2020-12-06, 14:50
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Grejen är den att Trump kan påstå vad han vill men om inget bevis för valfusk på systematisk nivå kan bevisas innan den 20:e Januari klockan 12:00 (pm lokal tid) så kommer han att ställas mellan att antingen erkänna sig besegrad och lämna Vita Huset självmant eller så lyfts han ut av SS, grejen är den att Trump blir klassad som någon som inkräktar på annans mark om han vägrar lämna området.
Vad säger usa:s konstitution? Har vi någon jänkare här? Finns det tidsfrist vid valfusk?
2020-12-06, 14:50
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är inte vad valarbetarna och övervakarna från Georgia säger.

https://twitter.com/gabrielsterling/status/1334825233610633217

Det är riktig att det inte var "suitcases"
Inte vilka som helst i alla fall.

"Those crates are used specifically to dump previously counted ballots out of the machine for storage"

They hold 1800 COUNTED ballots."
Thucydides🤠👍👮🏻‍♂️🕵🏻‍♂️👨🏻‍✈️🚁🛩⚔️⚖️🎚🇺🇸 (@Excelsi04144814) Tweetade: @JennaEllisEsq I found some info on the “suitcases”- they are made specifically for Dominion machines-

They are used to dump entire batches of ballots out of the machine after counting for storage.

So why were they running ballots from bins that are made to hold previously counted ballots?? https://t.co/jCPMtOE7BC https://twitter.com/Excelsi04144814/status/1334946035311972354?s=20

Ser du likheten med vad gubben drar fram 0:45 in i filmen på länken du delar?

Detta är specialväskor gjorda för andra maskiner än de som används i klippet. Dessa samlar upp röstsedlar som inkommer in-person i vallokalen. Maskinerna fyller väska själv, helt automatiskt.

Är det samma valförrättare som debunkat filmen, som skulle stå inför rätta om fusk förekommit?
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-06 kl. 15:00.
2020-12-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ser tuvärr inte lagen som backar upp dina tidigare påståenden som andra också efterfrågat. Återigen, säg till om du hittar lagen som backar upp det.

Det kanske inte var klart nog, att jag avser att en president inte får delta i valfusk genom att medverka i att staters valresultat förändras.

Jag tycker det är en ganska självklar sak. Det är ungefär som om jag skulle be dig eller andra om en explicit lagtext om var det står att det är förbjudet att göra egna valsedlar i vallokalerna. Var är lagen till det då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Grejen är den att Trump kan påstå vad han vill men om inget bevis för valfusk på systematisk nivå kan bevisas innan den 20:e Januari klockan 12:00 (pm lokal tid) så kommer han att ställas mellan att antingen erkänna sig besegrad och lämna Vita Huset självmant eller så lyfts han ut av SS, grejen är den att Trump blir klassad som någon som inkräktar på annans mark om han vägrar lämna området.
Vilken lag säger detta, är den lagen isåfall civil eller militär (martial)?
Jag frågar för att jag vill veta, inte för att spela "Allan".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men vad är det som skall förklaras?

Man ser folk som håller på med någon form av kontorsarbete.

Hittar man valfusk där har man bra fantasi.
Jasså. Så när typ 7 av 8 personer som jobbar med detta och ska förklara för sina väljare vad som hänt säger att detta visar på fusk, folk måste hållas ansvariga och en ordentlig audit måste göras så är det pga vanligt kontorsarbete. Titta på videon istället. Aldrig i livet att rösträkning är ”vanligt kontorsarbete”.

Hahahahhaa är detta Din förklaring alltså? Ser ut som vanligt kontorsarbete? Har du vart på ett kontor någon gång? Om ja, hur ofta ser du pressen vara där och bli utskickade när vanligt kontorsarbete sker? Hur ofta ser du amerikanernas röster räknas under vanligt kontorsarbete? Hur ofta ser du undangömda röster plockas fram och räknas när man skickat hem alla kontrollanter och press under vanligt kontorsarbete?

Hur ofta tas video på vanligt kontorsarbete upp i en PA och INGEN kan förklara vad som händer i videon om man följt lagen? Vanligt kontorsarbete hade nog alla kunnat förklara, inklusive du själv (eller med tanke på att du tro detta är vanligt kontorsarbete hade du nog inte kunnat det)

Men ge gärna officiell källa till varför man skickar hem press och kontrollanter, väntar på att dom ska hem för att sen plocka fram röster under ett bord och börja räkna?
2020-12-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det kanske inte var klart nog, att jag avser att en president inte får delta i valfusk genom att medverka i att staters valresultat förändras.

