2020-12-06, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg er helt enig med deg. Jeg tror dette arbeidet ble påbegynt i midten av oktober. Bor 3 mil fra Lørenskog, og her hadde vi et ganske kraftig snøfall den 14.10.20. Stort nok til at det skapte trafikkproblemer.

Jeg syntes du skreiv at du bodde i Hadeland? Men jeg ser at du nå har redigert det bort. Det innlegget som handlet om jakt, og Letviks pointere. Nå bor du plutselig 3 mil unna Lørenskog
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-12-06, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
med orderud friskt i minne kan ting skje der penger er involvert. Personlighet kommer ofte bedre fram når det er noe å hente. Det som kan tyde på involvering av barna er tiden i bolig, kun spor fra familie uten om de ni sprox (som også kan være familie ). En ukjent fremmed kidnapper ville ikke brydd seg mye om spor så lenge de ikke kan identifiseres. Her er så mye tråkk i bolig med vasking etc pluss fuktig bakke utenfor at jeg har lite tro på fremmede. I så fall har han ikke gått ut av bilen og kun vært sjåfør.

Ja, det er sant. Personligheten kommer fram når det er noe å hente. Verdier.
Vaskebøtten som var borte tyder på at dette ikke er kidnappere. Hvilke kidnappere vasker etter seg?
Noen i familien må ha vært med på dette.
Som du sier var det vått ute, og det burde gjøre spor mere synlig. Sand fra trappen fester seg under skoene og dras inn og kan sees med det blåtte øye.
Hvis det var TH som drap henne med egne hender, så har det nok skjedd litt etter at de kom hjem. Samme som i Jemtlandsaken. De kom også hjem med Taxi kvelden før. Hun ble drept litt etter at de kom hjem. Telefonen ble flyttet på så det skulle se ut som at Janne hadde flyttet den.
Svein hadde forsøkt å betale en venn til å hjelpe seg, men han ville ikke. Svein hadde ikke mer enn et par hundre tusen å tilby han. Men TH har jo helt andre summer å rutte med.
Citera
2020-12-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg syntes du skreiv at du bodde i Hadeland? Men jeg ser at du nå har redigert det bort. Det innlegget som handlet om jakt, og Letviks pointere. Nå bor du plutselig 3 mil unna Lørenskog
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
naboer hjemme kan være grunnen til at hun fraktes bort senere.
Citera
2020-12-06, 17:11
Medlem
Hvorfor tar dere opp igjen trådsannheten om vasking av åsted når den er tilbakevist?

Har dere nye opplysninger?
Citera
2020-12-06, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hvorfor tar dere opp igjen trådsannheten om vasking av åsted når den er tilbakevist?

Bortforklart er ikke det samme som tilbakevist.
Citera
2020-12-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tycker det är ni som konstruerar. Det finns ingenting konstigt med TH:s och AEH:s yttranden.
Det var ju oklart om de skulle resa. Då blir det ju frågor fram och tillbaka.
Om man är barnvakt hos sin egen dotter, som man känner väl, orkar man nog åka bort dagen efter tidigt.
Må si meg uenig. I sanne åndedrag som det blir poengtert av en bruker at TH stod for avgjørelser i familien og at det ikke noe spesielt med smsene, så blir det ignorert at en sms blir sendt fra AEs mobil med ordlyden «det viser seg at hytteturen er avlyst», og TH ikke vet om det. Klart det er bemerkelsesverdig. Det kan for eks tyde på at den ikke ble sendt av henne, eller at TH slår en skrøne. Hvem informerte henne i så fall at den var avlyst? I følge smsen ble avgjørelsen ikke tatt av henne, det er ikke rakettforskning.
Edit: eller simpelthen sendt av en annen. Evt som en kode.
Senast redigerad av Ittno 2020-12-06 kl. 17:33.
Citera
2020-12-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ingen vettuge mennesker prøver å flytte en stein på denne størrelsen med en vanlig bil. Det må i tilfelle ha vært en bil med 4wd. Vi vet at det var kommet litt snø i løpet av natta, så det var nok isete. Med en vanlig bil, kanskje med sommerdekk, ville dette ført til mye støy og uønsket oppmerksomhet.
Men den grå SUVen, som drev med ureglement kjøring ved lavblokkene, ville nok ha greid det. Vitnet som i rb.no, hadde hørt bråk i S4, bor i en av blokkene. Samme vitnet uttalte seg samme dag til nrk.no. Da uttalte han at det hadde vært veldig stille, så stille at han lurte på om beboerne i S4 var bortreist. Noen som vet om han disponerte en SUV i dette tidsrommet? Fyren flyr fortsatt rundt i hettegenser. Drar man den til rundt ansiktet, og kanskje i tillegg bruker solbriller, er du nærmest uidentifiserbar. Og bor du i disse lavblokkene, har du god oversikt over naboene, og noen har i tillegg kjent AEH og hennes familie i flere tiår.
Jeg kan legge til at jeg har en kilde som sier at både vitnet og en eldre bror, har en viss tilknytning til rusmiljøet Lørenskog. Faren deres døde i feb 2020. Kilden sier også at de begge har bodd i F8, i alle fall i perioder, etter at de ble voksne. Alt dette er ubekreftede rykter.

