2020-12-06, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ingen vettuge mennesker prøver å flytte en stein på denne størrelsen med en vanlig bil. Det må i tilfelle ha vært en bil med 4wd. Vi vet at det var kommet litt snø i løpet av natta, så det var nok isete. Med en vanlig bil, kanskje med sommerdekk, ville dette ført til mye støy og uønsket oppmerksomhet.
Men den grå SUVen, som drev med ureglement kjøring ved lavblokkene, ville nok ha greid det. Vitnet som i rb.no, hadde hørt bråk i S4, bor i en av blokkene. Samme vitnet uttalte seg samme dag til nrk.no. Da uttalte han at det hadde vært veldig stille, så stille at han lurte på om beboerne i S4 var bortreist. Noen som vet om han disponerte en SUV i dette tidsrommet? Fyren flyr fortsatt rundt i hettegenser. Drar man den til rundt ansiktet, og kanskje i tillegg brukersolbriller, er du nærmest uidentifiserbar. Og bor du i disse lavblokkene, har du god oversikt over naboene, og noen har i tillegg kjent AEH og hennes familie i flere tiår.

Steinen er liten, og har dessuten føtter i hvert hjørne. Disse føttene gjør at det blir minimalt med kontaktflate, og gjør det lett å dytte den. Se bilde som har blitt lagt ut av to brukere her. Om bilen har 4wd spiller ingen rolle når vekten er så lav som 300 kg.
Så nå sier du plutselig at det kom snø og at det var isete? Komisk hvordan du forandrer dine utsagn for å kunne så tvil om andres teorier. Tidligere har du sagt at det regnet. En annen ting som vi vet utifra YR.NO sine historiske data er at det var plussgrader. Det blir ikke is på bakken hvis det er plussgrader.
Uansett så kunne steinen ha blitt flyttet på dagen før. Han trengte heller ikke noen bil. Det hadde holdt med et langt spett for å vri steinen til side.

Skal du gi skylda til det vitnet nå? Som straff for at han hadde hørt krangel der kvelden før?
Citera
2020-12-06, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Steinen er liten, og har dessuten føtter i hvert hjørne. Disse føttene gjør at det blir minimalt med kontaktflate, og gjør det lett å dytte den. Se bilde som har blitt lagt ut av to brukere her. Om bilen har 4wd spiller ingen rolle når vekten er så lav som 300 kg.

Nærbilde av sperresteinen med de føttene du beskriver.

https://imgur.com/a/6tQqggB
Citera
2020-12-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nærbilde av sperresteinen med de føttene du beskriver.

https://imgur.com/a/6tQqggB

Ja, dette var jo "en liten stein med føtter i hver hjørne".
Jeg har flytta på en slik stein. Brukte spett, og de veier nok 250 kg+. En vanlig hagekantstein veier fort 12-15kg
Citera
2020-12-06, 14:51
Medlem
Nottelitens avatar
bara så det sägs, jag skulle aldrig försöka skjuta en barriär / betongsuge med en nyare bil, inte med dragkrok eller något annat, snabbt att suggan glider och träffar stötfångaren och den tål inget,
skulle jag först flytta den ensam är antingen spett eller rep i dragkroken rätt sätt....

men de som bor runt SV och har möjlighet att se efter närmaste sten / bettongsuge som måste flyttas för snöbröyting av cykelvägen, har den flyttats?
har sökt lite men inte hittat någonting exakt, förutom att möjligt startdatum för vintersäsongen på kommunala vägar i lørenskog kan ha varit 2018-10-12, men det sista är möjligt och inte fakta än...
Citera
2020-12-06, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, det er en stygg tanke at barna kan ha vært med på å få drept sin egen mor, eller ha dekt over et slikt drap. Utenkelig for de fleste. Men man kan jo begynne å lure. Ihvertfall på om de kan ha vært med på å dekke over uten å helt ha skjønt hva de har vært med på. Kanskje at TH har lurt dem til å tro at det har skjedd en ulykke, og at de måtte hjelpe han. De fleste av oss har ikke en far som er psykopat, så det er vanskelig å tenke seg hvordan ting kan ha skjedd.
med orderud friskt i minne kan ting skje der penger er involvert. Personlighet kommer ofte bedre fram når det er noe å hente. Det som kan tyde på involvering av barna er tiden i bolig, kun spor fra familie uten om de ni sprox (som også kan være familie ). En ukjent fremmed kidnapper ville ikke brydd seg mye om spor så lenge de ikke kan identifiseres. Her er så mye tråkk i bolig med vasking etc pluss fuktig bakke utenfor at jeg har lite tro på fremmede. I så fall har han ikke gått ut av bilen og kun vært sjåfør.
Citera
2020-12-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kan th gitt sin mobil til aeh fordi den registrerte bevegelser mens th trengte en gammel mindre sporbar. Tror dette bytte var en del av planleggingen. Telefonbevegelsen er iscenesatt.
rettet at th ga sin mobil til aeh. Går litt fort i svingene. Språkgeniene får ha meg unnskyldt.
Citera
2020-12-06, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
bara så det sägs, jag skulle aldrig försöka skjuta en barriär / betongsuge med en nyare bil, inte med dragkrok eller något annat, snabbt att suggan glider och träffar stötfångaren och den tål inget,
skulle jag först flytta den ensam är antingen spett eller rep i dragkroken rätt sätt....

