Citat:
Ursprungligen postat av
Snullerux
Om det är hon - det är onekligen likt men munskyddet gör det svårt att vara säker - så ska hon absolut inte vara där. I så fall borde hon förlora sin senatorsplats, minst.
Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Justitiedepartementet undersökte alla de fall som de hade fått rapporter om. Där fanns inget som pekade på omfattande valfusk. Det var det han redovisade. Hans bestämda uttalande kan tolkas som att han ansåg utredningen tillräcklig.
Man utreder inte om det inte finns anledning.
Hittills sa han.
Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Hon ser identisk ut... sen kan du gagga på hur mycket du vill med munskydd men att dessa två personer är identiska ser vem som helst.
Jaså? då får du mer en gärna visa det.
Lugn. Om det är hon så är ju grejen att där ska hon absolut inte befinna sig. Klart regelövertramp och lagbrott i så fall.
Däremot har jag inte sett att någon har sagt att det även är hon som befinner sig i rummet med de omtalade "väskorna"/boxarna/containers med draghantag, utom här men det kan förstås finnas sådana påståenden på annat håll.
Det ser i mina ögon helt enkelt inte ut som samma rum. Något bättre att komma med än de bilder som finns har jag inte att ge dig och att jämföra med.
Är helt övertygad om valfusk men Trump och framför allt amerikanska folket kommer att helt köras över är min övertygelse nu. Det är kört, det kommer inget mer. De republikaner som sitter i ledande ställning kommer säkert också att strunta i sina väljare och folket som helhet och lira med "demokraterna" i fult spel. De är för äregiriga, maktkåta och pengasugna för något annat. Antagligen för dumma också. Korttänkta.
Lita på att jag tycker att det är otroligt sorgligt och hemskt.
Som det känns just nu och som otaligt många har sagt långt innan så är det här slutet på västvärlden som vi känner den. Själv är jag egoistiskt glad över att jag väl bara har högst 30 år kvar att leva. Det blir antagligen 30 lävligt långa och tråkiga år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Så, kl. 8.22 på morgonen drar någon in väskor i lokalen. Väskorna är 1) fyllda med röstsedlar och 2) konstruerade för att röstmaskinerna ska kunna dumpa redan-räknade röstsedlar ned i dem.
Dessa väskor får sen stå under bordet hela dagen. Kl 22.30 säger man "nu slutar vi räkna" och alla lämnar utom några få.
Ca kl. 23.00 tar hon som körde in väskorna på morgonen fram väskorna igen och tar ut valsedlar och börja köra dessa i maskinerna.
Om jag missförstått händelseflödet så kan väl någon fylla i med det jag missat. För mig är det så suspekt att det måste tittas närmare på för att förstås. Att säga "här finns inget att se" och låtsas som ingenting är helt enkelt inte trovärdigt.
Hinner inte kolla om du kanske har fått bra svar redan men kolla den här länken med text och filmsnutt. Man ser dem packa boxarna, eller vad man ska kalla dem, och ser tydligare för de har en bättre inzoomad bild än den åtminstone jag hade sett tidigare. De förklarar också en del i texten, sedan väljer man förstås om man vill tro på vad tidningen skriver. Tycker de låter ärliga men vad vet man. Går ta mig fan inte att lita på någon eller något.
https://www.wsbtv.com/news/politics/georgia-election-officials-show-frame-by-frame-what-really-happened-fulton-surveillance-video/T5M3PYIBYFHFFOD3CIB2ULDVDE/
Att det har fuskats både i Georgia och på andra ställen i landet är jag som sagt övertygad om. De vill tydligen sopa skiten under mattan och inte göra några grundligare undersökningar och är de tillräckligt många sådana korrumperade fegisar så kan inte de som inte accepterar detta sätta emot utan får leva med eländet.
Katastrof.