2020-12-05, 20:03
Medlem
Verkligen ett long shot, men jag försöker.

I ett avsnitt för typ någon vecka sedan eller så, bröt Fredrik ihop och asgarvade när ett av lagen svarade på en fråga. Någon som minns i vilket avsnitt det var? Tror det kan ha varit Alex och Jan, men kan ha jättefel.

Spolade tillbaka och kollade på det flera gånger när jag tittade på det pga kul, men nu kan jag för allt i världen inte komma på vad det var han skrattade åt eller vilka det var som sa det och det gör mig galet frustrerad.

Hoppas någon kan hjälpa så jag kan få ro i själen!!
Citera
2020-12-05, 22:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Inte ett dugg ofullständigt och skulle du ha haft något att tillägga så skulle du då ha sagt ett; JA du har rätt i det och sen det icke nödvändiga bla bla bla. Onödigt eftersom jag aldrig hade tagit upp det som ett alternativ, eftersom det hade varit att försöka svara. Det gällde alltså att passa med ett annat ord än pass och i detta fall en färg eftersom det kunde ge en gratispoäng vilket inte ordet pass kunde ge. Äh...nu får det vara nog...annars får vi ta det via PM. OK?!

Jag tror helt enkelt inte att de vill göra så av hedesskäl. Det uppfattas lite som ett brott mot grundregeln att det är kunskapen som ska styra, inte systematiska chansningar.

Det togs upp tidigare i tråden att Tornving skulle ha haft något hemligt tecken till Gry när han kunde och inte kunde i momentet där den i buren ska trycka för den utanför. Jag har inte sett att det varit så, men om det är så tycker jag att de borde diskas.
Citera
2020-12-05, 22:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror helt enkelt inte att de vill göra så av hedesskäl. Det uppfattas lite som ett brott mot grundregeln att det är kunskapen som ska styra, inte systematiska chansningar.

Det togs upp tidigare i tråden att Tornving skulle ha haft något hemligt tecken till Gry när han kunde och inte kunde i momentet där den i buren ska trycka för den utanför. Jag har inte sett att det varit så, men om det är så tycker jag att de borde diskas.
Ja, även om de inte har något överenskommet system för att tala med kroppen så syns det ju alltid sk tells för å tala med pokerglosor. Det är näst intill oundvikligt.

Kanske de tycker det hör till att de ska kunna tolka kroppsspråket men jag anser de borde fälla ner en järnridå framtill i burarna under det momentet, eller bättre en lagom stor skiva bakom de som står ute så tittarna ser alla fyra tävlande.

De är ju så petiga ibland så det blir för mycket av den varan och sen släpper de helt det konceptet en annan gång. Ett svar per fråga kunde också få vara nog under UP.

Sila mygg o svälja elefanter....
Citera
2020-12-06, 03:18
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RacktAv
Verkligen ett long shot, men jag försöker.

I ett avsnitt för typ någon vecka sedan eller så, bröt Fredrik ihop och asgarvade när ett av lagen svarade på en fråga. Någon som minns i vilket avsnitt det var? Tror det kan ha varit Alex och Jan, men kan ha jättefel.

Spolade tillbaka och kollade på det flera gånger när jag tittade på det pga kul, men nu kan jag för allt i världen inte komma på vad det var han skrattade åt eller vilka det var som sa det och det gör mig galet frustrerad.

Hoppas någon kan hjälpa så jag kan få ro i själen!!

Minns avsnittet, garvade också. Jag skulle kunna tänka mig Meltzer och Magnusson med tanke på hur hispiga de är men det kan absolut vara fel.

