2020-12-07, 15:30
Medlem
180 cm lång, grå byxor, kompakt kropp med kort hals och brunaktigt hår passar rätt bra in på SE. Däremot är ju blå täckjacka fel. Detta är alltså Lisbeths uppgifter.
Citera
2020-12-07, 15:35
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Då var SE i absolut centrum av mordplatsen och har pratat med en av huvudpersonerna. Märkligt att det inte kan styrkas.

Varför skulle det vara märkligt....?
Läs lite om händelserna på mordplatsen och du finner andra händelser som endast ETT vittne iakttagit.

Har inte detta samtal ägt rum så är det en totalt osannolik och lyckosam gissning.. eller hur?
Citera
2020-12-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Varför skulle det vara märkligt....?
Läs lite om händelserna på mordplatsen och du finner andra händelser som endast ETT vittne iakttagit.

Har inte detta samtal ägt rum så är det en totalt osannolik och lyckosam gissning.. eller hur?

För mig är det märkligt att ingen kan styrka det. Inte ens Lisbeth. Fast visst kan det ha skett utan att det uppmärksammats.
Citera
2020-12-07, 15:40
Medlem
Citat:
Vi vet inte om SE om är mördaren eller inte. Däremot tycker jag att vi kan fastslå att han saknar alibi. Därmed är han möjlig som gärningsman. Det skiljer honom från miljardtals människor.

Är helt med dig här. Av Jordens befolkning hör Engström helt klart till den mest misstänkta miljarden.
Citera
2020-12-07, 15:41
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det räcker inte med att SE påstår att Lisbeth har pratat med honom. Det måste också kunna styrkas (t.ex. av Lisbeth).

Ja, det är det som är bristen i detta och anledningen till att jag inte påstått att denna uppgift är ett vattentätt alibi...

Men har inget samtal ägt rum så är det en otroligt och lyckosam gissning från gärningsmannen Stigs sida!

Lisbeth borde ju självfallet ha angivit mörk rock eller hur?
Citera
2020-12-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Är helt med dig här. Av Jordens befolkning hör Engström helt klart till den mest misstänkta miljarden.

Vet inte om du ska vara lustig. Min poäng är att han saknar alibi. Väldigt många har ett.
Citera
2020-12-07, 15:47
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
För mig är det märkligt att ingen kan styrka det. Inte ens Lisbeth. Fast visst kan det ha skett utan att det uppmärksammats.

Och det är här Stig får klä skott för den urusla utredningen. (Och här besparar jag mina kommentarer ang. den minst lika urusla presskonferensen)

Lisbeth fick sannolikt aldrig frågan. Vi ser i.a.f. inga spår av något sådant.
Citera
2020-12-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Och sedan det här med att han ljög om utstämplingstiden för att ordna ett alibi, det är ju också ganska besvärande för honom. Att han trixade till sig ett falskt alibi behöver dock inte automatiskt betyda att han är gärningsmannen, det kan ju finnas andra och helt naturliga förklaringar. T.ex. var ju styckmordet på Catrin da Costa, där två läkare oskyldigt hade pekats ut som mördare, väldigt på tapeten just vid den här tiden. Kanske insåg SE att risken var uppenbar att han själv skulle kunna bli lika oskyldigt anklagad för att ha skjutit Palme, och att det även som oskyldig kunde vara bra att ordna sig ett falskt alibi på det här sättet. För övrigt var väl några av stolpskotten bakom styckmords-spektaklet inblandade även här, som t.ex. domaren Carl-Anton Spak och åklagaren Anders Helin. Kanske också flera av poliserna.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Da_Costa-fallet

Du säger att han ljuger om utstämplingstiden för att ordna ett alibi.

En räcka antaganden redan i första meningen som du innan den ens tagit slut förhåller dig till som ett konstaterat faktum. Samma sak som jag nämnde nyss i tråden. Gör inte era egna hypoteser och gissningar till etablerade sanningar. Det är det kanske i era huvuden men ska de göras troliga för andra måste ni motivera dem. Men det händer ju inte.

Resten av det du skrev vet jag inte ens om du menar allvar med...
Senast redigerad av Bemp 2020-12-07 kl. 15:52.
Citera
2020-12-07, 15:48
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Har han pratat med henne har han alibi. Absolut är det så. Fast då är vi där igen, ingen kan styrka det.

Hur förklarar du att han lyckas gissa rätt på vad Lisbeth ska ange för signalement?
Citera
2020-12-07, 15:50
Medlem
Citat:
SE var på platsen och saknar alibi. Jag nöjer mig med det.

Rimligt. Det är väl vad som finns på honom. Mer problematiskt bara att chefsåklagaren också nöjde sig med det.
Citera
2020-12-07, 15:51
Medlem
Citat:
Hur förklarar du att han lyckas gissa rätt på vad Lisbeth ska ange för signalement?

En gissning kan ju vara rätt men det känns långsökt och är därför en sak som pekar på att han var vittne. Kanske att han chansar på att hon blandar ihop honom med Anders Björkman?
Citera
2020-12-07, 15:53
Medlem
Citat:

180 cm, grå byxor, kompakt kropp med kort hals och brunaktigt hår är uppgifter som Lisbeth lämnar om mördaren. Håll med om att det stämmer rätt bra på SE?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in