2020-11-02, 18:22
Medlem
Vad är det här för bedrägeri? Skickar ut krav på betalning för "bilvärdering" man inte beställt. Royal Classic Cars AB står bakom. Den firman ägs av en Royal Blomfster.
Citera
2020-11-02, 18:24
Bannlyst
Du beställer när du knappar in regnr
Citera
2020-11-02, 18:40
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2020-11-03, 08:54
Medlem
Royal G Classic Cars AB verkar syssla med lite av varje.
Citat:
Verksamhetsbeskrivning
Bolaget ska bedriva personaluthyrning, bemanningstjänster, köp, försäljning, import, export, reparationer och renoveringar av fordon, bilar, båtar, MC och därmed förenlig verksamhet. Företaget ska bedriva verksamhet inom byggnads-, data-, hemelektronik-, beklädnads-, livsmedels-, kontors-, fritids-, sport-, idrott-, hobby-, medicinsk rehabiliterings-, turist-, bil-, energi-, petrokemisk-, grafisk-, fritids-, foto-, film-, grammofon-, leksaks-, keramik-, ur- och glasindustri och därmed förenlig verksamhet. Företaget skall bedriva konsultverksamhet inom reklam, administration, redovisning, försäkring, juridik, utbildning, ergonomi, ekologi och formgivning, bemanning och därmed förenlig verksamhet. Företaget skall bedriva tolk- och översättningsverksamhet och därmed förenlig verksamhet.
Företaget har funnits sedan 2013. Sajten bilvärdering24.se är dock en helt ny satsning - domänen registrerades 2020-10-09. Ägaren R*yal Bl*mfster har särskild postadress Frejgatan som tillhör brevlådeföretaget Brevia. Om man googlar detta namn får man ett par träffar på en person bosatt i St:Petersburg.
Citera
2020-11-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Royal G Classic Cars AB verkar syssla med lite av varje.

Företaget har funnits sedan 2013. Sajten bilvärdering24.se är dock en helt ny satsning - domänen registrerades 2020-10-09. Ägaren R*yal Bl*mfster har särskild postadress Frejgatan som tillhör brevlådeföretaget Brevia. Om man googlar detta namn får man ett par träffar på en person bosatt i St:Petersburg.

Ja, särskild postadress och ingen folkbokföringsadress. Ljusskygg typ med andra ord.
Citera
2020-11-14, 12:46
Medlem
Gick på det där, har anmält till ARN och kontaktat lokala konsumentvägledaren, inte ens hon tyckte att detta skulle betalas! Så betala ej de fakturorna ni får skickade hem för de pengarna får ni aldrig se igen. De följer inte marknadsföringslagen eller prisinfolagen vilket innebär att om de ens skulle orka ta det så långt som till domstolen så håller det ändå inte. Oftast stannar de innan kronofogden eftersom det både tar tid för dem att anmäla samt kostar pengar. Så bestrid fakturan och anmäl till ARN. Betala ej eftersom det är detta dem lever på.
Citera
2020-11-14, 12:49
Medlem
https://www.svd.se/bilagare-varnas-for-bluffsajter

Denna är flera år gammal men fortfarande aktuell.
Citera
2020-11-14, 12:53
Medlem
eromasters avatar
vad är adressen ingen av de nämnda i tråden verkar fungera
Citera
2020-11-15, 01:15
Medlem
killawifes avatar
Det är bara ett gammalt bedrägeri som fortfarande folk går på. Man ingår INTE ett avtal för att man skriver in sitt reg.nr på en sida. Bara kasta räkningen, inget kommer nånsin att hända med det.
Citera
2020-11-18, 14:02
Medlem
Jag har korkat nog gjort värdering på deras sida, dock inte medveten om att man måste läsa avtalsvillkoren så till min stora fasa fick jag faktura på 1995 kr, jag har bestridit fakturan men dom hävdar att jag beställt tjänsten och därmed är betalningsskyldig, har skickat ärendet till Konsumentkontakt, vad ska jag göra???
Detta är inget skämt, jag är hypernervös
Citera
2020-11-18, 16:26
Medlem
Har också fått en faktura och bestridit den, dom skickade ett långt mejl att ångerrätten inte gäller då det är en digital tjänst och att dom kommer vid utebliven betalning skicka till inkasso, kronofogden för utmätning och ta det till domstolen, dom hävdade också att kundtjänst inte kunde svara mer då det är en eventuell domstolstvist i detta ärende
Citera
2020-11-18, 16:49
Medlem
Japp exakt samma här, vad ska man göra? Det jag tyckte verka konstigt på min faktura va den ruta där det stod IP nr vid beställning, jag har kollat efter min dators ip nr och det är inte nån siffra som stämmer, kan de va nåt som hjälper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in