2020-12-06, 14:23
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du hittar alltså inte heller någon vettig förklaring till videon? Då anser du precis som alla utom Karen som gav ett statement efter att bl.a videon presenterats att en grundlig audit borde göras?
Varför skulle jag titta på din video, du sprider ju en massa nonsens här. Var är dina bevis som duger för prövning i domstol? Det är det enda som skulle kunna rubba Bidens vinst.
2020-12-06, 14:26
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taster987
Senaste från Edvard S . Dominion algoritmen som gav Biden 200.353 röster i Atlanta Georgia.
https://youtu.be/3pVAKm8JqvU
99,7%.... hahaha cirkus...
99.7% Joe Biden ballot batch in the middle of the night. That alone is enough to do a forensic audit on ballots.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Bara 2 republikaner i kongressen backar upp Trump!

Republikaner duckar om Bidenseger

Bara 27 republikanska ledamöter
i USA:s kongress erkänner Joe Biden
som segrare i presidentvalet. Det
skriver Washington Post som frågat
samtliga ledamöter om saken.

Två svarade att Donald Trump vann
valet, medan övriga 222 valde att inte
lämna något svar, skriver tidningen
som tolkar tystnaden som ett utslag av
rädsla för Trump.

Trump själv hävdar fortfarande att det
är valfusk som gjort att Biden kunnat
utropas till segrare. Hans försök att
bestrida valresultaten i domstol har
dock hittills inte lett någon vart.
SVT Text - 134
Oberoende Svt...
Biden har inte utropats till segrare, vad senatorerna säger öppet i dagsläget är totalt oväsentligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Jag är medveten om detta. Det var Trumps agerande jag ifrågasatte.
Skribenten påstod att Trump begick en olaglig handling genom att säga att valet i Georgia skulle upphävas. Jag frågade vilken lag skribenten ansåg att Trump bröt mot, och jag har inte fått svar ännu. Förmodligen för att det inte finns någon sådan lag.

Men det är väl klart att det är olagligt att ignorera val av president. Vem som helst har naturligtvis inte rätt att hitta på att de är president och flytta in i Vita Huset för att de anser att det är de som är president. Det förstår du väl ändå?
2020-12-06, 14:28
Medlem
Citat:
Varför skulle jag titta på din video, du sprider ju en massa nonsens här. Var är dina bevis som duger för prövning i domstol? Det är det enda som skulle kunna rubba Bidens vinst.
Du har missuppfattat helt. Det är inte min video. Den presenterades för att visa valfusk och ingen har kunnat förklara den ännu. Säg till om du hittar en rimlig förklaring, fram tills dess tar jag för givet att du är för att gå till botten med det här när en video som visar på så många grova felaktigheter utan att nån kan förklara det?

Men det är klart, kan ju vara bekvämare att blunda så man slipper tvivla på sin åsikt man investerat så mycket i. Men för att förtydliga igen, videon är inte min.
2020-12-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men det är väl klart att det är olagligt att ignorera val av president. Vem som helst har naturligtvis inte rätt att hitta på att de är president och flytta in i Vita Huset för att de anser att det är de som är president. Det förstår du väl ändå?
Vad du känner eller anser är totalt oväsentligt. Vilken lag stöder det du skriver? Varför skulle inte ett val med omstritt resultat få ifrågasättas?
2020-12-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vad du känner eller anser är totalt oväsentligt. Vilken lag stöder det du skriver? Varför skulle inte ett val med omstritt resultat få ifrågasättas?

Undrar du vilken lag som inte låter någon flytta in i Vita Huset och säga att de är president bara för att de tycker det?
2020-12-06, 14:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag kan inte få det till något annat än att rösterna redan är räknade. Oräknade röster förvaras i vita plastlådor innan dem räknas i maskin. Väskan vi ser på filmen är till för slutförvaring. Det finns ingen rimlig förklaring till varför man skulle använda en sådan väska på väg till räkning.

Det är inte vad valarbetarna och övervakarna från Georgia säger.

https://twitter.com/gabrielsterling/status/1334825233610633217
2020-12-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Undrar du vilken lag som inte låter någon flytta in i Vita Huset och säga att de är president bara för att de tycker det?
Du skrev följande påstående initialt:
"Alla försök att ogiltigförklara valet är direkt olagligt. Så när Trump vill att personer i Georgia ska ta tillbaka sin förklaring av valresultatet gör han något olagligt."

Jag frågar fortfarande, vilken lag använder du som stöd för ditt påstående?
2020-12-06, 14:33
Medlem
prominentens avatar
2 fel där:

Washington Post och SVT.

Citat:
Bara 2 republikaner i kongressen backar upp Trump!

Republikaner duckar om Bidenseger

Bara 27 republikanska ledamöter
i USA:s kongress erkänner Joe Biden
som segrare i presidentvalet. Det
skriver Washington Post som frågat
samtliga ledamöter om saken.

Två svarade att Donald Trump vann
valet, medan övriga 222 valde att inte
lämna något svar, skriver tidningen
som tolkar tystnaden som ett utslag av
rädsla för Trump.