Edit: Minns alltså inte exakt vilket avsnitt men minns när Fredrik inte kunde hålla masken.
Det kan också ha varit när Olof och Ebba var med. Det avsnittet när typ allt gick emot dem. Men det känns som det var när Meltzer och Magnusson var med.
Senast redigerad av calina85 2020-12-06 kl. 03:22.
Citera
2020-12-06, 12:48
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Men du förväntas faktiskt med rätta sålla bort Zlatan eftersom det är trovärdigt att han skulle kunna komma som gest i Skavlan

Du förväntas skruva tanken. Det är dock svårt att intervjua en stenstod så det rätta svaret vore att inte kunna svaret kan jag tycka. För där gick gränsen för mig när det kommer till F&F surrealism & döda ting (Vilket år tinget gick ur tiden).

Jag har inte kunnat en endaste gäst i "Vem där"

Anders Lundins gissning på Dart Vader å andra sidan måste varit årets mest svagbegåvade gissning
T.o.m F&F skruvade på sig & harklade sig & hade sig.
Det är rätt svårt att intervjua exempelvis en orm också. Problemet här var att Emma hade helt rätt! Det var inte statyn som hade med Seger att göra. Ännu en slamkrypare i detta skitprogram som jag tyvärr såg denna gång.

Bin Laden tyckte jag var enkel och ormen i paradiset (kom dock inte på då vad man kallar ormjäveln) tog jag nog efter ett tag. Men undrar om de får text till? Visst norska är enkelt att förstå men krånglar ju till det lite i detta moment.

Lundin var ju tydlig med att han trodde att det var fel och att allt de kopplade det till var "galax" så de sa Darth Vader istället för att inte gissa på någonting. Inte särskilt svårbegåvat.

Att man bara får 2p för "Vem gästar Skavlan" medan UP kan ge 10p skillnad beroende på kategori om det är något en är bra på och motståndaren dålig på. Det är förjävligt.
Citera
2020-12-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Minns avsnittet, garvade också. Jag skulle kunna tänka mig Meltzer och Magnusson med tanke på hur hispiga de är men det kan absolut vara fel.

Edit: Minns alltså inte exakt vilket avsnitt men minns när Fredrik inte kunde hålla masken.
Det kan också ha varit när Olof och Ebba var med. Det avsnittet när typ allt gick emot dem. Men det känns som det var när Meltzer och Magnusson var med.

Det var väl när Peter Magnusson ville svara "Ken ring" på nån artist som inte alls liknade honom
Citera
2020-12-06, 17:21
Medlem
Gavins-Friends avatar
Ingen spoiler om poäng eller vilka som vann. Men från första semin:
Citera
2020-12-06, 17:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Det var väl när Peter Magnusson ville svara "Ken ring" på nån artist som inte alls liknade honom

Ken Ring som spoonerism blir »ren king«.

Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Ingen spoiler om poäng eller vilka som vann. Men från första semin:

Nu får du mig sugen att förhandstitta, men skiter i det. Förstår ju ändå vilka som vann.
Citera
2020-12-06, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att Holm är överskattad och att han exemempelvis åkte ur Vem vet mest ganska snabbt när han var med där. Han har inte samma intellektuella kunskapsbild som de övriga.

Du grundar det på ett avsnitt av vem vet mest? Fast han mer eller mindre sopa banan i 5e klassare och vunnit 2 säsonger av på spåret. Om inte jag minns fel, så såg jag det avsnittet av vem vet mest och det var väl nästan parodiskt hur alla bara öste frågorna över Stefan Holm för att få bort honom.
Citera
2020-12-06, 17:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Du grundar det på ett avsnitt av vem vet mest? Fast han mer eller mindre sopa banan i 5e klassare och vunnit 2 säsonger av på spåret. Om inte jag minns fel, så såg jag det avsnittet av vem vet mest och det var väl nästan parodiskt hur alla bara öste frågorna över Stefan Holm för att få bort honom.

Holm var i par med Ingela Agardh som var väldigt vass, och var minst lika bra som Holm.
Citera
2020-12-06, 20:58
Medlem
Gavins-Friends avatar
Final:
Citera
2020-12-06, 21:03
Medlem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto