2020-12-02, 16:38
Medlem
Även jag har drabbats av de här skojarna och bestrider varenda faktura, naturligtvis. Över min döda kropp att att jag betalar en spänn till såna charlataner - skakar hellre galler.

Lyckligtvis finns ingen anledning att tro att någon av oss ska behöva skaka galler. Bedrägeriet är så taffligt gjort och för varje ny åtgärd Royal G Classic Cars AB tar sig för uppenbarar sig nya angreppspunkter.

Först och främst är det glasklart att företaget med sin tjänst bryter mot prisinformationslagen, som många i tråden påpekat. Det framgår absolut inte med tydlighet att värderingstjänsten - som andra tillhandahåller kostnadsfritt - är förenat med en kostnad. Det duger inte att hänvisa till vidareklickningar i avtal.

För det andra är försöket till inkassohot djupt obegåvat och det är ytterst tveksamt om företaget efterlever inkassolagen. Det saknas mängder med viktiga uppgifter för oss som drabbas av dem.
Citera
2020-12-03, 00:54
Medlem
Londiniums avatar
Någon som åtminstone har haft en koppling till företaget och går att finna information om är en viss Dj*rge Balt*vic boendes i Vällingby.

Har dock inte lyckats lista ut kopplingen till Royal Blomfster - finns denna mystiska personen ens på riktigt? Dj*rge inlurad som målvakt ett tag?

Dessutom så är mobilnumret, som man kan hitta knutet till företaget i vissa sökningar, en återvändsgränd - tillhör en kvinna i Skåne som sysslar med hästar (bekräftat med hjälp av Swish).
Citera
2020-12-03, 10:43
Medlem
19600205-XXXX Royal Sebastian Blomfster hette från början Kjell-Åke Karlsson.
Han är uppväxt i Tureberg i Sollentuna.

Han bytte förnamn från Kjell-Åke till Royal någon gång senast 2009. Mellan november 2009 och april 2011 byter han efternamn från Karlsson till Blomfster.

Royal Blomfster har haft åtminstone två olika firmor:
556204-1698 Royal Independent AB som han skapade maj 2009
556936-0414 Royal G Classic Cars AB som han grundade augusti 2013

Royal Independent AB var vilande fram till februari 2010. Då försökte han dra igång en däckverkstad på adressen Sysslomansgatan 12 på Kungsholmen i Stockholm. Satsningen bestod i att han köpte en annan däckfirma och försökte ta över delar av verksamheten från en tredje firma. Han lyckades dock inte få till ett avtal om däckförvaring och då blev Royal Independent AB olönsamt. Verksamheten upphörde redan efter något halvår, hösten 2010. I slutet av april 2011 begärde Royal själv sitt företag i konkurs Stockholms TR K 6069-11.

Konkursbouppteckning 2011-05-31
Förvaltarberättelse 2011-10-20

Däckfirman han köpte upp kan ha varit Mäl@rbil i Stockholm HB. Han verkar även ha tagit över firmanamnet Däck0nline Kungsh0lmen (som hade verksamhet på Sysslomansgatan sedan tidigare) och domänen dackverkstaden.se. Han registrerade även domänen royalclassiccars.se. Finns även två andra däckfirmor som verkar ha varit kopplade till den domänen.

Augusti 2013 startade Royal Blomfster firman Royal G Classic Cars AB. Han har suttit i styrelsen sedan start, men haft totalt fem olika personer på suppleantposten. Verksamheten för detta nya företag verkar ha skett på adress Örkroken 2 i Älta. Precis som Royal Independent AB verkar företaget ha sysslat med däckförsäljning. kanske även däckörvaring denna gång. Men den nuvarande "tjänsten" bilvärdering24.se har alltså bara funnits senaste månaderna. Domänen registrerades 2020-07-24.

Ungefär samtidigt som Royal G Classic Cars AB grundades, upphörde Royal Blomfsters vanliga folkbokföring. Han var skriven på adress Karlavägen 66 under 2013, därefter har han varit "skriven på kommuen" vilket innebär att man saknar anknytning till någon bostad. (T.ex hemlös, bo i husvagn, bo på soffan hos kompisar). Enligt Skatteverket är han inte registrerad som utvandrad.

