Citat:
Ursprungligen postat av
Marlowe
Nonsens, givetvis. Det skulle betyda att vi kan vara nästan säkra. Och det finns förstås inget som så pass starkt pekar på SE.
Jag är nästan säker.
MEN ja de konkreta bevisen saknas men så många svårförklarliga saker som blir med begripliga och kan förklaras om han är GM.
Sannolikhet logik o.s.v
Det finns knappt så mycket slump att alla märkliga omständigheter kan förklaras på det viset.
Eller genom rimliga naturliga förklaringar.
Sedan behöver det inte betyda att han är GM ändå såklart.
För mig känns det ganska givet.
Hans beteende efter mordet.
Intervjuerna inslaget i Rapport hur han på dessa sätt försökte återskapa känslan från mordkvällen precis som Clarke skriver.
Alla hans märkliga kommentarer om skottet mot LP.
Hur han ska ha påstått sig vara först på plats.
I högsta grad närvarande vid mordet o.s.v. o.s.v.
Hur mordet på ett onormalt sett kom att prägla hans liv totalt de sista 14 åren,
Hur han ändrade sina utsagor efter vad som framkommit i media .Detta för att hans berättelse inte gick ihop annars.
Hur han flera gånger placerade sig i mördarens ställe och lät sina rörelser återspegla mördarens.
Att hans drickande kom att eskalera åren efter mordet kan bero på en massa saker.
Som dålig ekonomi . att hans reumatism förvärrades mm.
Det behöver inte ha med mordet att göra men givetvis är inte den tanken orimlig heller.
Han¨hånade polis och andra vittnen precis som Clarke menade att SE gjorde.
Hans signalement stämmer relativt bra med mördarens(även om man måste säga att det inte på nåt sätt pekar ut honom men det stämmer väl så bra som på andra av oss kända kandidater nog tom bättre än på de flesta andra kända kandidater).
Hans löpstil påminner mycket om hur främst LJ sagt att mördaren sprang(sedan kanske ´hans vittnesmål inte var klockrent förvisso).
Att SE med 99% sannolikhet ljög om sina förehavanden på mordplatsen behöver inte bero på hans skuld så klart.
Ja med detta var iaf några av de många saker som gör mig så pass säker.
En sammanvägd bild där man kan säga att så mycket logik och sannolikhet leder mig till den slutsatsen,
Så mycket slump KAN finnas att alla dessa omständigheter är slump eller går att förklara naturligt.
MEN det är ytterst osannolikt om man är realistisk.
Jag tycker inte att man ska krångla till saker när så mycket pekar år ett håll så behöver man inte hålla på och leta krystade hittapåförklaringar för att till varje pris få det till nåt annat nåt är rätt så osannolikt.