men de som bor runt SV och har möjlighet att se efter närmaste sten / bettongsuge som måste flyttas för snöbröyting av cykelvägen, har den flyttats?
har sökt lite men inte hittat någonting exakt, förutom att möjligt startdatum för vintersäsongen på kommunala vägar i lørenskog kan ha varit 2018-10-12, men det sista är möjligt och inte fakta än...

Jeg er helt enig med deg. Jeg tror dette arbeidet ble påbegynt i midten av oktober. Bor 3 mil fra Lørenskog, og her hadde vi et ganske kraftig snøfall den 14.10.20. Stort nok til at det skapte trafikkproblemer.
Citera
2020-12-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Godt poeng.
Innholdet i SMS'en kan på en måte virke konstruert og den passer heller ikke inn med TH's forklaring.

Jag tycker det är ni som konstruerar. Det finns ingenting konstigt med TH:s och AEH:s yttranden.
Det var ju oklart om de skulle resa. Då blir det ju frågor fram och tillbaka.
Om man är barnvakt hos sin egen dotter, som man känner väl, orkar man nog åka bort dagen efter tidigt.
Citera
2020-12-06, 15:44
Medlem
Citat:
rettet at th ga sin mobil til aeh. Går litt fort i svingene. Språkgeniene får ha meg unnskyldt.

Ja det går väldigt fort i alla verbala konstruktioner här.
Måste vila mig från läsning här ibland.
Citera
2020-12-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg vet ikke jeg, om dette skurrer kraftig. Det er visst mye folk reagerer på, som jeg synes er helt normalt.
I mitt liv kan jeg og mannen tråkke ned i hverandres sandaler, og det er helt normalt. Hvorfor skurrer det når det skjer i Hagen huset?
I mitt liv går det fint an å ringe opp igjen på ettermiddagen, om min mor ringte meg på formiddag. Særlig om det var om ee barnepike oppdrag jeg hadde ordnet på annet vis.
Jeg kan fint også ringe to-tre ganger på rappen om familiemedlem ikke svarer straks.
Om jeg blir urolig for barn eller eldre som er alene, vet jeg det som regel er fordi de ikke hører telefonen. Ikke fordi de har fallt eller brent ned huset. Jeg ringer nok mange ganger, uten at jeg nødvendigvis stikker fra jobb på rappen.
Jeg sjekker telefonen når jeg står opp, og har den i lomma. Jeg vet derimot at det verken er slik for min far eller mor. Det er ikke merkelig at AEH ikke var aktiv på telefonen de første 90 minuttene av dagen, bortsett fra å sjekke værmelding på Kvitfjell. Noen fant det mistenkelig.

Dette er i mine øyne helt normal adferd. Mye folk, politi og journalister fremhever som mistenkelig, skurring, rart er helt normalt. Dette å ikke svare straks inkludert.

Jag tänker på samma sätt som du.
Jag förstår inte alla problem som skrivs om här.
Det verkar som bristande sysselsättning, något slags spel, att konstruera en massa frågor och problem
som inte finns. Oseriöst.
Citera
2020-12-06, 16:09
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg er helt enig med deg. Jeg tror dette arbeidet ble påbegynt i midten av oktober. Bor 3 mil fra Lørenskog, og her hadde vi et ganske kraftig snøfall den 14.10.20. Stort nok til at det skapte trafikkproblemer.

Ja, om det är mer än 5-10 cm måste plogen / snöslungan köras, så då hjälper det inte om det finns hinder överallt,
det har hänt på mindre urbana platser att snön har kommit innan den borde enligt kontrakten till de som körar snön, inte populärt...
Citera
2020-12-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Som en kodebeskjed, kanskje?

Citat:
avbrutt oppring kan være signalet om at åstedet er klart til staging, men passer ikke helt med tidslinjen. Har mer tro på at det er alibiringing fra mgm hvem nå enn dette er, men utelukker ikke at aeh kan ha skrevet meldingen. I så fall må th sagt noe etter samtale med mb. Møte var 1.11 men om det var kl 11 er uklart. Hvorfor ve vil ha det 31 er rart. Sliter han med alibiet.

Detta är konstruktioner. Ni hittar på alla möjliga teorier.
Tror ni inte att polisen redan gått igenom så grundläggande fakta rutinmässigt?
Bara för att avfärda det som normalt.
Ni har fastnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in