Andra adrersser han varit skriven på som vuxen är
Källängsvägen 26, Lidingö
Tegeluddsvägen 30 7 tr, Stockholm
Lidköpingsvägen 25 3 tr, Stockholm

Royal G Classic Cars AB har haft skulder hos Kronofogden (senast i november 2020), men för tillfället finns inga skulder registrerade. Personen Royal Blomfster har däremot 94 st skulder registrerade med sammanlagt saldo på 139 994 kr. Tidigare utredning visade att han saknar tillgångar därför finns inga utmätningar. Kfm kommer att göra en ny tillgångsutredning april 2021.

Det verkar således som att Royal Blomfster har lanserat sidan bilvärdering24.se i syfte att betala sina egna skulder hos Kfm. Otroligt att det får gå till så här. Ett företag med bara en enda person i styrelsen, som saknar folkbokföringsadress sedan sex år, som har skulder hos Kfm och tidigare konkurs i ryggen och som "säljer" öppen information på nätet utan tydlig prisinformation och bedriver inkassoverksamhet utan tillstånd hos Datainspektionen. I min värld borde Konsumentverket / Marknsdsdomstolen ge honom ett interimistiskt vitesföreläggande redan denna vecka.

Svenska myndigheter kan verkligen vara senfärdiga.
Senast redigerad av Skewie 2020-12-03 kl. 11:22.
Citera
2020-12-03, 11:00
Medlem
En annan pikant detalj är att Royal Blomfster är medlem i Svenska Druid-Orden.
Han blev medlem i november 2009 under namnet Royal Karlsson, skriven på Tegeluddsvägen 30.

Fotografi från invigningsritualen finns i Svensk Druid-Tidning 10 2009, sid 30
Han omnämns även i Svensk Druid-Tidning 1 2010, sid 26 resp sid 27

Det verkar som om han tog namnet Blomfster efter att han blev Druid. Kanske kan förklara det krystade valet av namn. Druid-Orden är för övrigt en internationell herrklubb baserad på hemliga ritualer. Fornlämningen Stonehenge (UK) tillmäts stor betydelse bland dess medlemmar. De är indelade i kokala grupper s.k."loger". Logerna är hierarkiskt uppbyggda, det finns någon slags "karriärvägar" i systemet.
Citera
2020-12-03, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
En annan pikant detalj är att Royal Blomfster är medlem i Svenska Druid-Orden.
Han blev medlem i november 2009 under namnet Royal Karlsson, skriven på Tegeluddsvägen 30.

Fotografi från invigningsritualen finns i Svensk Druid-Tidning 10 2009, sid 30
Han omnämns även i Svensk Druid-Tidning 1 2010, sid 26 resp sid 27

Det verkar som om han tog namnet Blomfster efter att han blev Druid. Kanske kan förklara det krystade valet av namn. Druid-Orden är för övrigt en internationell herrklubb baserad på hemliga ritualer. Fornlämningen Stonehenge (UK) tillmäts stor betydelse bland dess medlemmar. De är indelade i kokala grupper s.k."loger". Logerna är hierarkiskt uppbyggda, det finns någon slags "karriärvägar" i systemet.

Hahah all heder till dig att du hittade detta!
Det är alltså en hemlös man i 60 års åldern som scamar folk för att betala av sina skulder så att han kan leka druid med andra vuxna män?
Citera
2020-12-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av margiela94
Hahah all heder till dig att du hittade detta!
Det är alltså en hemlös man i 60 års åldern som scamar folk för att betala av sina skulder så att han kan leka druid med andra vuxna män?
Det är precis så jag tolkar det. Uppgifterna kommer från Skatteverket och Kronofogden. Kopplingen till Druid-Orden enbart bekräftad genom ovanstående tidningar. Hans ovanliga förnamn kombinerat med födelsedatum och tidigare adress gör dock den kopplingen typ 99% säker.

