Citat:
Ursprungligen postat av
skitstugan
Allt det där snacket om kempen, listbyte och "uri" betyder inte ett skit även om ryktena vore sanna.
Egentligen så rör det sig om ett jävligt litet företag på en jävligt liten marknad om man ska tänka stora summor. Vad det potentiellt kan bli är en annan femma.
Men att bara slnga ut "25% om en månad" är mer eller mindre taget rakt ur röven och rena fantasier. Skitsnack mao.
Detta visar egetligen inte på så mycket mer än din otroligt skeva och förinställda attityd till företaget. De tre faktorer som du nämner i början är/kommer eventuellt vara viktiga för företaget.
Kempen är ett utav europas om inte världens ledande analyshus inom lifescience, bara det borde ge en fingervisning om potentialen, de jobbar inte med vem som helst. Att få en analys från kempen med en riktkurs skulle självklart hjälpa gemene man att fatta ett beslut utan att behöva läsa så pass mycket information.
Uli, som nu är invald i företagets styrelse är inte en dålig tillgång. Han har ett enormt kontaktnät och har suttit i diverse olika styrelser bla i företag som samarbetat med kempen
Ett listbyte skulle också vara otroligt fördelaktigt för synact eftersom många fonder samt större internationella investerare i dagsläget inte kan investera i aktien mtp att den ligger listad på spotlight.
Du nämner också "liten marknad", du verkar ha missat att RA marknaden (som bara är en av tre aktiva forskningsområden) är värd ca 40.000.000.000 USD, skulle knappast kalla detta för en liten marknad, och kom ihåg detta är bara marknade för en av tre aktiva studier.
nu kommer vi till kanske det största exemplet på dubbelmoral i hela denna tråden. Användaren "pushallin" skriver
Citat:
Ursprungligen postat av
Pushallin
Kommer köpa på mig mycket SynAct, men finns ingen anledning att köpa på detta priset då man kan få det 25% billigare om en månad.
varpå användaren "5789islife" svarar
Citat:
Ursprungligen postat av
5789islife
Eller så får man den 25% dyrare om en månad

Du väljer då att hoppa på den sistnämnda och gnäller över att inget tyder på det eller att och du säger till och med "Men att bara slnga ut "25% om en månad" är mer eller mindre taget rakt ur röven och rena fantasier. Skitsnack mao." allt detta utan att ifrågasätta personen som hävadar att kursen kommer sjulka 25% på en månad, snacka om dubbla måttstockar.
Har även pratat med shrimpen och han hälsar förljande
"Hej skitstugan och alla andra på Flashback!
Blev informerad om att ni samtalade om mig här i forumet så tänkte att diskussionen förs bäst mellan dem berörda. Dock tar det ju tid innan ens konto blir aktiverat här, så du får ursäkta dröjsmålet.
Va kul att du uppmärksammat mitt intresse för SynAct Pharma och Lipidor AB. Dem enda två innehaven i min depå.
Vet inte riktigt hur jag ska bemöta kritiken som du skrivit i inlägget ovan men ska ge det ett försök.
Delar upp det i två stycken så att det blir ett för varje enskilt bolag.
Va tråkigt att du upplever mina inlägg i Synacts discord som haussande och säger att jag far med osanningar. Jag tycker att jag framfört i inläggen som du refererar till att jag inte kan säga hur det ska bli i framtiden. Jag har också belyst att kursen just nu är i en negativ trend. Det jag däremot belyst och som jag står för är alla saker som redan är bekräftade av bolaget.
Att jag spekulerar om framtiden, utan att utlova någonting, kan väl inte vara annat än sunt som investerare. Finns mycket som tyder på att SynAct är i en utvecklingsfas som kan innebära en eller flera förändringar. När i framtiden kan jag inte säga.
Du skriver i ditt inlägg att jag sitter och bannar folk från discorden, en total osanning som du enbart använder för att förringa mig. Jag har aldrig bannat någon i discorden? Det har du bara tagit ur luften. Om du söker på mina inlägg så kan du också se att jag uppmanar till en lugn och sansad diskussion, och uppmanar till ett forum för alla. Vet inte riktigt vad jag gjort för att få dig så irriterad på mig.