Trump själv hävdar fortfarande att det
är valfusk som gjort att Biden kunnat
utropas till segrare. Hans försök att
bestrida valresultaten i domstol har
dock hittills inte lett någon vart.
SVT Text - 134
2020-12-06, 14:34
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Förklaringen till att så många tror på valfusk i stor skala är utan tvivel lite av det mänskliga psykets labyrinter av förnekelse, man vill så gärna tro att Trump vann och letar överallt efter just bekräftelse på det så man kan hitta utgången i all sin vilsenhet.
Demokraterna eller ens rakryggade republikaner skall ju behöva försvara valresultatet mot direkt pinsamma omogna anklagelser om valfusk. Man får ju förlita på rättssystemet och dom lagar och regler som gäller när Trump med fradga kring munnen och vild blick anfaller utan några som helst hållbara bevis.

En mer ensam och isolerad president som i sina sista dagar i ämbetet börjat vanära ämbetet allt mer har nog aldrig tidigare skådats i vita huset.
Ni vänsterextremister är roliga. När Hillary förlorade valet så körde demokraterna igång en flera år desinformationskampanj om "Russian collusion" och liknande bortförklaringar där man försökte skylla ifrån sig förlusten, men nu när det var ett uppenbart valfusk i det här valet ja då är det direkt från vänsterhåll att allt gick korrekt till i valet, trots att det är helt uppenbart att det verkligen förekom valfusk i år. Det var betydligt svårare för demokraterna att skrika valfusk eftersom Hillary vann popular vote, men att en senildement plagiarist skulle få ihop 80 miljoner röster, det är det ingen tänkande människa som köper.
2020-12-06, 14:35
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Elena Parent borde väl inte befinna sig där om hon var en av kandidaterna i valet?

https://advance.lexis.com/api/document/collection/statutes-legislation/id/617D-MH91-FBN1-22KG-00008-00?cite=O.C.G.A.%20%C2%A7%2021-2-414&context=1000516
Om det är hon - det är onekligen likt men munskyddet gör det svårt att vara säker - så ska hon absolut inte vara där. I så fall borde hon förlora sin senatorsplats, minst.
Citat:
Justitiedepartementet undersökte alla de fall som de hade fått rapporter om. Där fanns inget som pekade på omfattande valfusk. Det var det han redovisade. Hans bestämda uttalande kan tolkas som att han ansåg utredningen tillräcklig.
Man utreder inte om det inte finns anledning.
Hittills sa han.
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hon ser identisk ut... sen kan du gagga på hur mycket du vill med munskydd men att dessa två personer är identiska ser vem som helst.

Jaså? då får du mer en gärna visa det.
Lugn. Om det är hon så är ju grejen att där ska hon absolut inte befinna sig. Klart regelövertramp och lagbrott i så fall.
Däremot har jag inte sett att någon har sagt att det även är hon som befinner sig i rummet med de omtalade "väskorna"/boxarna/containers med draghantag, utom här men det kan förstås finnas sådana påståenden på annat håll.
Det ser i mina ögon helt enkelt inte ut som samma rum. Något bättre att komma med än de bilder som finns har jag inte att ge dig och att jämföra med.

Är helt övertygad om valfusk men Trump och framför allt amerikanska folket kommer att helt köras över är min övertygelse nu. Det är kört, det kommer inget mer. De republikaner som sitter i ledande ställning kommer säkert också att strunta i sina väljare och folket som helhet och lira med "demokraterna" i fult spel. De är för äregiriga, maktkåta och pengasugna för något annat. Antagligen för dumma också. Korttänkta.

Lita på att jag tycker att det är otroligt sorgligt och hemskt.

Som det känns just nu och som otaligt många har sagt långt innan så är det här slutet på västvärlden som vi känner den. Själv är jag egoistiskt glad över att jag väl bara har högst 30 år kvar att leva. Det blir antagligen 30 lävligt långa och tråkiga år.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Så, kl. 8.22 på morgonen drar någon in väskor i lokalen. Väskorna är 1) fyllda med röstsedlar och 2) konstruerade för att röstmaskinerna ska kunna dumpa redan-räknade röstsedlar ned i dem.

Dessa väskor får sen stå under bordet hela dagen. Kl 22.30 säger man "nu slutar vi räkna" och alla lämnar utom några få.

Ca kl. 23.00 tar hon som körde in väskorna på morgonen fram väskorna igen och tar ut valsedlar och börja köra dessa i maskinerna.

Om jag missförstått händelseflödet så kan väl någon fylla i med det jag missat. För mig är det så suspekt att det måste tittas närmare på för att förstås. Att säga "här finns inget att se" och låtsas som ingenting är helt enkelt inte trovärdigt.
Hinner inte kolla om du kanske har fått bra svar redan men kolla den här länken med text och filmsnutt. Man ser dem packa boxarna, eller vad man ska kalla dem, och ser tydligare för de har en bättre inzoomad bild än den åtminstone jag hade sett tidigare. De förklarar också en del i texten, sedan väljer man förstås om man vill tro på vad tidningen skriver. Tycker de låter ärliga men vad vet man. Går ta mig fan inte att lita på någon eller något.

https://www.wsbtv.com/news/politics/georgia-election-officials-show-frame-by-frame-what-really-happened-fulton-surveillance-video/T5M3PYIBYFHFFOD3CIB2ULDVDE/

Att det har fuskats både i Georgia och på andra ställen i landet är jag som sagt övertygad om. De vill tydligen sopa skiten under mattan och inte göra några grundligare undersökningar och är de tillräckligt många sådana korrumperade fegisar så kan inte de som inte accepterar detta sätta emot utan får leva med eländet.

Katastrof.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in