Sen kan han iofs ha lämnat Druid-Orden sedan dess.
Citera
2020-12-03, 14:19
Medlem
Fantastiskt grävt, kudos! Druid-Orden verkar onekligen vara ett speciellt sällskap. Men man kan fråga sig om Royal Blomfster verkligen lever upp till kraven för medlemskap:

Intresseanmälan
För att bli upptagen i Druid-Orden krävs följande:

Du har fyllt 21 år och är svensk medborgare eller är i Sverige stadigvarande bosatt, har ordnad ekonomi och åtnjuter medmänniskors aktning.
Varje broder betalar en medlemsavgift till sin Grundloge. Avgiften varierar beroende på Logens kostnader. Till detta tillkommer kostnaden för möteskvällarna samt kostnaderna som är förenade med framtida gradavgifter. Mer om detta kan Du läsa i den information vi skickar.
Vid inträdet i Orden skall man vara medveten om att det krävs ett engagemang från början för att lära känna övriga bröder och få en djupare förståelse för våra olika ritualer samt förstå meningen med att vara druid.
http://www.druidorden.org/intresse/
Citera
2020-12-03, 19:18
Medlem
@Skewie
Hur tusan har du hittat all den här informationen. Satan så bra gjort. Och vilket svin. Kan ni tänka er mörkertalet på alla som har betalat, alla han har lurat. Tycker som ni, att det är sjukt att han kan få fortgå.

Undrar om han fortfarande är aktiv i hos Druid - tänk att informera alla inom orden om det du har funnit och hur han fortsatt lurar människor.

En impad Angelamedmera
Citera
2020-12-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelamedmera
@Skewie
Hur tusan har du hittat all den här informationen. Satan så bra gjort. Och vilket svin. Kan ni tänka er mörkertalet på alla som har betalat, alla han har lurat. Tycker som ni, att det är sjukt att han kan få fortgå.

Undrar om han fortfarande är aktiv i hos Druid - tänk att informera alla inom orden om det du har funnit och hur han fortsatt lurar människor.

En impad Angelamedmera
Man kan få en del hitorisk information genom att ringa Skv och Kfm, sen kan man kolla i databasen "Sveriges Befolkning" som går att köpa från Sveriges Släktforskarförbund har jag för mig.

Tingsrätterna kan tillhandahålla bouppteckning för avslutad konkurs, det kan dock bli kostsamt att begära ut för en större konkurs. Det finns många betaltjänster som kan visa uppgifter om historiska bolagsmän. Ibland kan vissa bolagsuppgifter saknas även i dessa tjänster kan bero på olika tolkning av gallringsregler etc
Senast redigerad av Skewie 2020-12-03 kl. 19:58.
Citera
2020-12-03, 21:52
Medlem
Jag gick in på denna sidan igen och jag ser nu att dom ändrat startsidan och där står det nu klart och tydligt att det kostar 1995kr. Kan det bli problem nu när man bestrider deras faktura eller bli problem med polisanmälan jag gjort?
Citera
2020-12-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tholio
Jag gick in på denna sidan igen och jag ser nu att dom ändrat startsidan och där står det nu klart och tydligt att det kostar 1995kr. Kan det bli problem nu när man bestrider deras faktura eller bli problem med polisanmälan jag gjort?

Ta mig tusan. Gör man en tabbe nu kan det bli svårare att komma undan. Men det finns gott om skärmdumpar från tidigare som du kan få tillgång till om du hamnar i kläm.
Citera
2020-12-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Det är precis så jag tolkar det. Uppgifterna kommer från Skatteverket och Kronofogden. Kopplingen till Druid-Orden enbart bekräftad genom ovanstående tidningar. Hans ovanliga förnamn kombinerat med födelsedatum och tidigare adress gör dock den kopplingen typ 99% säker.

Sen kan han iofs ha lämnat Druid-Orden sedan dess.

Citat:
Ursprungligen postat av Sollegren
Ta mig tusan. Gör man en tabbe nu kan det bli svårare att komma undan. Men det finns gott om skärmdumpar från tidigare som du kan få tillgång till om du hamnar i kläm.

Tänk att det tog honom så lång tid! Jag har också skärmdump av den tidigare versionen som jag också skickade till ARN. Fortfarande är nummerhänvisning inkorrekt och namnet på "Värderingen" vems är det, det är information som måste förtydligas för att vara giltigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in