Jeg har flyttet på flere sånne steiner med både hendene og bil så du vet ikke hva du snakker om.
Citera
2020-12-06, 18:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja det går väldigt fort i alla verbala konstruktioner här.
Måste vila mig från läsning här ibland.
Kan forklare nærmere hvorfor SMS'en kan være konstruert / ha et formål i plottet
-sett gjennom hypotesen

Jeg tror alt kan henge sammen.

1. Det har kommet frem at politiet har brukt mye tid på å nøste opp i hytteturen / denne SMS'en / AEH's anrop forsvinningsdagen.

2. TH forklarte at han skulle ringe hjem etter ca 1 time for å diskutere detaljer angående hytteturen.

3. AEH forteller om hytteturen som de skal på denne dagen (forsvinningsdagen) i samtale med lønnsansvarlig kl 08.56

4. AEH sende SMS kl 09.10:
"Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig antagelig*og et møte i Lillehammer ca kl 11. Da kan jeg jo være barnepike i kveld/natt."

= tyder på planene for hytteturen var endret til dagen etterpå + at ordlyden i SMS'en skal tyde på at TH har gitt henne denne beskjeden rett før han dro på jobb

= TH's forklaring om at grunnen til at han ringte hjem etter ca 1 time var for å diskutere detaljene angående hytteturen = ble mistenkelig

Forklaring sett gjennom hypotese:

Brikker å ta hensyn til:
- Det var ikke en del av TH's daglige rutine å ringe hjem
- Gjennom artikler har det kommet frem at AEH gledet seg til hytteturen

AEH/GM planla hytteturen med to hensikter:

1. Med hensikt på å få TH til å ringe hjem på forsvinningsdagen etter 1 time.

Hvorfor?
Fordi tidsperioden forsvinningen kunne ha skjedd på ble kun 1 time = barna fikk alibi gjennom anrop /SMS = alt skulle peke mot TH (vi vet at sønn f.esk lå og sov)

2. Med hensikt på å sette TH's forklaring i søkelyset:

Derfor denne SMS'en som kan tolkes slik at TH har gitt henne beskjed om at hytteturen ble utsatt til neste dag og at hun kunne sitte barnevakt.

= TH skulle ikke ha noen spesiell grunn til å ringe hjem etter ca 1 time

= Politiet skulle tro at TH ringte hjem etter ca 1 time av en annen grunn en hytteturen

=

Slik kunne GM/AEH ha lurt alle

(Anrop kl 09.06 AEH til datter (3 sek) tyder på at AEH forsøkte å ringe HHB1 for å gi denne beskjeden, fikk ikke svar / telefonsvarer = sendte SMS i stede)
Senast redigerad av Legokatt 2020-12-06 kl. 18:36.
Citera
2020-12-06, 18:50
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:

Når ble det tilbakevist? Kan du sende en link?
Citera
2020-12-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg har flyttet på flere sånne steiner med både hendene og bil så du vet ikke hva du snakker om.

