2020-12-06, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men det är väl klart att det är olagligt att ignorera val av president. Vem som helst har naturligtvis inte rätt att hitta på att de är president och flytta in i Vita Huset för att de anser att det är de som är president. Det förstår du väl ändå?
Har du källa på att Trump flyttat in i vita huset som president fast han inte är det eller ska vi återgå till verkligheten? Med ett påhitt har alltså Trump brutit mot lagen, intressant! Men hur ser det ut i verkligheten?
2020-12-06, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du skrev följande påstående initialt:
"Alla försök att ogiltigförklara valet är direkt olagligt. Så när Trump vill att personer i Georgia ska ta tillbaka sin förklaring av valresultatet gör han något olagligt."

Jag frågar fortfarande, vilken lag använder du som stöd för ditt påstående?

Att försöka få någon att på allvar förändra ett val är naturligtvis inte lagligt. På det sättet att någon annan kan inte flytta in i Vita Huset för att någon annan har sagt att de vann. Bättre så?
2020-12-06, 14:37
Medlem
Citat:
Vad du känner eller anser är totalt oväsentligt. Vilken lag stöder det du skriver? Varför skulle inte ett val med omstritt resultat få ifrågasättas?
Om Trump fortsätter att offentligt hävda att han är den verklige presidenten efter den 20 januari, dvs gör anspråk på ämbetet, så är det sedition (brott mot sina plikter som medborgare / förräderi). Ett grovt brott som kan ge många års fängelse.

Hur det ser ut före den 20 januari är mer osäkert men jag är ganska säker på att han inte ända in i i kaklet kan fortsätta till den 20/1 och hävda att Biden fuskade och inte segrat med ärliga medel, efter att denne valts av elektorskollegiet, utan att röra sig i lagens gränsmarker.
2020-12-06, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Har du källa på att Trump flyttat in i vita huset som president fast han inte är det eller ska vi återgå till verkligheten? Med ett påhitt har alltså Trump brutit mot lagen, intressant! Men hur ser det ut i verkligheten?

Varför skulle jag ge en källa på något jag inte säger för?

Självklart är det inte lagligt för en president att uppmuntra stater att inte följa valresultatet.
2020-12-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om Trump fortsätter att offentligt hävda att han är den verklige presidenten efter den 20 januari, dvs gör anspråk på ämbetet, så är det sedition (brott mot sina plikter som medborgare / förräderi). Ett grovt brott som kan ge många års fängelse.

Hur det ser ut före den 20 januari är mer osäkert men jag är ganska säker på att han inte ända in i i kaklet kan fortsätta till den 20/1 och hävda att Biden fuskade och inte segrat med ärliga medel, efter att denne valts av elektorskollegiet, utan att röra sig i lagens gränsmarker.
Det här klippet förklarar ganska väl vad som pågår.
https://www.youtube.com/watch?v=77bsKAjiVv8
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Undrar du vilken lag som inte låter någon flytta in i Vita Huset och säga att de är president bara för att de tycker det?
Dum halmgubbe, det är en sittande pres som anser att det fuskats.
Medlem
Citat:
Att försöka få någon att på allvar förändra ett val är naturligtvis inte lagligt. På det sättet att någon annan kan inte flytta in i Vita Huset för att någon annan har sagt att de vann. Bättre så?

Påstår du att det är olagligt att köra över en stat om man kan bevisa ett valfusk?

Och det här är en värld du vill leva i?

Kan du inte dela med sig lite tankar om varför du vill ha Joe Biden in i vita huset. Raljera nu inte över ditt hat mot DJT, utan berätta vad är det som ska bli bättre med Joe Biden.

Då kan man förstå dig lite bättre varför set är så viktigt att Biden vinner.

Samtliga användare i denna tråd som ifrågasätter valresultatet vill inte se Biden i vita huset pga ideologiska skäl, handlar inte om trumpkärlek, handlar helt enkelt om konsekvenserna det får för det politiska klimatet och framtiden.

DJT har inte direkt en "public persona" som tilltalar mig. Kräks över det där hånflinet även om det visar sitt fula tryne när han får rätt. Liksom inte någon man vill dricka några öl och grilla med...

Så snälla berätta vad exakt ni år ute efter.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-06 kl. 14:46.
Medlem
Citat:
Precis, valfusk är inte tillåtet.
Vilken lag hävdar du stöder ditt initiala påstående?
2020-12-06, 14:44
Medlem
Citat:
Säg då till när du hittar lagen som säger det.

Kan väl bara säga det att det är så enligt lagen att valresultat ska följas. Att på allvar försöka förändra det kan kallas för fusk och är olagligt.
2020-12-06, 14:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Du har missuppfattat helt. Det är inte min video. Den presenterades för att visa valfusk och ingen har kunnat förklara den ännu. Säg till om du hittar en rimlig förklaring, fram tills dess tar jag för givet att du är för att gå till botten med det här när en video som visar på så många grova felaktigheter utan att nån kan förklara det?

Men det är klart, kan ju vara bekvämare att blunda så man slipper tvivla på sin åsikt man investerat så mycket i. Men för att förtydliga igen, videon är inte min.

Men vad är det som skall förklaras?

Man ser folk som håller på med någon form av kontorsarbete.

Hittar man valfusk där har man bra fantasi.
2020-12-06, 14:45
Medlem
Citat:
Säg då till när du hittar lagen som säger det.
"Googla fram de amerikanska lagparagraferna åt mig eller håll käft!" är bland de billigaste av alla argument. Särskilt i en tråd där många av Trumpfansen inte ens klarar av att läsa och förstå en utfärdad dom rakt upp och ner.
2020-12-06, 14:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det här klippet förklarar ganska väl vad som pågår.
https://www.youtube.com/watch?v=77bsKAjiVv8

Grejen är den att Trump kan påstå vad han vill men om inget bevis för valfusk på systematisk nivå kan bevisas innan den 20:e Januari klockan 12:00 (pm lokal tid) så kommer han att ställas mellan att antingen erkänna sig besegrad och lämna Vita Huset självmant eller så lyfts han ut av SS, grejen är den att Trump blir klassad som någon som inkräktar på annans mark om han vägrar lämna området.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in