar i största allmänhet.

Jag skriver uttryckligen att han agerat gravt omdömeslöst och att hans tid som politiker rimligen är över. Men att som mängder av stollar i tråden spekulera om FF själv är utövande pedofil , att Centerns ledning känt till detta under en längre tid med flera stolliga fantasier utan att presentera några som helst bevis eller indicier. Mängder av inlägg påminner mer om en chatt där fånar fördömer pedofili och klappar varandra på axeln för detta "djärva" ställningstagande.

Men redogör gärna hur du för det till att jag försöker släta över när jag i själva verket anser att det saknas kvalificerade inlägg som klarlägger vem den tredje pedofilen är eller som tydliggör FFs relation till sin mördar kompis. Alla som hävdar att FFs dotter utsatts för övergrepp borde kunna redogöra för när dottern varit hos FF och var hon gått i skola. Som jag fattat ( kan vara fel) så bor hon inte på halvtid hos FF. Det vore betydligt mer intressant än att veta att enskilda skribenter ogillar pedofiler.

Vilken gnällande kravmaskin du är! Du kan väl själv googla istället för att kräva att vi andra ska komma med info på en bricka framför näsan på dig? Vill du dessutom "höja standarden" på inläggen är det helt upp till dig att försöka istället för att kritisera andra.

"Centerpartiets andre vice partiordförande och Europaparlamentarikern Fredrick Federley, 41, och maken Johnny Kroneld Federley, 39, skiljer sig efter nästan tio år tillsammans.
På Facebook skriver Fredrick Federley i ett långt inlägg om beslutet och att kärleken har utvecklats till vänskap:
”Och det är så vi från nu fortsätter våra liv – som bästa vänner. När det är vår vecka med Barnmänniskan så är vi tillsammans med henne.
– Vi är inte längre ett kärlekspar, men julen är redan planerad och varannan helg är vi tillsammans när vi har dottern, men då som vänner. Den mest dramatiska förändringen är att vi inte sover i samma rum."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nO8rE/fredrick-federley-skiljer-sig

"Fredrick: Ja, nackdelen är saknaden. Det är tomt varannan vecka även om vi aldrig haft det på något annat vis."

https://www.qx.se/livsstil/161833/sa-bildade-federleys-en-regnbagsfamilj/
Citera
2020-12-07, 18:58
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefoureWing
Att kunna lyfta lön fram till 2024 och få sin politiker pension är väl en fallskärm nog som heter duga.

Pga medias bevakning så kan nog Centerpartiet klara sig ganska bra vid nästa val om dom lägger fokus på något helt annat. Historiskt sett så vet vi att väljarna glömmer lätt, men hoppas att fallet inte blir så denna gång då det faktiskt krävs både en och (kanske två) utredningar för att ställa dom ansvariga till svars.

Du syftar till att han sitter kvar i Eu-parlamentet antar jag. Jag vet inte vad som krävs för att få pension från EU-parlamentet och inte heller vilken eventuell pension han är berättigad till från riksdagen med tanka på att har ett förflutet som riksdagsman.

Om han skulle välja att mot Centerpartiets vilja sitta kvar tiden ut i EU-parlamentet så tror jag att hans förutsättningar att kunna få ett arbete i Sverige kraftfullt skulle försvåras. Visst han skulle ha lön i fyra år men sedan ingenting förutom eventuella pensioner. Det verkar som en ganska dålig idé
Citera
2020-12-07, 18:59
Avslutad
Citat:
Inget av det du påstår vara förbjudet att kritisera är förbjudet att kritisera. Det som är problemet är att det på båda sidor finns stollar som är fanatiska men dom är helt ointressanta att diskutera med dels därför att dom ofta är obildade dels för att dom själva definierar begreppen utifrån sina egna agendor.

Jag begriper att du inte vill ge exempel eftersom dom exempel jag kan komma på från den extremkant du ger intryck av att tillhöra har varit synnerligen välförtjänta uteslutning av fullständiga blådårar som allvarligt skadat eller riskerat skada partiet. Dom har dessutom skett helt enligt regelboken såvitt jag förstått.

Om man på samma sätt kan utesluta FF på grund av stadgebrott har jag inga som helst problem med det men att utesluta honom på godtyckliga grunder kan jag inte försvara
Okej, ”förbjudet” att diskutera med risk för stigmatisering och utfrysning ur offentligheten. Bra så?

För övrigt har du och jag pratat färdigt, din agenda är uppenbar när du skriver ”den extremkant du ger intryck av att tillhöra”. Jag orkar inte tramsa med någon som så villigt försöker dra meningsutbytet offtopic vid minsta lilla chans.
Citera
2020-12-07, 19:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Stackars dotter. Först bli till på "konstigt sätt", sedan tvingas leva med två män som "svärdar" varandra om natten (ingen flicka skall behöva tänka på att hennes båda "föräldrar" är pojkar som ligger nakna ihop - klart obra för den egna sexualutvecklingen). Sen uppleva att pappan ibland klär ut sig till vulgär och slampig kvinna och springer kring så inför kamerorna på krogar.

Vardag: pappa bortrest, igen. Vardag2: pappa kommer hem med massa presenter?. Vardag3: Pappas nya kille...?
Citera
2020-12-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OversteSenap
En vettig människa som ingår ett förhållande med en person som avtjänat ett fängelsestraff frågar alltid varför personen blev dömd till fängelse. Annars är det något som inte står rätt till.

Har personen dessutom blivit dömd till ett så långt fängelsestraff som 6 år, då har man inte mycket till hjärnverksamhet kvar om man tycker att det inte är passande att fråga vad i helvete den människan har gjort för att sitta så lång tid. Det spelar ingen roll om det är första dejten eller tredje. Man vill väl veta vad det är för en människa man har framför sig.

Du kvalar ju nästan in i samma umgängeskrets som trådens huvudpersoner!

Hur så? För att det för mig skulle räcka som svar om min dejt skulle berätta att hen har suttit inne de senaste 6 åren? Jag skulle inte behöva veta för vad för domen i sig - 9 år - redan skulle tala om för mig att brottet är grovt. Helt oavsett om det handlade om ett narkotikabrott, bankrån eller vad som helst.

Jag skulle inte vilja fortsätta att dejta en sådan människa no matter what och vetskap om vad exakt hen hade gjort för att förtjäna bli inburad för så lång tid skulle för mig vara fullständigt detsamma.

För vi skulle ju inte träffas något mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in