2020-12-07, 16:00
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
180 cm, grå byxor, kompakt kropp med kort hals och brunaktigt hår är uppgifter som Lisbeth lämnar om mördaren. Håll med om att det stämmer rätt bra på SE?

Sluta tramsa med en motfråga...
Var lite seriös och bemöt min fråga istället!

Trodde du inte vet den som hade låst dig? Blev den jobbig?
Citera
2020-12-07, 16:04
Medlem
Citat:
180 cm, grå byxor, kompakt kropp med kort hals och brunaktigt hår är uppgifter som Lisbeth lämnar om mördaren. Håll med om att det stämmer rätt bra på SE?

Mycket ser man folk försöka knyta till Engström men att knuffa in Lisbeth också är onekligen rätt vågat.

Lisbeth pekar ut en bestämd person. För denne tankarna till Engström? I Skandiamannen-universat finns väl inte ens fru Palme och det kan jag förstå.
Citera
2020-12-07, 16:09
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Och för att ändå besvara din så kan du väl kanske även vara lite seriös och inte stryka en massa med detaljer. Du sitter väl inte här och ljuger?

Mörkblå täckjackan försvann märkligt nog..
Mörk inte direkt sydländsk.. ett annat från hemmet 1/3...
O.s.v.
Citera
2020-12-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Sluta tramsa med en motfråga...
Var lite seriös och bemöt min fråga istället!

Trodde du inte vet den som hade låst dig? Blev den jobbig?

Om du tittar så så har jag svarat...
Citera
2020-12-07, 16:18
Medlem
Citat:
Och för att ändå besvara din så kan du väl kanske även vara lite seriös och inte stryka en massa med detaljer. Du sitter väl inte här och ljuger?

Mörkblå täckjackan försvann märkligt nog..
Mörk inte direkt sydländsk.. ett annat från hemmet 1/3...
O.s.v.

Som jag tidigare skrev är det vissa saker som inte stämmer. Helt korrekt.
Citera
2020-12-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Mycket ser man folk försöka knyta till Engström men att knuffa in Lisbeth också är onekligen rätt vågat.

Lisbeth pekar ut en bestämd person. För denne tankarna till Engström? I Skandiamannen-universat finns väl inte ens fru Palme och det kan jag förstå.

Nej, utpekandet av CP för inte tankarna till SE. Däremot vissa delar av signalementet.
Citera
2020-12-07, 16:22
Medlem
Jag blir lite villrådig av alla uppgifter/förhör osv. När är första gången SE uppger att Lisbeth sagt blå täckjacka?
Citera
2020-12-07, 16:26
Medlem
sankmarks avatar
Citat:

Som sagt, LP säger MÖRK, men inte på sydländskt vis. Sen tycker hon fantombilden är okay som är mörkhårig. Sen pekar hon ut CP som är mörkhårig. Skarpa hårda ansikten
.
SE var ljus, runt fryntligt utseende.
Senast redigerad av sankmark 2020-12-07 kl. 16:29.
Citera
2020-12-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Som sagt, LP säger MÖRK, men inte på sydländskt vis. Sen tycker hon fantombilden är okay som är mörkhårig. Sen pekar hon ut CP som är mörkhårig. Skarp hårda ansikten
.
SE var ljus, fryntligt utseende.

Som jag sagt stämmer definitivt inte hela signalementet. Det gör det i och för sig inte heller med den person hon pekar ut som mördaren.
Citera
2020-12-07, 16:37
Medlem
Citat:
Som jag sagt stämmer definitivt inte hela signalementet. Det gör det i och för sig inte heller med den person hon pekar ut som mördaren.

I all välmening, lägg ned det där. Överensstämmelsen med Engström stannar väl nånstans vid att det är en man av medellängd. Jobba vidare med andra grejer.
Citera
2020-12-07, 16:39
Medlem
I Rapports sändning 04.00 1 mars beskrivs gärningsmannen bära en mörk täckjacka, möjligen blå. Ska man gissa att SE gissat att Lisbeth nämnt detta?
Citera
2020-12-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ett samtal med Lisbeth rätt nära alibi...

Är detta styrkt av Lisbeth?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in