Jeg har ikke skrevet at det var umulig å flytte på steinen. Det går helt fint, men jeg tror dette ville ha ha vakt oppmerksomhet. Det er mange som lufter hundene sin i dette området. Det har jo vært vitner som har observert AEH på daglige luftetur mellom 07 og 09, og hun har vel ikke vært alene om denne aktiviteten? Vi vet jo heller ikke med 100% sikkerhet at denne veien ble brukt for å frakte bort AEH.
Kan vi utelukke at en bil ble plassert i garasjen, mens AEH og TH var i teateret? Da de kom hjem fra teateret i taxi, stod nok Citroenen parkert på gårdplassen. De gikk rett inn, det var jo ingen grunn til å gå inn i/gjennom garasjen. Gjerningspersonene hadde selvsagt spanet på eiendommen over lang tid, de kjente ekteparets rutiner. Da TH dro på jobb neste dag, gikk han rett ut til bilen, og satte kursen mot Futurum. Dette er et risky opplegg, men ikke helt utenkelig. Det er ikke mindre risikabelt å kjøre opp og ned veien på baksiden av huset. Naboer har tidligere irritert seg over denne trafikken, så de følger godt med. AEH kan ha blitt båret fra huset og inn i den ventende bilen i garasjen, enten død eller bevisstløs. Gjerningspersonene har nok ikke oppholdt seg i bilen/garasjen, de har nok ankommet til fots. Og når det gjelder valpen, denne hunderasen har omtrent ikke vaktinstinkt, dette er en rase som er bortimot "lydløs".
Citera
2020-12-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kan forklare nærmere hvorfor SMS'en kan være konstruert / ha et formål i plottet
-sett gjennom hypotesen

Jeg tror alt kan henge sammen.

1. Det har kommet frem at politiet har brukt mye tid på å nøste opp i hytteturen / denne SMS'en / AEH's anrop forsvinningsdagen.

2. TH forklarte at han skulle ringe hjem etter ca 1 time for å diskutere detaljer angående hytteturen.

3. AEH forteller om hytteturen som de skal på denne dagen (forsvinningsdagen) i samtale med lønnsansvarlig kl 08.56

4. AEH sende SMS kl 09.10:
"Vi skal visst ikke dra før i morgen tidlig antagelig*og et møte i Lillehammer ca kl 11. Da kan jeg jo være barnepike i kveld/natt."

= tyder på planene for hytteturen var endret til dagen etterpå + at ordlyden i SMS'en skal tyde på at TH har gitt henne denne beskjeden rett før han dro på jobb

= TH's forklaring om at grunnen til at han ringte hjem etter ca 1 time var for å diskutere detaljene angående hytteturen = ble mistenkelig

Forklaring sett gjennom hypotese:

Brikker å ta hensyn til:
- Det var ikke en del av TH's daglige rutine å ringe hjem
- Gjennom artikler har det kommet frem at AEH gledet seg til hytteturen

AEH/GM planla hytteturen med to hensikter:

1. Med hensikt på å få TH til å ringe hjem på forsvinningsdagen etter 1 time.

Hvorfor?
Fordi tidsperioden forsvinningen kunne ha skjedd på ble kun 1 time = barna fikk alibi gjennom anrop /SMS = alt skulle peke mot TH (vi vet at sønn f.esk lå og sov)

2. Med hensikt på å sette TH's forklaring i søkelyset:

Derfor denne SMS'en som kan tolkes slik at TH har gitt henne beskjed om at hytteturen ble utsatt til neste dag og at hun kunne sitte barnevakt.

= TH skulle ikke ha noen spesiell grunn til å ringe hjem etter ca 1 time

= Politiet skulle tro at TH ringte hjem etter ca 1 time av en annen grunn en hytteturen

=

Slik kunne GM/AEH ha lurt alle

(Anrop kl 09.06 AEH til datter (3 sek) tyder på at AEH forsøkte å ringe HHB1 for å gi denne beskjeden, fikk ikke svar / telefonsvarer = sendte SMS i stede)
Tror ikke AE har lurt noen, men takk for at du fandt ordrett sms, ser at jeg skrev feil.
Tror du ikke det er mulig en annen har skrevet den sms, uten at AE arrangerer sin egen forsvinning?
Citera
2020-12-06, 18:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

är det här du tänker på?
från VG uppdaterad 9 juli :
<Etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant fra huset 31. oktober 2018, har politiets krimteknikere gjort flere funn de mener er interessante.
Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.>
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in