2020-12-07, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Shit!!!!
Fick precis mail där det står : Vi noterar ditt svar och kommer direkt att lämna in en stämningsansökan mot dig i domstol med betalningsföreläggande.
Vad göra??
Är inte så kul att försöka "trötta ut" företaget men det verkar ju inte som att det händer nåt via arn eller konsumentkontakten.
Något förslag som kan lugna min panik!!!!
Som du kan se i tråden så har vi ju alla fått samma Mail, det kanske lugnar dig lite?
Citera
2020-12-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av margiela94
Som du kan se i tråden så har vi ju alla fått samma Mail, det kanske lugnar dig lite?
Dom inläggen kom under tiden jag skrev mitt så jag visste inte, nja kanske lite lugnare
Citera
2020-12-07, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Dom inläggen kom under tiden jag skrev mitt så jag visste inte, nja kanske lite lugnare
Så tänker jag iallafall, han måste ju också förstå att han inte kan stämma alla samtidigt.
Men frågan är om det ens är lagligt att häva ur sig vad som helst? Känns ju ganska allvarligt att ljuga om stämningsansökan
Citera
2020-12-07, 15:14
Medlem
Jag fick också mailet om stämningsansökan Idag efter första påminnelsen. Man börjar ju bli lite nervös, men det kan ju bara inte gå till på det sättet, det lugnar mig dock lite. Tänkte kolla om någon har en printscreen på hemsidan innan dom ändrade till att det står tydligt att det kostar 1995kr som isåfall kan skicka den till mig? Har kontaktat en jurist som ska hjälpa mig ikväll.
Citera
2020-12-07, 15:37
Medlem
om man har i åtanke att det kostar 900:- att lämna en stämningsansökan, och detta rör mer än 300 ansökningar, så tror jag inte att han lägger 300 000 på detta
Citera
2020-12-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cezzy
Idag fick jag

"Vi noterar ditt svar och kommer nu direkt att lämna in en stämningsansökan mot dig i domstol med betalningsföreläggande.

Mvh Kundtjänst"

Detta efter att bestridigt första påminnelsen

Jag har bestridit totalt 3 brev ifrån dom, och fick samma svar som dig idag.

Dom kanske har ledsnat på att folk bestrider och kör tuffare taktik för att få in betalningar av rädda konsumenter?
Citera
2020-12-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlighet121
Jag har bestridit totalt 3 brev ifrån dom, och fick samma svar som dig idag.

Dom kanske har ledsnat på att folk bestrider och kör tuffare taktik för att få in betalningar av rädda konsumenter?
Men det är usel taktik isåfall för inget i det svaret säger att man fortfarande kan betala och ”bli kvitt skulden” det låter mer som sista spiken i kistan och att det redan är kört så man blir ju lite fundersam på vad han försöker åstadkomma med det?
Citera
2020-12-07, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelamedmera
@Skewie
Hur tusan har du hittat all den här informationen. Satan så bra gjort. Och vilket svin. Kan ni tänka er mörkertalet på alla som har betalat, alla han har lurat. Tycker som ni, att det är sjukt att han kan få fortgå.

Undrar om han fortfarande är aktiv i hos Druid - tänk att informera alla inom orden om det du har funnit och hur han fortsatt lurar människor.

En impad Angelamedmera

Tog kontakt med en som hade skrivit att han också blivit bedragen och trots att jag sa att jag aldrig kommer att betala så hörde han av sig någon vecka senare och meddelade att han betalat pga rädd för att hamna hos kronofogden.....
Citera
2020-12-07, 16:04
Medlem
Har förövrigt fått 5 mejl nu med både påminnelser och inkassohot, han bara lägger på avgifter osv så landar på stabila 2502 kr för tillfället. Alltså vilket jävla skämt, hur länge till ska gubben hålla på? Kommer i vilket fall aldrig att betala, alla mejl från honom går direkt till skräpkorgen så jag slipper se Har bestridit och anmält hos ARN och konsumentverket och mer energi än så orkar jag inte lägga på idioten. Uppmanar alla andra att göra likadant
Citera
2020-12-07, 16:19
Medlem
Fick min andra påminnelse som jag bestred i fredags, fick i lördags då svaret

” Vårt krav består till fullo enligt köpeavtal.

Mvh, Kundtjänst”

Konstigt att vi får så olika svar
Citera
2020-12-07, 17:07
Medlem
Messerschmitts avatar
Det skulle förvåna mig oerhört om Royal Blomfster lämnar in en enda stämningsansökan. Han vill bara håva in pengar utan större ansträngning och hans hot om stämning är knappast mer än en skrämseltaktik.
Citera
2020-12-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanCarter
söt bild, ingen som lyckats lista ut vem Stefan Persson som skrivit under värderingarna är? eller är det bara ett Alter Ego?

Jag frågade men fick till svar att eftersom jag frågar i tredje person krävs en fullmakt. Bilen stod i min dotters namn men mejladressen vid försäljningen på blocket gick till mig eftersom det var jag som hanterade den.
Jag har ett flertal gånger efterfrågat vem Stefan Persson är - och fick nu till svar att den informationen får inte jag.
Om jag inte misstar mig MÅSTE information om vem den s.k. Värderingsmannen är uppges.
Det har börjar bli helt galet och jag förstår inte varför inte polisen agerar påanmälan. Ringer dem igen igmorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in