Jag tycker det är en ganska självklar sak. Det är ungefär som om jag skulle be dig eller andra om en explicit lagtext om var det står att det är förbjudet att göra egna valsedlar i vallokalerna. Var är lagen till det då?
Jag är nog inte tydlig nog men ska pröva en gång till:

Var är lagen som backar upp vad du säger?
2020-12-06, 14:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Vad säger usa:s konstitution? Har vi någon jänkare här? Finns det tidsfrist vid valfusk?

Konstitutionen säger att den president som svärs in är den som är president, du kan påstå vad du vill men bara för att du säger att du är president så är du inte det.

Det har aldrig skett tidigare att en president har låst in sig men det har hänt att senatorer har gjort det även om det inte har skett i modern tid.

En amerikansk advokat som arbetar på federal nivå förklarar det ganska väl i denna Youtube video

https://www.youtube.com/watch?v=bnhF_Qw0dtk&t=24s

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vilken lag säger detta, är den lagen isåfall civil eller militär (martial)?
Jag frågar för att jag vill veta, inte för att spela "Allan".

Den är federal, civilrätt fungerar inte ens i närheten på samma sätt som federal rätt gör, om något påstår att civilrätt gäller så bör du sluta lyssna på dem.
2020-12-06, 14:54
Medlem
Citat:
Jag är nog inte tydlig nog men ska pröva en gång till:

Var är lagen som backar upp vad du säger?

Vill du ha en lag som visar på att röstfusk är olagligt?
2020-12-06, 14:56
Medlem
Citat:
Kan du visa på var i lagen det säger att detta skulle vara olagligt då?
Om jag visar på att det är olagligt att skicka hem kontrollanter för att kunna räkna röster utan kontrollanter, erkänner du då att vi har ett starkt bevis för valfusk och att en riktig audit måste göras?

Citat:
Vill du ha en lag som visar på att röstfusk är olagligt?
Nej då hade jag sagt det
2020-12-06, 14:58
Medlem
Citat:
Om jag visar på att det är olagligt att skicka hem kontrollanter för att kunna räkna röster utan kontrollanter, erkänner du då att vi har ett starkt bevis för valfusk och att en riktig audit måste göras?

Kan du säga vilken lag som du anser visar på att detta är olagligt så kan vi diskutera det utifrån det. Om det inte är olagligt så är det ju okej.
2020-12-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Om det är hon - det är onekligen likt men munskyddet gör det svårt att vara säker - så ska hon absolut inte vara där. I så fall borde hon förlora sin senatorsplats, minst.

Kolla på den här bilden.

https://twitter.com/swisstexas/status/1335526814471614467/photo/1
Senast redigerad av Snullerux 2020-12-06 kl. 15:07.
2020-12-06, 14:59
Medlem
Citat:
Fram tills en rimlig och trovärdig förklaring från officiella källor kommit till videon kan ingen påstå att allting gått rätt till. Säg till om du hittar en förklaring, förstår att det skulle vara guld för ditt narrativ så det är bara länka
Varsågod!

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:KEUV-UJG2yAJ:https://www.11alive.com/article/news/politics/elections/georgia-recount-results-live-blog-dec-3/85-a4209de7-4213-4fe8-96be-37d7a2aa7676+&cd=10&hl=sv&ct=clnk&gl=se&client=fir efox-b-d (länkar till cache eftersom artikeln själv inte öppnades från sökresultatet på Google igår)

Citat:
Ursprungligen postat av Alive.com
9:50 a.m. | Fulton Elections Director Rick Barron says death threats have been sent to the supervisor who was at State Farm Arena on election night, as well as her mother.

9:20 a.m. | Here's what Fulton County Elections Director Rick Barron had to say about the surveillance video from State Farm Arena that has become a major point of contention among those who believe there was fraud in Georgia's election process:

"I'll just address the timeline of that evening - the staff at State Farm that evening, they began letting certain people go, no announcement was ever made to leave, for anyone to leave. Certain staff that were on the cutting stations, that were on the flattening stations, that were extracting from the inner envelopes, those staff left as work completed. I found out sometime, I think a little after10:30, that they were gonna cease operations and I told them not to do that... at about 11:15 they were fully scanning again, and once they were scanning Carter Jones, the State Election Board monitor, he told me 11:42 or 11:52 that he arrived. There were media in the room, external affairs representative there until approximately 11:15. The Secretary of States investigator arrived at 12:15, and they scanned until all the ballots they had available to scan were complete and then cleaned up the room.

De här rösträknarna var alltså inte ensamma i rummet några längre stunder, större delen av den aktuella tiden fanns delstatens valövervakare eller folk från media på plats. Detsamma har också intygats av personer från Georgias delstatsmyndigheter som har sett igenom den kompletta råvideon (flera timmar).

Den version som presenterades av Trumpanhängarna är redigerad för att ge ett intryck av att de fyra i rummet var ensamma och ostörda under minst ett par timmar i sträck. Klassiskt propagandatrick.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-12-06 kl. 15:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in