Jag tycker personligen att discorden har varit en fantastisk plattform för mig. Jag har fått lära mig massor om SynAct som jag aldrig annars hade vetat eller haft någon aning om hur jag skulle finna. Tråkigt att se att det är flera här inne som upplever discorden som en ”sekt”. Jag har då inte bannat en enda så vet inte riktigt varför du kastar skit på mig?
Vad moderatorer eller andra veteraner har för motiv med discorden har jag ingen aning om och mig veterligen så pågår det inga ogentligheter. Har varit med discorden sedan typ maj(?).
Jag har inte sålt något av mitt innehav i SynAct som i skrivande stund är cirka 35% ner från toppen. Jag har köpt från 10kr och upp till toppen på 51kr, därefter har jag fått se min depå dala rejält. Jag ser en stor potential i SynAct och har därför valt att fylla på, under vad jag anser, en ”dipp” i det långa loppet. Fundamentalt har jag en stark övertygelse i SynAct och det kan bli att den inte slår ut som jag har tänkt i framtiden. Men att jag skulle ha en dold agenda är ju bara skitsnack! Har investerar hälften av alla pengar jag har i SynAct? Vad skulle jag tjäna på att se dem sjunka?
Tråkigt att läsa mig till att du förlorat en stor summa pengar på stop-loss i SynAct men det kan du väl omöjligt lasta och rikta din irritation på mig för?
Du kan säga att jag haussar bolaget - fine. I min mening så belyser jag det som redan är kommunicerat till marknaden och har inte skrivit några absurda spekulationer om framtiden. Mina längre inlägg i discorden är främst riktade till dem som ligger snett på det kursmässigt. Jag önskar precis som dem att kursen skall gå upp. Jag är dock övertygad att det fundamentala kommer bli bra och vill inte se småsparare bränna sig för att dem med större kapital kan leka med kursen.
Sedan väljer du att vinkla detta som att jag har en dold agenda i Lipidor AB. Ett bolag som jag åkt sedan oktober förra året och varit med på dess toppar och dalar. Det stämmer mycket riktigt att jag är admin i discord-kanalen för Lipidor. Och twittern som du refererar till har även jag skrivit.
Vet egentligen inte varför jag bemöter din kritik överhuvudtaget men svårt att låta bli. Angående den tekniska analysen så om du är påläst så tar man botten på triangeln och mäter till toppen. Mellanskillnaden lägger du sedan på grafen där kursen bryter ur triangeln. Det är så man sätter en riktkurs. Förövrigt så finns det ju riktkursen som fundamentalt ligger på dem siffrorna - en snabb googling bort så finner du det.
Discorden är utformad som Synacts estetiskt eftersom jag aldrig skapat en egen discord tidigare? Hade inte du också valt att använda ett upplägg som du redan känner till? Inte konstigt att man hämtar inspiration från närmaste hörn? I övrigt så har jag enbart admin-behörighet i kanalen för att jag startade den. Så fliken pm är inte jag som lagt till. Inte heller har jag skrivit att det ska komma några mirakel-pm eller postat en enda raket!?
Mina ”screen-shots” som jag lagt upp har ju en länk under som källhänvisning till vart jag funnit dem? Min korrespondens med bolaget VD är inte heller något jag försöker dölja? Om du inte tror mig så skicka gärna ett PM så ska jag bifoga meddelandena.
På riktigt så är det både riktigt trist att behöva bemöta den här kritiken som bygger på rent skitsnack från din sida. Om du ska sitta och kasta skit på folk på Flashback så får du ju göra det på rätt grunder och inte fara med osanningar till höger och vänster. Alla som läser här inne kommer ju ta dig för ditt ord - och du sitter ju och ljuger rakt ut. Hur lätt som helst för människor att kolla upp detta genom att skrolla igenom bägge discord-kanalerna.
Jag har inte publicerat någon av de tekniska analyserna i Lipidors discord som du refererar till- så varför härleder du dem till mig?
Du pratar om att anmäla till FI. Gör gärna det! Så kan jag göra en anmälan för förtal. Du borde skämmas rent ut sagt Skitstugan.
Att sitta och svartmåla någon för att man har en personlig agenda mot en tredje part. Herregud!!
Ser framemot din replik och om du/eller någon annan vill ha källhänvisningar så är det bara att skicka PM. Har skickat ett konto som heter ShrimpenShrimpen som ni kan skicka till. Tills mitt konto har blivit aktiverat skriver jag via en vän."