Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-12, 14:57
  #57661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jeg mener at jeg stiller et enkelt spørsmål: Hvem er det som står bak?
Du skriver: "Dere greier ikke å se det som ligger bak forbrytelsen som mest sannsynlig er planlagt av en svært utspekulert person".
For at det skal være noe tyngde i det du sier, så må du i det minste klare å hoste opp med et navn, og hvorfor denne personen skal ha stått bak. Hvis ikke så er det mest sannsynelig at TH står bak. Enten selv eller med innleide folk, utifra de opplysninger vi har, og de løgnene som TH har fremsatt.
NEI.
Citera
2020-12-12, 15:00
  #57662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
(12.12.2020) Han sa også at politiet ikke kunne ha helt kontroll på etterforskningen sin når de pågrep en som ham.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...t-paa-villspor
Jeg synes at denne kommentaren er veldig bra og at den kommentaren er en veldig god beskrivelse av etterforskningen!

Tunnellkjørerne blir nok hissige nå og poster nok mange kvasse og OT innlegg.

(12.12.2020)"Mannens forsvarer, D*g Svenss*n, forventer at saken mot hans klient blir henlagt.
– Jeg tror politiet er på feil spor – fordi han har ikke vært med på dette
, sier han til VG.
Først ble mannen siktet for drap eller medvirkning til drap, før siktelsen ble endret til grov frihetsberøvelse. Dette har Svenss*n tidligere omtalt som en logisk brist, ettersom politiet har en sterk hypotese om at Anne-Elisabeth Hagen ble drept i Sloraveien 4, før hun ble fjernet fra boligen."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...t-paa-villspor

Kan jeg foreslå at noen som trenger det får seg et kurs i logisk tenkning?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-12 kl. 15:17.
Citera
2020-12-12, 15:05
  #57663
Avstängd
Fenvatnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det fetade er det du som har diktet opp. Jeg har aldri skrevet at han tok av og på seg hanskene 4 ganger eller at han nøs på den ene knehasen og deretter på den andre knehasen.

Alt ligger nå lagret bakover i loggen, så det går nå ann å finne det fram.
Citera
2020-12-12, 15:06
  #57664
Avstängd
Fenvatnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
NEI.

jo
Citera
2020-12-12, 15:08
  #57665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Alt ligger nå lagret bakover i loggen, så det går nå ann å finne det fram.
Du kan forsøke å finne det frem. Jeg vet at jeg ikke har skrevet det som du forsøker å fremstille at jeg har skrevet. Du har diktet om på ting som jeg har skrevet og du forsøker å fremstille din diktning som om jeg har skrevet det.
Citera
2020-12-12, 15:39
  #57666
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Jeg tror det har vært mistenkelig kontakt/tlf mellom VE og TH f.eks. natten før bortføringen, som vi ikke vet om ennå. Tror RUs rolle er mer perifer. THs store kontrollbehov vil gjøre ham veldig skeptisk til å involvere noen han ikke har FULL tillit til i noe så sensitivt, isåfall kun som anonym bakmenn... Løsepengene TH betalte var nok betaling for utført oppdrag... Her er det flere antakelser, og det er mye vi ikke vet om VEs bevegelser og hva politiet sitter på og ikke, men jeg har ikke informasjon som taler imot hypotesen... eller? 🤔

Jeg er nysgjerrig på om VE var med på møtene mellom TH og RU.

I så tilfelle så kan det være VE, som er litt yngre og sikkert mer digitalt kyndig enn TH, som har blitt instruert i krypto av RU, og har laget kryptorigget fra det han har lært. Kanskje derfor det fremstår både proft og amatørmessig samtidig.. Kanskje..?
__________________
Senast redigerad av Niffy 2020-12-12 kl. 15:44.
Citera
2020-12-12, 15:42
  #57667
Medlem
Jeg tror at GM var kryptokyndig lenge før 2017. Jeg tror at ingen av de to siktede i saken er skyldige.
Jeg tror at ingen av de som var med på de møtene med kryptomannen på Futurum er skyldige.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-12 kl. 15:46.
Citera
2020-12-12, 15:44
  #57668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg er nysgjerrig på om VE var med på møtene mellom TH og RU.

I så tilfelle så kan det være VE, som er litt yngre og sikkert mer digitalt kyndig enn TH, som har blitt instruert i krypto av RU, og har laget kryptorigget fra det han har lært. Kanskje derfor det fremstår samtidig både profft og amatørmessig. Kanskje..?
Godt tenkt. TH kan ha bistått han, men VE kan absolutt være (hoved)mannen bak rigget. De kan ha bygget på kunnskap fra RU og litt googling.
Citera
2020-12-12, 15:57
  #57669
Avstängd
Fenvatnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Godt tenkt. TH kan ha bistått han, men VE kan absolutt være (hoved)mannen bak rigget. De kan ha bygget på kunnskap fra RU og litt googling.


VE har dessuten tidligere jobbet som økonomisjef i Polaris, så han har nok også endel erfaring derfra med data og digitale penger. En ting som er verdt å merke seg er at han har bodd i Sverige. Vi vet at brevet er skrevet på en blanding av norsk og svensk.
__________________
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-12-12 kl. 16:04.
Citera
2020-12-12, 15:58
  #57670
Medlem
"Spillet med de angivelige kidnapperne – VG.

E-postene blir sendt med kun tekst i emnefeltet.
Årsaken er at Tom Hagen er blitt fortalt at han ikke kan være sikker på at motparten faktisk åpner og leser e-postene.
Motparten har tidligere gitt uttrykk for å frykte sporing.
I emnefeltet påpeker Tom Hagen angivelige feil i motpartens trusselbrev og i e-posten fra 27. januar, får VG opplyst.
Han mener motparten har gitt uriktige opplysninger om noe som lå igjen på åstedet.
Han avviser også opplysninger om at 90 millioner kroner tilsvarer fire prosent av hans formue. Han oppgir derfor en ny sum til motparten, får VG opplyst."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ge-kidnapperne

Artikkelen krever innlogging.

"Han mener motparten har gitt uriktige opplysninger om noe som lå igjen på åstedet."

Dette kan eventuelt bety at det var mer enn 1 GM, og at den GM som skrev den eposten der det ble gitt uriktige opplysninger om noe som lå igjen på åstedet ikke er den samme GM som utførte forbrytelsen i S4.
Citera
2020-12-12, 16:02
  #57671
Medlem
TH ga selv uriktige opplysninger i NRK-intervjuet om sine egne oppringninger.
Både antall anrop og tidspunktene stemmer ikke med loggen og det som har vært grundig gjennomgått i avhør.
Citera
2020-12-12, 16:10
  #57672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH ga selv uriktige opplysninger i NRK-intervjuet om sine egne oppringninger.
Både antall anrop og tidspunktene stemmer ikke med loggen og det som har vært grundig gjennomgått i avhør.
Både jeg og mange andre synes at det er både naturlig og riktig å forklare ting slik som man husker det og å ikke å forklare ting på en slik måte at man tilføyer detaljer som man har fått vite i ettertid.

Hvis jeg blir avhørt, mener du at jeg skal si at jeg ringte kl 12.34 (bare fordi at politiet har fortalt at loggen viser at det ble ringt fra min mobil kl 12.34) hvis jeg ikke husker at jeg ringte akkurat kl 12.34 men jeg husker at jeg ringte ca kl 12.30 eller jeg husker at jeg ringte mellom kl 12 og 13 ?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-12 kl. 16:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback